Excel på en HTML side?

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Besvar
Voodoo
Begynder
Geografisk sted:Gladsaxe.
Excel på en HTML side?

Indlæg af Voodoo » 4. jul 2014, 17:30

Hej, jeg er stadig ret ny i HTML, og jeg tænkte på om det er muligt at lægge et Excel ark ind på en html side...

Hvis vi nu antager at filen "blabla.xlm" ligger i samme folder som html dokumentet, kan det så opdateres hvis man skriver i det?
Og at den så gemmer det som er indtastet... både på siden når den loades, og i Excel arket ?
Og hvordan skal det skrives i HTML kode. Jeg er som sagt ret grøn på området så vær gerne lidt pædagogisk :D

Jeg håber at i forstår hvad jeg mener, ellers må jeg uddybe. :)

Det kunne sikkert gøres super nemt via noget PHP og sql, men det skal holdes til Excel ark og HTML.

Al hjælp vil være en stor hjælp.

Mvh Voodoo.

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Re: Excel på en HTML side?

Indlæg af cristian » 4. jul 2014, 21:51

Jeg ved ikke hvordan man laver dette i PHP men går ud fra at det er noget af det samme som JSP og C#

Jeg ville lave det ved at lave en tabel i HTML og herefter læse hver række med celler fra Excel dokumentet og individuelt ligge værdierne
ind på siden i tekst bokse som fylder hver cellen i bredde og højde. Sådan så man direkte fra HTML siden kan rette i værdierne af Excel dokumentet.

Prøv at læse dette fra IBM
http://www.ibm.com/developerworks/xml/l ... -phpexcel/

Jeg ved overstående er mulig da jeg for nogle år siden lavet noget der mindede om det.

Når du er nået så langt med overstående at du kan ligge og fjerne værdier fra din HTML og det reflekteres i din Excel.
Så kan du lave et JavaScript til at invoke dit codebehind, sådan så du ikke behøver at reload siden hver gang du tilføjer eller fjerner en værdi.

Desværre har jeg ikke en formel du nemt kan bruge for at lave overstående, det er slid og en masse læsning med trial og error.

Vh
Cristian.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 5. jul 2014, 19:18

Det er nemt at få filen vist på siden ved hjælp af en iframe:

Kode: Vælg alt

<iframe src="sti til din excel fil" width="100%" height="500"></iframe>
Men hvis man skal kunne rettet og gemme i den, ja så skal der nogle tunge scripts til.

Du har ikke overvejet bare at bruge google docs og imbedded det på din side?

Se her: https://support.google.com/docs/answer/55244?hl=en

Voodoo
Begynder

Indlæg af Voodoo » 8. jul 2014, 12:18

Hey og tak for feedback. Jeg vil lige prøve at rode lidt med det, og så vender jeg tilbage :D

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af cristian » 8. jul 2014, 12:37

Voodoo skrev:Hey og tak for feedback. Jeg vil lige prøve at rode lidt med det, og så vender jeg tilbage :D
Hvis du går død og senere ville have nogle tips, så ved du hvor vi er ;)

Voodoo
Begynder

Indlæg af Voodoo » 13. jul 2014, 17:06

Jeg har først haft tid til at se på det i dag.

Umiddelbart kan det lade sig gøre via iframe. Så tænkte at alt var godt (Det skal lige siges at det er et projekt jeg har fået af svigerfar)

Da jeg så fortæller om løsningen så er det slet ikke det der er sagen, men at det både skal være tal OG Diagram... hvordan klare man så lige den :?:

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 15. jul 2014, 13:55

Et diagram på siden eller i excel arket?

Voodoo
Begynder

Indlæg af Voodoo » 15. jul 2014, 14:23

Jeg har muligvis løst det via google spreadsheet. Det bliver han lidt nødt til at bruge hvis det skal lykkedes nemmest muligt :)
Jeg rodede lidt med det her i går og det virkede umiddelbart fint med både regneark delen og diagram.

Men er der andre løsninger så lytter jeg gerne.

Besvar