kan man lave shortcut til et java program lavet med eclipse?

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
skills jokes
Nørd
Nørd
Indlæg:125
Tilmeldt:12. sep 2013, 17:03
kan man lave shortcut til et java program lavet med eclipse?

Indlæg af skills jokes » 21. nov 2013, 17:52

hej,
jeg forsøger at følge en guide på hvordan man laver et 2d java spil (i eclipse) og jeg tænkte på om man kunne tage filerne og ligge dem ud på en download side så mine venner kan downloade spillet og når de så gør det vil filerne blive sat et eller andet sted på deres computer og så vil der være et shortcut på deres skrivebord som når man kliker på det starter det spillet op??

kan man det? (mit spil er slet ikke klar lige nu, men jeg vil stadig gerne lige høre om jeg på en eller anden måde kunne få mine venner på spillet uden at jeg skal sende dem et download link til eclipse og sende dem koderne og derefter forklare dem hvor koderne skal være og så forklare dem hvordan de starter det.)

tak ;)

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: kan man lave shortcut til et java program lavet med ecli

Indlæg af cristian » 22. nov 2013, 17:40

skills jokes skrev:hej,
jeg forsøger at følge en guide på hvordan man laver et 2d java spil (i eclipse) og jeg tænkte på om man kunne tage filerne og ligge dem ud på en download side så mine venner kan downloade spillet og når de så gør det vil filerne blive sat et eller andet sted på deres computer og så vil der være et shortcut på deres skrivebord som når man kliker på det starter det spillet op??

kan man det? (mit spil er slet ikke klar lige nu, men jeg vil stadig gerne lige høre om jeg på en eller anden måde kunne få mine venner på spillet uden at jeg skal sende dem et download link til eclipse og sende dem koderne og derefter forklare dem hvor koderne skal være og så forklare dem hvordan de starter det.)

tak ;)
Du er da på rette vej i det mindste.
Men gør dig selv en tjeneste og brug Netbeans, og du er nød til at starte fra bunden hvis du ville lære Java og Spil programmering.

Som sagt ville jeg gerne hjælpe dig, men disse tilfældige spørgsmål hjælper dig desværre ikke.
Og guides du finder på nettet er mere noget du bruger når du har en basal forståelse for emnet. Da online guides generelt er meget overfladiske.

skills jokes
Nørd
Nørd
Indlæg:125
Tilmeldt:12. sep 2013, 17:03

Re: kan man lave shortcut til et java program lavet med ecli

Indlæg af skills jokes » 23. nov 2013, 22:30

jeg følger en guide der lær mig alle "basics" i java.
men har snart set alle videoerne og ham som har lavet den guide jeg ser har også lavet en guide på hvordan man laver et java spil (for begyndere) som jeg ville se når jeg var
færdig med den guide som lærte mig det helt "basale/basics". og som sagt har jeg snart set alle "basic" videoerne så det var derfor jeg spurgte hvordan man lavede sådan et shortcut så mine venner kunne se hvad jeg havde laver :D :D :D

og, hvorfor skal jeg bruge netbeans? :o

tak :D

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: kan man lave shortcut til et java program lavet med ecli

Indlæg af cristian » 24. nov 2013, 11:40

skills jokes skrev:jeg følger en guide der lær mig alle "basics" i java.
men har snart set alle videoerne og ham som har lavet den guide jeg ser har også lavet en guide på hvordan man laver et java spil (for begyndere) som jeg ville se når jeg var
færdig med den guide som lærte mig det helt "basale/basics". og som sagt har jeg snart set alle "basic" videoerne så det var derfor jeg spurgte hvordan man lavede sådan et shortcut så mine venner kunne se hvad jeg havde laver :D :D :D

og, hvorfor skal jeg bruge netbeans? :o

tak :D
Til at starte med der kompiler du dit program direkte til skrive bordet og kører det derfra, så du behøver ikke at lave en genvej.

Grunden til at jeg foreslår Netbeans er at den er nem og overskuelig. Jeg har prøvet Eclipse, og det er sikkert et fint værktøj.
Men den kan ikke noget (så vidt jeg ved) Netbeans ikke kan, og Netbeans er nemlig overskuelig og til at gå til.

Besvar