vidensdeling #1 (test)

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:
vidensdeling #1 (test)

Indlæg af cristian » 28. jan 2017, 16:02

Hej alle sammen

Her på forummet ser jeg en del af de samme spørgsmål gå igen og igen, f.eks. XAMPP,
localhost samt programmerings design fordi der mangler noget general forståelse af hvordan disse teknologier fungere,
hvad man kan opnå med dem og om der er en nemmere måde at opnå jeres resultater på.

Så efter at have grublet lidt over hvordan vi kunne komme disse emner til livs og få delt noget viden, så tænkte jeg at vi
kan lave nogle vidensdeling Q/A sessioner.

Så hvis der er interesse for dette, så er jeg frisk på at registrer en Discord server (VoIP)
og lave disse sessioner (første gang) d. 4/2-16, 5/2-16 med et teamviewer møde, som giver os mulighed for at lave demonstrationer af det vi diskutere.

Emner der er mulighed for at spørge indtil (eksempler)
Linux
Hosting
localhost
Java
JSP
HTTP / HTTPS (design)
HTML5, CSS3, Modernizer, templates
Database
Værktøjer

Forslag til emner er også meget velkommende.

Skriv tilbage her om der er interesse for det blandt brugerne.

Mvh

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: vidensdeling #1 (test)

Indlæg af ThomasI » 30. jan 2017, 10:58

Hej Cristian,

Super initiativ! Kan det passe at datoerne ikke er helt rigtige? Vi er et stykke over 4/1-16 ;)

Jeg er generelt ikke den store tilhænger af Q/A over tlf, da det på den måde kun er nogle få der får noget ud af de svar der bliver givet. Derfor forsøger jeg for så vidt muligt altid at svare på skrift i et offentlig space, så andre også kan få gælde svarene.

Hvis nogen ønsker det, så skal jeg med gælde stille følgende sektion til rådighed på NemProgrammering.dk:

https://www.nemprogrammering.dk/Tutoria ... gierne.php

Her lægger jeg gerne skriftlige Q/A´er op, hvis der er noget i gerne vil have lagt op og som i kan se, der er mange der spørger om. Bare send Spørgmålet og svaret, så poster jeg det.

Ellers håber jeg at dem der evt. tilslutter sig denne session, vil få den hjælp og vejledning de har brug for :)

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: vidensdeling #1 (test)

Indlæg af cristian » 30. jan 2017, 20:11

Kan det passe at datoerne ikke er helt rigtige? Vi er et stykke over 4/1-16 ;)
Haha rettet xD Takker
Jeg er generelt ikke den store tilhænger af Q/A over tlf
Enig, derfor jeg ønsker at gøre det med VoIP og teamviewer så det bliver mere som en live demonstration.

Besvar