Netbeans 7.3.1 - problem: localhost8383

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
Neo
Begynder
Netbeans 7.3.1 - problem: localhost8383

Indlæg af Neo » 13. aug 2013, 16:39

Hej

Mit problem:

Jeg har oprettet et HTML projekt og nu har jeg problemer med at bruge de links jeg laver fordi Netbeans 7.3.1 bruger adressen

Kode: Vælg alt

http://localhost:8383/HTML5Application1/index.html
jeg havde et andet projekt som jeg godt kunne få til at virke, men dem så jeg via C:\Users\Henrik\Documents\NetBeansProjects\mit_projekt - eller noget i den stil.

Jeg kan også se, at Netbeans 7.3.1 lige har lavet alle mine Project Properties om så der nu bare står

Site Root Folder: public_html

Unit Tests Folder: test

Config Folder: config

Disse hed oprindeligt noget med: (er ikke sikker på at slash'ene vender rigtigt)

Site Root Folder: C:\Users\Henrik\Documents\NetBeansProjects\HTML5Application\public_html

Unit Tests Folder: C:\Users\Henrik\Documents\NetBeansProjects\HTML5Application\test

Config Folder: C:\Users\Henrik\Documents\NetBeansProjects\HTML5Application\config

men nu er de kun i den korte version - selv de ældre projekter.

Hvorfor ændre Netbeans 7.3.1 mine Project Properties ?

Hvordan undgår, at den gør det selv igen ?

Hvordan får jeg mine projekter op at køre igen ?

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Netbeans 7.3.1 - problem: localhost8383

Indlæg af Daniel » 13. aug 2013, 16:50

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit problem, men jeg prøver lige. :)

Som det ser ud så laver du et HTML projekt, som du ser via localhost.
Før ser det ud til at du har haft filerne liggende på din computer, og ikke i din 'localhost' mappe.

Når du flytter rundt på dine projektor til andre områder af din computer, eller andre programmer, så vil din URL også ændre sig, det har ikke noget med NetBeans at gøre.
Alt efter hvordan din kode er bygget op, så vil man også skulle ændre mange links, hvis man flytter et projekt fra localhost til en rigtig server.

At NetBeans ændre på projekt indstillingerne sker der ikke noget ved, der står egentlig det samme som før, du kan bare ikke se det hele, og det kan man så vidt jeg ved, ikke ændre.

Nu håber jeg at du kan bruge svarene.

Neo
Begynder

Re: Netbeans 7.3.1 - problem: localhost8383

Indlæg af Neo » 13. aug 2013, 17:45

Danielh007 skrev:Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit problem, men jeg prøver lige. :)

Som det ser ud så laver du et HTML projekt, som du ser via localhost.
Før ser det ud til at du har haft filerne liggende på din computer, og ikke i din 'localhost' mappe.

Når du flytter rundt på dine projektor til andre områder af din computer, eller andre programmer, så vil din URL også ændre sig, det har ikke noget med NetBeans at gøre.
Alt efter hvordan din kode er bygget op, så vil man også skulle ændre mange links, hvis man flytter et projekt fra localhost til en rigtig server.

At NetBeans ændre på projekt indstillingerne sker der ikke noget ved, der står egentlig det samme som før, du kan bare ikke se det hele, og det kan man så vidt jeg ved, ikke ændre.

Nu håber jeg at du kan bruge svarene.
Hej

Jeg har IKKE selv været inde og "pille" - jeg er ganske overbevist om, at ændringen er noget som Netbeans 7.3.1 selv har foretaget !

Jeg net haft Netbeans åbnet og forsøgt, at oprette et ny projekt (HTML/Javascript), men jeg kan se at den udfylder Project properties'ene som jeg har beskrevet i den første del af mit oprindelige indlæg - derfor ved jeg at den vil bruge localhost, men hvordan man undgår dette, ja det ved jeg ikke - måske man skulle lave et re-installation af Netbeans ? eller er der mon andre muligheder...

Besvar