Nemprogrammering IRC channel?

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:
Nemprogrammering IRC channel?

Indlæg af cristian » 12. maj 2014, 18:23

Som der kommer flere og flere serier på siden, ville det så ikke begynde at give mening og lave en IRC channel?
Da der er emner i f.eks. PHP, Java, Objective-C som kan være langt hurtigere og mere intuitivt at forklare over en IRC channel kontra et forum.

Også når man snakker om server opsætning, DNS redirect mm. Som der også har været nogle få spørgsmål om. Men hvor brugere måske hurtigt går død i det,
hvis de ikke lige ved hvad de skal spørger om over et forum.

Det ville også automatisk frigøre noget plads på forummet og give brugere muligheden for at sætte sig sammen om fælles projekter,
og øge den fælles viden.

At sætte en IRC server op er ikke noget problem, og ville jeg også gerne selv gøre samt konfigurer + hoste den.
Jeg ville bare gerne have et "Ok" for at jeg bruger Nemprogrammering's navnet mm.

Vh
Cristian

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Nemprogrammering IRC channel?

Indlæg af ThomasI » 12. maj 2014, 20:46

Hej Cristian,

Jeg synes din idé er rigtig god!

Jeg ville dog være rigtig ked af at kanalisere folk over på IRC kanalen og dermed lede folk væk fra dette forum. Derudover tror jeg også nemt løsninger osv kan gå tabt via IRC, da debatten ikke som sådan gemmes i en tråd som her ( kan være jeg tager fejl ).

Derudover så har jeg aldrig selv været på IRC og ville derfor have mere end svært ved at følge med i hvad der sker der inde, samt holde øje med at det der sker der inde sker i en "NemProgrammering.dk" ånd.

Derfor må jeg nok indtilvidere melde at jeg ikke vil have en IRC kanal kørende under NemProgrammering.dk navnet.

Håber du forstår! :)

Mvh.
Thomas

Besvar