Hjælp til eventuel ny computer

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
Josefine
Geni
Geni
Indlæg:308
Tilmeldt:9. dec 2011, 16:46
Hjælp til eventuel ny computer

Indlæg af Josefine » 18. jul 2013, 15:08

Dav med jer igen :)!

Jeg går lidt og drømmer/overvejer en ekstra computer ud over en Mac, nemlig en PC med Windows. Grunden til dette er mest fordi (nu siger jeg det lige ud), at Mac er en katastrofe til spil (med sit lavsi Intel Hd Graphics 3000 som GPU... desuden er der mange spil, der ganske enkelt ikke kan fås til Mac), og fordi der er flere programmer og ting ved en PC, jeg savner.
Jeg er ganske klar over, at jeg 'bare' kan installere Windows på min Mac - det siger jeg nej tak til (:
Desuden har jeg altid ønsket mig to forskellige styresystemer/maskiner at arbejde med, mest for at få noget erfaring og forskellige perspektiver ud af det og blablabla.

Men nok om det, det var egentlig mest for bare at gøre folk bevidste om, at de ikke skal prøve at tale mig fra en ny computer, nu jeg har en 'dyr Mac' :roll:


Jeg har kigget lidt på disse to computere:

http://www.wupti.com/Produkter/Computer ... 1250M.html

http://www.wupti.com/Produkter/Computer ... 61TMa.html

- Prisklassen er de 6-7.000, hvilket det ikke må overskride, så det er sådan realistisk for mig lige nu.

Men, nu kommer det, jeg skal have hjælp til:

Ville de fungere godt som spillemaskiner?

Jeg har gravet mig lidt ned i info om GPU'er og har fundet frem til, at Nvidia er ét af de mærker, der ser ud til at være lidt de førende inden for det punkt?
Så jeg har udelukkende søgt på bærbare PC'er (det skal være en bærbar) med dé GPU'er.

Hvad mener I om dem? Ville I anbefale det som nogle gode PC'er i dén prisklasse til nutidens 3D-grafik?
Det skal jo være medium-high grafiske indstillinger, de skal stå på i op til flere spil, og det skal køre rimelig smooth.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Hjælp til eventuel ny computer

Indlæg af ThomasI » 19. jul 2013, 12:10

Hej Josefine...

Du kan jo splitte din harddisk op og køre mac på den ene del og windows på den anden... det gjorde min kærreste og det fungerede fint. Når hun så startede sin computer skulle hun blot vælge hvilet styresystem hun ville benytte sig af :D

Jeg er en klov til hardware, så ka desværre ikke hjælpe dig med at vælge en god maskine ;)

Josefine
Geni
Geni
Indlæg:308
Tilmeldt:9. dec 2011, 16:46

Re: Hjælp til eventuel ny computer

Indlæg af Josefine » 19. jul 2013, 14:41

Tjah, tror bare det er hele computeren i sig selv, jeg er interesseret i, så tror jeg holder mig til en ny computer, hvis det skulle være, ellers tak :P

Besvar