bruger man c++ til playstation/xbox?

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
skills jokes
Nørd
Nørd
Indlæg:125
Tilmeldt:12. sep 2013, 17:03
bruger man c++ til playstation/xbox?

Indlæg af skills jokes » 6. nov 2013, 21:02

hej,
jeg vil gerne lære at lave spil til playstation og xbox og lave apps, men jeg er igang med apps og hvad jeg skal gøre for at lave det.
men jeg ville bare lige spørge hvad for et kode sprog jeg skal lære for at lave spil til playstation og eller xbox??

så kan nogle fortælle mig hvad for et sprog man skal bruge til at lave det, og hvis det kunne give med en begynder guide til det ville det være mega lågsus ;)

tak :D

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: bruger man c++ til playstation/xbox?

Indlæg af ThomasI » 6. nov 2013, 21:54

Tror faktisk man bruger C#, nærmere Visual C#, men jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed.

Tror desværre ikke der bruges ét system eller én type sprog - det er nok mere indviklet end man lige regner med ;-)

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: bruger man c++ til playstation/xbox?

Indlæg af cristian » 6. nov 2013, 22:41

skills jokes skrev:hej,
jeg vil gerne lære at lave spil til playstation og xbox og lave apps, men jeg er igang med apps og hvad jeg skal gøre for at lave det.
men jeg ville bare lige spørge hvad for et kode sprog jeg skal lære for at lave spil til playstation og eller xbox??

så kan nogle fortælle mig hvad for et sprog man skal bruge til at lave det, og hvis det kunne give med en begynder guide til det ville det være mega lågsus ;)

tak :D
Platstation kører en FreeBSD, så de bruger en blanding af C++ for kernen samt noget andet, men ved ikke hvad.

Xbox kører deres eget Windows image. Og de bruger C# med C++ og noget andet.

skills jokes
Nørd
Nørd
Indlæg:125
Tilmeldt:12. sep 2013, 17:03

Re: bruger man c++ til playstation/xbox?

Indlæg af skills jokes » 7. nov 2013, 15:27

okay, tak nu ved jeg at det er c++ der ville være bedst at lære, fordi det lyder som om det er mest c++ folk bruger til sådan nogle ting ;)

tak :DD:D:D:D:D:D

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: bruger man c++ til playstation/xbox?

Indlæg af cristian » 7. nov 2013, 15:52

skills jokes skrev:okay, tak nu ved jeg at det er c++ der ville være bedst at lære, fordi det lyder som om det er mest c++ folk bruger til sådan nogle ting ;)

tak :DD:D:D:D:D:D
Det ville jeg ikke råde :) Som jeg har sagt flere gange burde du lære Java.
Fordi det er det nemmeste for at lære teorien, syntaksten og hvordan OOP fungerer.

Samtidig kan du lave spil med det uden alt muligt underlæggene.
Så lær Java først, og derefter kan du prøve C++ med mere.

Besvar