Crow skrev:Jeg kan stadig ikke fuldt forstå Form request's og håber der er en der kan simplificere det
fks hvordan kan man fra Website "A" og overføre det til website "B" som så eksekverer, fks. side A spurger efter et nummer som så sendes til side B som så eksekverer det i et script eller andet :/
har bøvlet med det i noget tid og kan få det til at hænge sammen hvis jeg kopy paster, men jeg vil gerne kunne forstå hvordan jeg selv kan skrive formerne fra start til slut.
ps. ville gerne vide om der er en måde at få data/infoen sendt og gemt et sted så det kan trækkes på senere igen ☺
Prøver at besvare dit indlæg efter bedste evne som jeg forstår det.
Når du laver en form så kan du lave det som et POST eller GET, som begge kan sende informationer til en server bag en hjemmeside.
Over HTTP foregår dette igennem en TCP/IP anmodning for sikker data levering. Serveren tager imod anmodningen og sender et HTTP TCP/IP svar tilbage med data / informationer.
På nemprogrammering.dk styres dette primært igennem PHP, hvilket i grove træk er sådan web anmodninger og svar foregår.
Data kan gemmes og hentes hvis du har en sequel service på din server, på nemprogrammering.dk er MySQL populær.