Hej
Det her er nok et banalt problem (jeg er nybegynder).
Jeg har lavet en for mig tilfredsstillende hjemmeside, og nu forsøger jeg at forbedre den bl.a. med en gæstebog lig jeres eksempel.
Laver jeg koden i et par PHP-filer (og linker dertil fra eksisterende HTML-filer), kan jeg godt læse fra en txt-fil, men ikke skrive (jeg bliver også nødt til at skrive stien helt ud til skrivtiltxt-php'en for at køre denne).
Opretter jeg derimod et helt nyt PHP-projekt med samme kode (kun PHP-filerne) fungerer det fint, altså er det ikke noget med Xampp-installationen.
Jeg kan muligvis løse det ved at flytte alle HTML-filer over under det nye projekt; men det kan da ikke være rigtigt at man ikke kan tilføje nogle få PHP-sider til et eksisterende projekt ?
Jeg går ud fra, at det er fordi, jeg ikke kan finde ud af, at sætte det rigtigt op i Netbeans?
Håber der er nogen, der har lyst til at hjælpe?
Christian
Eksisterende HTML-projekt med nye PHP-sider ?
Re: Eksisterende HTML-projekt med nye PHP-sider ?
Når du laver sådan noget som fx gæstebog, det kan man gøre på flere måder fx :
få en form til at sende til en anden side hvor den så opretter indlægget du kan gøre det på mange forskelige måder håber jeg forstod dig ret.
få en form til at sende til en anden side hvor den så opretter indlægget du kan gøre det på mange forskelige måder håber jeg forstod dig ret.
Jeg synes, jeg gør det nævnte (som i tutorial), men det virker kun i et nyt projekt som er oprettet som et PHP-project.
Jeg tror derfor, at jeg mangler nogle indstillinger i det oprindelige projekt.
Jeg vil gerne udbygge med flere PHP-filer (ikke kun gæstebog).
Det er muligt, at det løses, hvis jeg flytter alt (160+ HTML-sider) over i et nyt PHP-project, men er der nogen, der har en idé til hvorfor det ikke virker i mit eksisterende HTML-projekt, ville det være at foretrække (bemærk Xampp er først installeret i dag og HTML-projektet er derfor ikke "født" med PHP-muligheder).
Christian
Jeg tror derfor, at jeg mangler nogle indstillinger i det oprindelige projekt.
Jeg vil gerne udbygge med flere PHP-filer (ikke kun gæstebog).
Det er muligt, at det løses, hvis jeg flytter alt (160+ HTML-sider) over i et nyt PHP-project, men er der nogen, der har en idé til hvorfor det ikke virker i mit eksisterende HTML-projekt, ville det være at foretrække (bemærk Xampp er først installeret i dag og HTML-projektet er derfor ikke "født" med PHP-muligheder).
Christian
- Daniel
- Admin

- Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
- Kontakt:
Har du oprettet dit første projekt som en HTML5 Application i stedet for et PHP projekt?
- Daniel
- Admin

- Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
- Kontakt:
Så ligger grunden der.
Netbeans er en god editor men den kan også være meget forvirrende da alt skal bygges op efter dens egen håndbog.
Fx. kan man ikke have PHP filer i et HTML5 Application's projekt.
Netbeans er en god editor men den kan også være meget forvirrende da alt skal bygges op efter dens egen håndbog.
Fx. kan man ikke have PHP filer i et HTML5 Application's projekt.
OK tak.
Men er løsningen så at flytte hele mit projekt over i et nyt PHP-projekt,
og/eller skal der ændres noget ved deres <!DOCTYPE html> (skal de også omdøbes til .php filer) ?
Men er løsningen så at flytte hele mit projekt over i et nyt PHP-projekt,
og/eller skal der ændres noget ved deres <!DOCTYPE html> (skal de også omdøbes til .php filer) ?