Java vs C#

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
Kim Sax
Begynder
Indlæg:1
Tilmeldt:8. maj 2015, 20:46
Java vs C#

Indlæg af Kim Sax » 8. maj 2015, 21:21

Hej

Jeg er ny bruger her på forum, har dog haft stor glæde at de mange videoer på nemprogrammering.dk
Ved ikke helt om det skal være java eller c# jeg skal videre med måske c++? nogen her inde der har et godt bud?

Har programmeret rigtig meget i det gamle Turbo-Pascal ja helt tilbage i GW-basic, puha det var tider med dos programmer :lol:
men her stopper det lidt for mig grundet tid, men vil gerne i gang igen. Den gang styrede man jo selv alle skærm output / lyt på taststur osv.. har kigget lidt rundt for at finde info om brug af gui og api kan det passe?

håber i kan hjælpe mig lidt på vej

kim

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Java vs C#

Indlæg af cristian » 18. maj 2015, 14:01

Det kommer meget an på hvad du ville opnå.

C# er bygget ovenpå Java, så de minder meget om hinanden og kan det samme udover at C# er låst til Microsofts platform.

Java kører på mere end 90% af verdens smartphones, Google driver platformen frem af i en rivende fart og Oracle er et godt solidt firma der nu står
bag Java efter at købe Sun ud.

C++ minder IKKE om C# eller Java.
C++ bruges til low level programmering hvor du blandt andet kan opnå adgang direkte til enheders memory, dette bruges blandt andet til at lava hacks i forskellige spil som world of warcraft mm.
Disse hacks sættes til salg eller gives væk gratis.

Derudover opnår man også low level hardware adgang som kan bruges til accelerated graphics til spil.

Du kan udvikle på Linux kernen og overlæggende system med meget mere.

Besvar