HTML Editor

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
henrik_t7
Nørd
Nørd
Indlæg:102
Tilmeldt:26. jul 2011, 20:12
HTML Editor

Indlæg af henrik_t7 » 24. dec 2013, 11:15

Hej Alle.

Jeg ved godt at her på Nemprogrammering anbefaler I Netbeans IDE, men vil lige hører hvad andre bruger af editor, til at kode HTML 5, Css 3 og javaScript.
Jeg bruger Coffecup HTML EDITOR, den er super god med bla. IntelliSense for HTML 5 og Css 3, men ikke for javaScript et lille - der, men det kommer nok.
Editoren koster 69 us doller, ok pris.
Skal den være gratis, ( open source ) eller betal version??? Skriv hvad I bruger/syntes godt om.

God Jul og et super godt nytår til alle her på Nemprogrammering.

Henrik :D :D

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: HTML Editor

Indlæg af ThomasI » 24. dec 2013, 11:52

Hej Henrik,

Jeg har også selv brugt CoffeeCup engang (overvejede at bruge det i videoerne på NemPro), og jeg synes bestemt ikke det var nødvendigt at købe fuld version.

Du får selvfølgelig lidt ekstra funktioner og features, men ikke noget du ikke kan lev uden ;-) F.eks tilbyder de indbygget FTP, men her kan du jo lige så godt bare bruge Filezilla ved siden af...

Synes du skal teste den gratis version af - hvis du ikke føler du mangler noget så er det jo fint :D

God jule og godt nytår til dig også!

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: HTML Editor

Indlæg af cristian » 24. dec 2013, 12:30

henrik_t7 skrev:Hej Alle.

Jeg ved godt at her på Nemprogrammering anbefaler I Netbeans IDE, men vil lige hører hvad andre bruger af editor, til at kode HTML 5, Css 3 og javaScript.
Jeg bruger Coffecup HTML EDITOR, den er super god med bla. IntelliSense for HTML 5 og Css 3, men ikke for javaScript et lille - der, men det kommer nok.
Editoren koster 69 us doller, ok pris.
Skal den være gratis, ( open source ) eller betal version??? Skriv hvad I bruger/syntes godt om.

God Jul og et super godt nytår til alle her på Nemprogrammering.

Henrik :D :D
På Debina bruger jeg konsollen og vim editor.
Den fatter ingenting der bare en dum editor xD

Men ellers så kan alt bruges og der bliver det.
Notepad
Notepad++
Netbeans
Dremweaver (i dont know why)
BlueFish (Linux)

Der er lige så mange editors som der er folk der scripter hjemmesider xD

Men jeg ville ever never ever betale for en HTML editor, da det er totalt unødvendigt.
Der er mange gode gratis editors som Netbeans til at hjælpe dig. Og ellers så er Notepad og Debian konsollen gratis xD

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: HTML Editor

Indlæg af Daniel » 24. dec 2013, 13:14

Tja jeg kan ikke anbefale dig en editor du skal bruge, for det kommer helt an på hvem man er, hvilken editor man kan lide.
Jeg er blandt andet ikke selv nogen stor fan af Netbeans, men rigtig mange synes det er et rigtig godt IDE.

Personligt startede jeg ud med Netbeans da jeg lærte at programmere.
Derfra gik jeg over til at prøve en dælens masse editors, og sluttede af med at Notepad++ var den bedste løsning for mig, da jeg uden kode færdiggørelse ville lære koderne langt hurtigere.
I dag bruger jeg phpDesigner 8 til den hjemmeside jeg er medejer af, da der er integreret FTP som automatisk uploader når jeg laver ændringer, hvilket jeg synes er meget praktisk til en side med flere hundrede filer. Men ellers så har jeg fundet stor tilfredshed med Sublime Text 2, som på nuværende tidspunkt er min standard editor til alt andet end den side jeg er medejer af.
Jeg har en betalt version af Sublime Text 2, men den fungere udmærket i gratis versionen.

Men igen så er det kun de editors som jeg har fundet passer til min måde at kode på, så det er ikke ment som anbefalinger til dig. :)
Og en god jul til dig også! ;)

LauritzT
Begynder
Indlæg:21
Tilmeldt:27. dec 2013, 14:31

Re: HTML Editor

Indlæg af LauritzT » 27. dec 2013, 14:36

Jeg kan anbefale Brackets, Adobes open-source HTML editor, bygget i HTML, CSS og JavaScript.
Kan downloades fra brackets.io til Windows, Mac og Linux.

Besvar