Shopify skal fjernes og wordpress opsættes

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
MadsDahl
Begynder
Indlæg:1
Tilmeldt:13. dec 2015, 20:45
Shopify skal fjernes og wordpress opsættes

Indlæg af MadsDahl » 13. dec 2015, 20:47

Hej, jeg står lidt i en situation jeg ikke kan komme videre i.

problemet står i at jeg gerne vil have slettet det nuværende shopify som er opsat på mit domæne, også få wordpress sat op. Jeg har siddet med det hele weekenden nu, og kan simpelthen ikke knække den.

Håber der er nogle kloge hoveder derude som vil give lidt viden til mig! :)

Mvh
Mads Dahl

Brugeravatar
aphandersen
Begynder
Indlæg:10
Tilmeldt:19. jan 2015, 07:49
Kontakt:

Re: Shopify skal fjernes og wordpress opsættes

Indlæg af aphandersen » 14. dec 2015, 20:46

Jeg skal lige forstå udfordringen helt. Du har en Shopify shop som dit domæne peger på nu - og så vil du i stedet have en WordPress hjemmeside, som dit domæne peger på?

Så skal du først have et webhotel købt og du skal flytte domænet hen til dette. Her skal du så installere WordPress og tilpasse den til din hjemmeside. Jeg har selv gode erfaringer med https://www.unoeuro.com/ eller https://meebox.net/da/, som begge er billige, stabile og tilbyder 1-klikinstallering af Meebox.

Du skal jo så være opmærksom på at du mister din tidligere shop og alle den linkbuilding og SEO du har bygget op her. Måske det er vigtig her at tænke på at 301 omdirigere de gamle URL adresser til den nye?

Eller er det du tænker på at at flytte din shop, så den i stedet for at være baseret på Shopify er baseret på WordPress?

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Shopify skal fjernes og wordpress opsættes

Indlæg af Daniel » 14. dec 2015, 22:20

Hej Mads,

Alt efter hvilken webhost du bruger, så kan du som regel skrive ind til supporten og få dem til at slette indholdet på din server og så kan du installere Wordpress via one-click installation.
Hvis ovenstående ikke er tilfældet, så skal du igennem FTP slette filerne på din server.
Du kan få adgang til FTP via et program som Filezilla, login oplysningerne har du sandsynligvis fået en mail med, ellers er jeg sikker på at din udbyders support kan hjælpe dig der.

Håber at det giver mening, ellers skal du være mere end velkommen til at skrive igen ;)

Brugeravatar
aphandersen
Begynder
Indlæg:10
Tilmeldt:19. jan 2015, 07:49
Kontakt:

Re: Shopify skal fjernes og wordpress opsættes

Indlæg af aphandersen » 14. dec 2015, 22:46

Daniel skrev:Hej Mads,

Alt efter hvilken webhost du bruger, så kan du som regel skrive ind til supporten og få dem til at slette indholdet på din server og så kan du installere Wordpress via one-click installation.
Hvis ovenstående ikke er tilfældet, så skal du igennem FTP slette filerne på din server.
Du kan få adgang til FTP via et program som Filezilla, login oplysningerne har du sandsynligvis fået en mail med, ellers er jeg sikker på at din udbyders support kan hjælpe dig der.

Håber at det giver mening, ellers skal du være mere end velkommen til at skrive igen ;)
Dog ikke i dette tilfælde, da det jo er en Shopify shop, som man jo ikke har FTP adgang til. Domænet peger bare hen på Shopify. Her skal man have et nyt webhotel med en ny webside og så pege domænet herover. Shopify er ikke et webhotel.

Besvar