Ø i titel giver problemer

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til PHP!
Besvar
Ihateit
Begynder
Ø i titel giver problemer

Indlæg af Ihateit » 22. feb 2013, 12:43

Hey drenge,

jeg har noget kode der genererer <title> til min side. Men jeg har et problem med at den ikke vil render ø i titlen. Min kode ser sådan her ud:

Kode: Vælg alt

$document->setTitle(strip_tags(($category->category_name ? ($category->category_name . ' : ') : '') . 'K&oslash;b billig ' . $product->product_name));
Og det fungerer hverken med "ø" eller "&oslash;". Er det pga. strip_tags? Eller hvad skal jeg gøre for at få lov til at skrive ø i titlen

Mvh.
A. Jytzler

Ps. Velkommen til mig, til forummet :-)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Re: Ø i titel giver problemer

Indlæg af ThomasI » 22. feb 2013, 20:57

Det er helt sikkert strip tags der gør det - prøv at fjerne funktionen og se hvad der sker!

Hvordan ser din din charset ud i dokumentet?

sen denne tråd for mere hjælp http://www.nemprogrammering.dk/forum/vi ... 3%B8%C3%A5

Ihateit
Begynder

Indlæg af Ihateit » 25. feb 2013, 09:47

ThomasI skrev:Det er helt sikkert strip tags der gør det - prøv at fjerne funktionen og se hvad der sker!

Hvordan ser din din charset ud i dokumentet?

sen denne tråd for mere hjælp http://www.nemprogrammering.dk/forum/vi ... 3%B8%C3%A5
Tak for svaret, Thomas :-)

Jeg har prøvet at fjerne stiptags funktionen, men det hjælper ikke.

Mit charset er utf-8.

<meta charset="utf-8" />
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=edge,chrome=1">
<meta name="description" content="60-64 GB | Intel | K�b K�b billig Intel 520 Series 60GB | Kapacitet 60 GB. Læse hastighed 550 MB/s. Skrive hastighed 475 MB/s. (4KB)Random R/W 15k/80k IOPS. Controller SandForce® 2281." />
<title>60-64 GB : K&oslash;b billig Intel 520 Series 60GB</title>
Jeg har ikke noget charset i php dokumentet, skal jeg det? Tror bare den er sat i templatet.

Ihateit
Begynder

Indlæg af Ihateit » 25. feb 2013, 09:56

Jeg har fået det til at virke med ISO-859-1, men er der nogen problemer i det? Synes jeg kan læse at det er et forældet encoding tegnsæt :-(?

EDIT: Det fungerer ikke med ISO-859-1. For alle mine andre Æ, Ø, Å osv. tegn er ikke encodet nu

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger

Indlæg af ThomasI » 25. feb 2013, 10:35

hmm...hvliken encoding er din browser sat til? har du et link til siden? så kan vi teste om det også giver os problemer med æ ø å...

Prøv også lige at teste om der også er problemer når du skriver æ ø å i et ganske alm. html dokument...

Ihateit
Begynder

Indlæg af Ihateit » 25. feb 2013, 10:45

Jeg har prøvet i nyeste Chrome, Firefox, Opera, Safari og IE9, alle med samme problem. Jeg har også prøvet på min kammerats computer i Firefox, med samme problem. Siden er desværre ikke tilgængelig for jer :-( Der er ingen problemer med Æ, Ø og Å ellers. Både &oslash; og ø virker.
Så det er kun i title og meta description at der er problemer, og de bliver begge genereret i view.html.php filen i com_virtuemart fra VirtueMart2. Har prøvet med alm. ø og &oslash; derinde.

$document->setDescription($category->category_name." | ".$this->product->mf_name." | Koeb K&oslash;b billig ".$product->product_name." | ".str_replace(array(':', '<strong>'), "", (str_replace("</strong>", ".", (str_replace("<br/>", " ", ($product->product_s_desc)))))));
Ang. mit str_replace. Er der en måde at replace alle i et statement? Istedet for at skulle dele det op, som jeg har gjort det nu. Har godt nok brugt en array til det ene, men de skal jo ikke alle replaces til det samme..

Mvh.
Anders J.

EDIT: En hel anden ting Thomas. I burde ændre sendernavn på jeres autogenererede emails. Til f.eks. NemProgrammering.dk :-)

Besvar