Keyboard problemer!

Her kan du snakke om alt hvad der lige falder dig ind - Det kunne være musik, spil, fodbold eller måske noget helt tredje der interesserer dig lige nu! Så skriv dine tanker ned og opret en tråd...Spørgsmål der ikke passer ind andre steder kan du også stille her!
Besvar
Josefine
Geni
Geni
Indlæg:308
Tilmeldt:9. dec 2011, 16:46
Keyboard problemer!

Indlæg af Josefine » 1. feb 2014, 10:06

Hej Nemprogrammering!

Er simpelthen ved at gå ud af mit gode skind.... jeg har spurgt venner,som intet vidste, og på Eksperten er der ikke rigtig nogen, der svarer, så nu prøver jeg lykken hos jer.

Sagen er den, at:

Når jeg holder en hvilken som helst tast nede, får jeg en "bip"-lyd, og så er det, som om knappen ligesom er blevet "låst fast".

Jeg opdagede problemet, da jeg spillede Assassin's Creed. Når jeg holder en tast nede, lyder der efter kort tid en bip-lyd, og når jeg stopper med at trykke på tasten, ja så er det, som om jeg stadig holder den nede, og spilleren, som jeg styrer, bliver ved med at gå - ret frustrerende, når man står foran en klippekant!

Jeg gik derfor ud af spillet og afprøvede, om det ikke kun var i spillet, og det var det ikke. Jeg går ud fra, at jeg kan stoppe denne indstilling et eller andet sted, men sagen er, at jeg er fuldstændig ny i Windows 8 (har haft Mac i 3 år).

Jeg har været inde i træge taster og filtertaster i kontrolpanelet, men boksene er altså ikke tjekket, intet er tjekket, så kan simpelthen ikke forstå, hvad det er, der laver den lyd, og hvordan jeg stopper den fra at låse mine taster efter så kort tid?
Det forstyrrer mit spil rigtig meget, for jeg går ind i ting og kan slet ikke styre ordentligt... :?

Please, hjælp! :(

MrLundholm
Rutineret
Rutineret
Indlæg:50
Tilmeldt:20. sep 2013, 15:33
Kontakt:

Re: Keyboard problemer!

Indlæg af MrLundholm » 1. feb 2014, 12:11

Prøv at afinstallere driveren til den og derefter installere den igen - ellers er det nok noget med selve keyboardet - måske noget der har sat sig i klemme? :)

Josefine
Geni
Geni
Indlæg:308
Tilmeldt:9. dec 2011, 16:46

Re: Keyboard problemer!

Indlæg af Josefine » 1. feb 2014, 12:24

Det forstår jeg bare ikke.... det er et helt nyt keyboard, og det lyder jo til på den lyd, der kommer, at det er en slags indstilling. Forstår ikke, hvorfor det ikke er det der "træge taster" eller noget...
Det er VIRKELIG frustrerende.

Tror desværre ikke, det har så meget med driverne at gøre, og jeg har prøvet at opdatere dem.

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Keyboard problemer!

Indlæg af Daniel » 1. feb 2014, 15:05

Hvad er det for et tastatur du har? :)

Josefine
Geni
Geni
Indlæg:308
Tilmeldt:9. dec 2011, 16:46

Re: Keyboard problemer!

Indlæg af Josefine » 1. feb 2014, 17:07

Det var et Microsoft Wired 200.

Har nu fået skiftet det ud med et gammelt emachines, der bruger PS/2 port.... :lol: Det tog mig en del tid at finde ud af at navigere rundt i BIOS settings og finde frem til at tillade PS/2.

Sikke dog et besvær, jeg har haft. Den anden computer har nu fået mit eget tastatur, da den tilsynladende ikke har problemer med det.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Keyboard problemer!

Indlæg af cristian » 2. feb 2014, 14:16

Er dette stadig et problem?

Grunden til at computeren giver en bip lyd (helt præcist dit motherboard), er at din BIOS får indput den ikke kan håndtere. Og det prøver den at fortælle dig ved at bippe en eller flere gange.

Grundene kan være mange.
Men du kan hurtigt udelukke nogle af de mest åbenlyse.

Hvis du har haft dit tastatur i længere tid uden problemer er dette formentlig ikke problemet.
Hvis du har spillet dit spil med de samme indstillinger i længere tid er dette formentlig heller ikke problemet. Prøv at tjekke hvilke "window mode" du har indstillet i dit spil. Window mode vs fullscreen.
Hvis du har opdateret Windows og fejlen efterfølgende kom, prøv at se om der er nye opdateringer igen. Det kan ske at MS laver fejl og derefter sender fejlrettelser til deres egne fejl.

Det kan også ske at der er nogle indstillinger i din BIOS som laver problemer i forbindelse med noget andet.
Det kommer lidt an på hvor avanceret dit motherboard er.

Josefine
Geni
Geni
Indlæg:308
Tilmeldt:9. dec 2011, 16:46

Re: Keyboard problemer!

Indlæg af Josefine » 3. feb 2014, 10:39

Har bare taget et andet tastatur, så det er ikke et problem mere - fik det dog aldrig løst.

Computer + keyboard + spil er splinternyt. Problemet foregår ikke kun i spillet, så det er ikke spillet, der er problemet. Som sagt er computeren helt ny + styresystem lige installeret. Jeg har opdateret Windows + drivere til tastatur + motherboardet (fik sådan en installerings-CD med), alt er vist opdateret og/eller nyt.
Jeg ved ikke, hvad der var galt.

Jeg prøvede at åbne Notepad for at se, hvordan den reagerede, og når jeg holdte en tast nede skrev den kun til et vist antal bogstaver, hvorefter den stoppede med at skrive, selvom jeg holdt nede. Hver gang jeg slap tasten efter ikke at have kunnet skrive flere tegn, så kom bip-lyden.
I Notepad stopper den altså med at skrive, hvor den så reagerer i spillet ved at låse tasten, så spilleren biver ved med at gå.


Det er muligt, jeg skal ind i BIOS - er dog helt blank på hvor :o

Men altså tror jeg beholder min mors tastatur alligevel, for der kan man skrue op for lyden, det kan man heller ikke på det her.... så det er ikke noget problem.
Men det er nu stadig mystisk, hvad årsagen har været? :)

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Keyboard problemer!

Indlæg af cristian » 3. feb 2014, 13:22

Hehe det bare iorden.

Hvis problemet skulle opstå igen så hjælper jeg gerne med at løse det.

Men lige nu virker det jo som du selv siger med et PS2 keyboard.

Vh

Josefine
Geni
Geni
Indlæg:308
Tilmeldt:9. dec 2011, 16:46

Re: Keyboard problemer!

Indlæg af Josefine » 3. feb 2014, 14:34

Hehe ja det fungerer ganske udemærket, faktisk bedre eter min mening (da jeg nu kan ændre på lyden).... mn mange tak for tilbuddet :D

Besvar