html-hjæælp

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Besvar
skills jokes
Nørd
Nørd
html-hjæælp

Indlæg af skills jokes » 12. sep 2013, 17:16

hej,
(jeg er ny til programmering)

jeg har fulgt med i html guidesne på hjemmesiden og jeg har gået i gang med at prøve at lave min egen hjemmeside, men jeg har dog et par spørgsmål:

jeg har lært at hvis jeg laver et "<a>" tag og så putter et link (som fører til MIN anden side) og teks på ovs. og jeg så skriver (inde i "<a>" tagget) target="_blank", så åbner den anden side i et nyt vindue, og så på min anden side har jeg lavet det sammen. Det der så sker er jo at jeg hele tiden åbner op nye vindue med de samme 2 sider. Men jeg kunne godt tænke mig at fx. hvis jeg var på side 1 og jeg klikkede på linket til side 2 skulle der komme et nyt vindue op og så hvis jeg klikkede på linket i side 2 ville jeg ikke få et nyt vindue men jeg ville bare gå tilbage på det andet vindue (side 1).

jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men jeg er ny til programmering som sagt.
hvis der er nogle som kender svaret/koden så vær rar at svar mig :)
(jeg ved godt det er lidt svært at forstå hvad jeg mener men jeg er kun 13 så jeg har gjordt mit bedste for at forklare det)
:D

skills jokes
Nørd
Nørd

Re: html-hjæælp

Indlæg af skills jokes » 12. sep 2013, 17:25

og en ting til:
jeg vil gerne lære php men jeg kan ikke bruge xamp, den kan ikke gå på: apache
jeg tror det er fordi jeg får internet fra en router fra min fars computer eller sådan noget (jeg ved ikke så meget om det :S)

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Kontakt:

Re: html-hjæælp

Indlæg af scootergrisen » 15. sep 2013, 00:46

Du kan bruge window.close() til at lukke vinduet.
Du kan prøve det her : http://www.w3schools.com/jsref/met_win_close.asp

Personligt er jeg ikke den store fan af at åbne nye vinduer når man trykker på et link, du kan sagtens have en fin hjemmesiden uden at åbne nye vinduer.

Besvar