hvordan kan jeg lave et forum?

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
Frost
Begynder
Indlæg:6
Tilmeldt:28. feb 2013, 17:25
hvordan kan jeg lave et forum?

Indlæg af Frost » 28. feb 2013, 17:43

hej nemprogrammering.dk

jeg vil grene vide hvordan jeg laver et forum.

skal jeg bruge cms eller skrive koderne selv? og vis jeg skriver dem selv hvad for sprog skal/kan jeg bruge?
og vis det er cms hvad vil så være godt der?

og hvad skal jeg se efter når jeg skal have et host?

hilsen Frost

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: hvordan kan jeg lave et forum?

Indlæg af Daniel » 28. feb 2013, 18:04

Hej Frost!

Først og fremmest så velkommen her til NemProgrammering.dk! :)

- Hvis du udelukkende leder efter et forum og ikke en hjemmeside også, så kan jeg anbefale et forum som phpBB som er det NemProgrammering også bruger.
phpBB er nemt at sætte op og rigtig nemt at vedligeholde, og så kan det fås på Dansk også.

- Hvis du vil sætte en hjemmeside op sammen med forummet, så kan jeg klart anbefale at bruger CMS systemet Wordpress (som NemProgrammering også har guides til), da der er udviklet rigtig mange forum udvidelser til, som igen er lige til at gå i gang med.

- For at programmere et forum selv skal du kunne programmere: HTML, CSS, PHP og meget gerne JavaScript. Men det kræver "meget" at lave et forum selv og vil helt klart anbefale at man bruger et færdigbygget forum som phpBB da man så heller ikke skal tænke på sikkerhed og hastighed på samme måde som hvis du selv byggede det op.

- Når du skal ud og have fat i en host, så skal du sørge for først og fremmest at kigge på hvad skal det bruges til. Er det er stort forum der har 1000 besøgende hver dag så skal man ud og kigge på nogen af de lidt dyrere alternativer, men som hovedregel er de billigere også fine nok. Jeg vil dog ikke anbefale de her der tilbyder webhoteller til 1 og 2 kroner, som regel er der ikke samme grundlag bag ved. Kan som Meebox kunde klart anbefale dem hvis man skal have et webhotel til en mindre eller middel side, deres pro hoteller er jeg ikke så meget til.
Ellers ved jeg at Surftown som NemProgrammering.dk bruger også er rigtig gode og stabile til en fornuftig pris NemProgrammering.dk artikel. Et sidste forslag fra mig er one.com som også tilbyder en god og billig hosting.
- Meebox
- Surftown
- One.com

Håber du kan bruge dette til noget, ellers må der spørge alt det man vil herinde. :)

Frost
Begynder
Indlæg:6
Tilmeldt:28. feb 2013, 17:25

Re: hvordan kan jeg lave et forum?

Indlæg af Frost » 28. feb 2013, 18:16

mange tak for den varme velkomst og de gode råd dem skal jeg nok få brug for.

shukbob
Rutineret
Rutineret
Indlæg:60
Tilmeldt:1. mar 2012, 06:37

Re: hvordan kan jeg lave et forum?

Indlæg af shukbob » 2. mar 2013, 07:45

Hejsa Frost.

Som Daniel siger Velkommen til Nemprogrammering.dks Forum :)

Jeg kan anbefalde dig disse softwares:
- MyBB (Du skal dog mange ting men du kan mere end phpBB)
- phpBB (Simpelt og nemt)
- Vanilla (Meget simpelt og for helt nye sites)

Tja det er dem :)

Besvar