Kan jeg ændre domæne navn?

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
Jensen86
Begynder
Kan jeg ændre domæne navn?

Indlæg af Jensen86 » 24. nov 2013, 18:34

Hej,

Jeg har netop købt et domæne og brugt mange timer på at få min wordpress side til at spille.
Da jeg er meget ny har det taget ekstra tid. :)

I mit domæne navn indgår der et æ. Derfor kan jeg ikke oprette en mail konto, hvor man faktisk kan sende mails til.
Derudover ser mit domæne navn sådan ud på google osv. xn--trningoglivsstil-vob.dk/

Hvorfor gør det det?

Tak - Paw

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: Kan jeg ændre domæne navn?

Indlæg af ThomasI » 24. nov 2013, 19:45

Ja, danske karakterer i domænenavne er aldrig helt godt...

Heldigvis koster domæner jo ingenting, så jeg ville nok råde dig til at købe et nyt og flytte hjemmesiden :)

Tror du vil løbe ind i flere problemer med æ´et i fremtiden, så kan lige så godt skifte nu...

Det kan også have en effekt på din SEO og brug af google tjenester.

Læs evt. mere om det her: http://www.concept-i.dk/gor-det-selv/va ... enavn.html

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 24. nov 2013, 19:53

ps. pæn side :D

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 24. nov 2013, 20:20

Jeg tror godt du kan have en email så skal den vist bare hedde bruger@xn--trningoglivsstil-vob.dk.
Jeg har dog ikke selv prøvet det.

Hvis det var mig ville jeg droppe det domænenavn du har nu og vælge et uden æøå også personligt syntes jeg det ville være bedre hvis du havde et kortere navn.

livsstil.dk eller sport.dk eller fitness.dk syntes jeg er kortere og bedre. Så skal du bare finde et som ikke er taget.

Se også her hvis folk skriver en URL til din hjemmeside og forummet automatisk skal lave det om til et link så virker det ikke når der er æ i. Så selvom man kan sige det er en fejl med forummet så kan det gøre det mere besværligt for folk at linke til din hjemmeside.

http://træningoglivsstil.dk
http://traeningoglivsstil.dk

Jensen86
Begynder

Indlæg af Jensen86 » 24. nov 2013, 20:45

Tusind tak for svar begge to!

Jeg kan godt høre at det er smartest at få et nyt domæne og flytte sitet.
Det virker bare meget krævende at skulle flytte sitet til et nyt domæne. Så jeg ved ikke om det er noget man skal kaste sig ud i, når man ikke har prøvet det før?

Jeg vil sige at uden nemprogrammering.dk havde jeg aldrig kommet så godt i gang med wordpress. Jeg har set alle video'erne og synes selv at sitet spiller ud fra den hjælp. :)

-Paw

Jensen86
Begynder

Indlæg af Jensen86 » 25. nov 2013, 09:29

Jeg har nu købt domænet traeningoglivsstil.dk og ønsker at flytte mit site over på det. Findes der en god og overskuelig guide til at gøre det? -Gerne en video guide på samme måde som Wordpress guiden her på nemprogrammering. :)

Derefter vil jeg lave en 301 redirect fra træningoglivsstil.dk.

Tak! -Paw

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 25. nov 2013, 18:36

Her på siden har vi desværre en en sådan video, men jeg er sikker på at du kan finde en guide til det på nettet (måske på engelsk)

Ellers, så kan du få en prof til at gøre det for dig... det bør ikke koste mere en 500-1000 kr. at få det gjort :D

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 25. nov 2013, 19:26

Prøv og spørg dit webhotel og de kan gøre det for dig eller om det er muligt at gøre det ved at logge ind hos dem.
Eller måske kan man gøre det på dk-hostmaster.dk ved at logge ind der.

Jeg har ikke prøvet det.

Besvar