-kort om mig
Mit navn er Dan, jeg er 28 år og bor i Gladsaxe kommune.
Pt er jeg arbejdsløs og er derfor under uddannelses pålæg, så skal finde mig en uddannelse.
Min vejleder har guided mig hen imod web-integrator, både fordi hun selv har programmør baggrund men også fordi hun kan se at jeg lyser helt op når vi snakker om mulighederne indenfor programmering, det med at give noget liv (funktioner)
Jeg er ny både på sitet og i denne fine verden af koder og programmering.
Så jeg søger både svar og evt. en sparrings partner/mentor til at guide lidt.
Når man er HELT grøn så er det svært at finde hovede og hale i hvor det er bedst at starte og hvor fremtiden ligger.
Jo altså jeg har installeret Netbeans og har codeblocks.
jeg har set lidt af html video tutorial serien, og er nået til at vide hvordan det skal se ud når man skriver en funktion, men jeg ved endnu ikke hvordan jeg fuldender en funktion. Fx forstår jeg at <table> er starten på en tabel, og jeg ved at den skal sluttes med </table> men hvad man skriver i de forskellige funktioner er endnu uberørt land. Jeg har leget lidt med <p> for at lave noget tekst. Jeg har derved også snust lidt til noget CSS styling. men det venter jeg med til jeg helt forstår hvad en funktions skal indeholde, og hvad der bare laver rav i den. Så lige med Html er jeg kun ved første trin på den lange rejse.
Jeg er dog langt fra afskrækket og VIL lære det så det skal nok gå når jeg da lige har fået lidt flere brikker på plads.
jeg har kigget lidt i codeblocks på c++. bare kigget på Hello world! funktionen den starter op med. og dens opbygning er jeg ca med på. men tror pt ikke at min fokus skal bruges på consol programmering men mere det der bruges som web-integrator da den uddannelse lyder meget spændende, og som et godt sted at starte.
- Hold dig ikke tilbage, spørg løs, kom gerne med input om hvordan du selv startede fx. hvor du mener jeg kunne starte ud fra det jeg har fortalt om mig selv. Eller bare skriv et hej dav
Det var lige lidt kort om mig og hvorfor jeg er her på nemprogrammering.
Hav en god dag derude, ses i Matrix