Spam fra dk-hostmaster

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:
Spam fra dk-hostmaster

Indlæg af scootergrisen » 4. maj 2016, 13:21

Er der andre end mig der modtager spam fra dk-hostmaster med titler som:
"Påmindelse om tilfredshedsundersøgelse fra DK Hostmaster".

Nederst står:
Med venlig hilsen

Projektleder
Kresten Rasmussen, Rambøll Management Consulting

På vegne af DK Hostmaster
...på vegne af DK Hostmaster... det vil altså sige at dk hostmaster angiveligt giver mine kontaktoplysninger til andre så de kan spammer mig.

Kan selvfølgelig være det ikke har noget med dk hostmaster at gøre men vil hører om i oplever det samme.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Spam fra dk-hostmaster

Indlæg af ThomasI » 4. maj 2016, 23:04

Hej Scooter,

Jeg oplever ikke det samme til trods for at jeg har adskillige domæner hos dk-hostmaster.

Jeg har dog beskyttet person- og adresseoplysninger og derfor kan man ikke se registrantoplysninger på mine domæner. Tænker at eftersom man kan se hvem der har domænet online og nogen gange med tlf, mail og det hele, at så er det fordi oplysningerne som standard er offentligt tilgængelige og dermed også tilgængelige for Rambøl..

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Spam fra dk-hostmaster

Indlæg af scootergrisen » 5. maj 2016, 11:39

Ok vil gerne hører fra nogen som ikke har det der beskyttelse.

De skriver jo "På vegne af DK Hostmaster" som om at de ikke bare har været inde og finde adresser selv men at de har fået det som opgave at skulle gøre det.

Men igen, det kan jo bare være spam og løgn det hele.

I øvrigt latterligt at et firma som DK Hostmaster ikke kan fatte hvis man har et ønske om privatliv.
Man kan jo sige sig selv at der er nogen der vil misbrug det men det lader til at være standard også fra det offentlige danmark at alle folk private oplysninger bare skal være så let tilgængelige som muligt så folk kan misbruge det.

Man burde kunne sige til et hvilket som helst firma at man ikke ønske at de skal udlevere private oplysninger om en, i stedet for at man skal have det der navnebeskyttelse eller hvad det hedder også det gælder for områder hvor man egentligt ikke vil have det til at gælde.

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Spam fra dk-hostmaster

Indlæg af Daniel » 8. maj 2016, 21:39

Modtager også de mails og jeg har offentligt tilgængelige personoplysninger på alle mine domæner hos DK-Hostmaster.

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Spam fra dk-hostmaster

Indlæg af scootergrisen » 9. maj 2016, 12:41

Har nu sendt denne e-mail til dk-hostmaster.
Jeg modtager e-mails med emnet:
"Påmindelse om tilfredshedsundersøgelse fra DK Hostmaster"

Som slutter med:
"Med venlig hilsen

Projektleder
Kresten Rasmussen, Rambøll Management Consulting

På vegne af DK Hostmaster"

Det kan vel for fanden ikke være rigtigt at i videregiver mine oplysninger til andre firmaer som på vegne af jer skal sende spam ud til hele jeres kundekartotek.
Fik den her med det samme...
Tak for din henvendelse.

Da vi i øjeblikket har ekstraordinært travlt, vil der desværre være
længere svartid end normalt.

...
Det lover jo godt. De har tid til at sørge for spam men når man klager over det så har de travlt.

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Spam fra dk-hostmaster

Indlæg af scootergrisen » 10. maj 2016, 11:08

Ej hvor provokerende.
Nu sender de en påmindelse om tilfredshedsundersøgelsen fordi jeg ikke har besvaret deres spørgeskema.
Kære [FULDE NAVN]

Vi har tidligere sendt dig en invitation til DK Hostmasters tilfredshedsundersøgelse 2016. Hos Rambøll Management har vi endnu ikke modtaget din fulde besvarelse og derfor vil vi gerne minde dig om at besvare spørgeskemaet.

Når du deltager i undersøgelsen, er du samtidig med i en lodtrækning om 10 sæt á 2 biografbilletter til hele landets biografer, hvis du skriver dit navn og telefonnummer sidst i spørgeskemaet.

Vi håber, at du vil deltage og udfylde skemaet inden på onsdag den 11. maj 2016.

De, der indtil nu har svaret, har brugt i gennemsnit 10 minutter. Du gennemfører undersøgelsen via nedenstående link.

https://www.survey-xact.dk/answer?key=[12 TEGN]

Rambøll Management Consulting udfører undersøgelsen på vegne af os og garanterer, at din besvarelse behandles anonymt overfor os. Hvis du har spørgsmål til undersøgelsen er du velkommen til at kontakte Hotline hos Rambøll på telefon 5161 8076 eller skemasupport@ramboll.com.

På forhånd tak for din hjælp.

Med venlig hilsen

Projektleder
Kresten Rasmussen, Rambøll Management Consulting

På vegne af DK Hostmaster
Hvor kan man klage over spam fra danske virksomheder?

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Spam fra dk-hostmaster

Indlæg af scootergrisen » 10. maj 2016, 11:21

Hvis i stadig har de e-mail som i har fået tilsendt så skriv dem gerne her eller send til mig så vil jeg samle det på en side.

tobrukdk
Nørd
Nørd
Indlæg:120
Tilmeldt:18. dec 2011, 00:40

Re: Spam fra dk-hostmaster

Indlæg af tobrukdk » 14. maj 2016, 01:28

Jeg har også fået ligne. De er dog blevet slettet!!..

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Spam fra dk-hostmaster

Indlæg af cristian » 17. maj 2016, 22:55

Jeg har en spam mappe på mine domæne hvor i jeg sender hostmaster spam ind i.

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Spam fra dk-hostmaster

Indlæg af scootergrisen » 18. maj 2016, 11:04

Det er bare ærgerligt at det skulle være nødvendigt når nu det er dem der har fået monopol på at tage sig af .dk domæner.
Så hvis der kommer en vigtigt besked med at de lukker dit domæne hvis ikke du betaler så ville det jo være irriterende hvis den automatisk gør i en spam mappe.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Spam fra dk-hostmaster

Indlæg af ThomasI » 18. maj 2016, 18:24

Hørte du nogenside tilbage fra dem Scooter?

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Spam fra dk-hostmaster

Indlæg af scootergrisen » 19. maj 2016, 10:58

Ikke endnu.

Besvar