Skærm optager

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
Snubii
Begynder
Indlæg:11
Tilmeldt:16. jul 2011, 04:55
Kontakt:
Skærm optager

Indlæg af Snubii » 18. jul 2011, 03:21

Hejsa jeg her lige set maget af jers videoer og syntes de er gode

jeg ville lige hører hvorfor et program bruger i til at optage videoerne med da jeg tingte at jeg også ville bidrave med lidt videoer

Mvh
Michael Larsen

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Skærm optager

Indlæg af ThomasI » 18. jul 2011, 09:23

Hej Michael :)

Til de første videoer her på NemProgrammerng.dk har vi brugt Camtasia studio 7. Det kan du hente på deres hjemmeside og få en 30 dages gratis prøve.

Efter vores trial udløb er vi begyndt at bruge BB flashback ( some er gratis) og har dertil købt AVS video editor, som redigerings program.

Men prøv at hent camtasia 7, det er et godt program som er nemt at gå til!

Held og lykke med det!

Vi ser frem til at modtage en video eller to fra dig :D

Snubii
Begynder
Indlæg:11
Tilmeldt:16. jul 2011, 04:55
Kontakt:

Re: Skærm optager

Indlæg af Snubii » 18. jul 2011, 16:05

mange tak jeg kigger på det lidt sener

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Skærm optager

Indlæg af Daniel » 18. jul 2011, 16:50

Jeg vil gerne lige anbefale her hvis det er at man alligevel betaler for det at bruge Fraps, et kanon godt program som kan optage i 1080p det koster 37$ og så er det dit for tid og sted, hvis det ønskes vil jeg gerne lave en video med det, og vil lige påpege at Windows Live Movie Maker også er et godt redigeringsprogram. ;)
Men sig til hvis det er. :D

Snubii
Begynder
Indlæg:11
Tilmeldt:16. jul 2011, 04:55
Kontakt:

Re: Skærm optager

Indlæg af Snubii » 19. jul 2011, 03:31

Mange tak for venligheder men jeg syntes at de 30 dages prøve tid er gode nok til mig med det andet da jeg ikke rigtig bruger sådan en men hvis jeg lige pluslig skal til at bruge det til daglig dag vil jeg gerne takke ja :)

Mvh
Michael Larsen

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Skærm optager

Indlæg af ThomasI » 19. jul 2011, 09:12

Danielh007 skrev:Jeg vil gerne lige anbefale her hvis det er at man alligevel betaler for det at bruge Fraps, et kanon godt program som kan optage i 1080p det koster 37$ og så er det dit for tid og sted, hvis det ønskes vil jeg gerne lave en video med det, og vil lige påpege at Windows Live Movie Maker også er et godt redigeringsprogram. ;)
Men sig til hvis det er. :D

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre om der er et indbygget redigerings program i Fraps? - altså sådan at man efter man har optaget kan lave de mest basale redigereinger såsom at klippe videoen til?

Kunne været rart at man ikke skulle over i f.eks WMM for at gøre det efterfølgende nemlig :)

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Skærm optager

Indlæg af Daniel » 19. jul 2011, 09:29

ThomasI skrev:
Danielh007 skrev:Jeg vil gerne lige anbefale her hvis det er at man alligevel betaler for det at bruge Fraps, et kanon godt program som kan optage i 1080p det koster 37$ og så er det dit for tid og sted, hvis det ønskes vil jeg gerne lave en video med det, og vil lige påpege at Windows Live Movie Maker også er et godt redigeringsprogram. ;)
Men sig til hvis det er. :D

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre om der er et indbygget redigerings program i Fraps? - altså sådan at man efter man har optaget kan lave de mest basale redigering såsom at klippe videoen til?

Kunne været rart at man ikke skulle over i f.eks WMM for at gøre det efterfølgende nemlig :)
Ja der fangede du så svagheden ved Fraps, det har ikke et redigeringsprogram med i, ligesom Camtasia Studio 7 har. :)
Men det er også den eneste fordel jeg ser når jeg sammenligner dem. :)

Fraps har de fordele at: Det optager i 1080p (gør tekst ret så læseligt), man bruger bare en genvejsknap til at starte og stoppe videoen, så man kan pause og det uden at der kommer noget frem og så kan man bare starte den igen, så der er der ikke nogen redigering, en ting som i nok ikke har brug for er at det kan optage spil også, f.eks. spillet CSS og Minecraft (det er det eneste program som kan optage CSS lige nu). Man kan også selv sætte den til hvor glidende den skal være alt efter hvor mange FPS man vil bruge. :) Og når du har købt det for 37$ så kan du hente det lige så mange gange du vil, og opdateringer er gratis og det er dit for tid og sted. :)

Og når jeg ser jeres videoer så har jeg ikke på fornemmelsen at der behøves at redigeres så meget i det, så Windows Live Movie Maker ikke ville kunne redigere det, men måske tager jeg fejl? :)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Skærm optager

Indlæg af ThomasI » 19. jul 2011, 15:11

Har også forstået det sådan at Fraps var perfekt til at optage spil med.

Da min trial udløb skulle jeg dog bruge et program som var ligesom camtasia, men som ikke kostede 299$!!

Fandt så BB flashback som optager i rigtig god og klar kvalitet også. Dertil købte jeg AVS video editor da det havde det features vi skulle bruge her på NemProgrammgin.dk. Det er faktisk dette program samt BB flashback vi har brugte til de sidste videoer i MySQL og det da ok ;)

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Skærm optager

Indlæg af Daniel » 20. jul 2011, 08:35

ThomasI skrev:Har også forstået det sådan at Fraps var perfekt til at optage spil med.

Da min trial udløb skulle jeg dog bruge et program som var ligesom camtasia, men som ikke kostede 299$!!

Fandt så BB flashback som optager i rigtig god og klar kvalitet også. Dertil købte jeg AVS video editor da det havde det features vi skulle bruge her på NemProgrammgin.dk. Det er faktisk dette program samt BB flashback vi har brugte til de sidste videoer i MySQL og det da ok ;)
Ja jeg må indrømme at det optager godt af et gratisprogram. ;)

Brugeravatar
webudvikleren
Rutineret
Rutineret
Indlæg:80
Tilmeldt:13. jun 2011, 21:11
Geografisk sted:Esbjerg
Kontakt:

Re: Skærm optager

Indlæg af webudvikleren » 21. jul 2011, 11:22

http://www.Screenr.com har også lavet en rigtig god optage feature. Det er gratis og man behøver ikke andet end Java for at bruge det.
Efter optagelser skal der så et authoringtool ind over. Bruger selv Adobe Premiere Pro. Koster en del, men andre kan selvfølgelig også bruges :)

Besvar