Hele ny ordklar - Feedback

Hvis du selv har lavet en hjemmeside og gerne vil have lidt feedback på den, så smid et link i dette forum og beskriv din side - så skal vores brugere nok give deres ærlige mening! ;)
Besvar
tobrukdk
Nørd
Nørd
Indlæg:120
Tilmeldt:18. dec 2011, 00:40
Hele ny ordklar - Feedback

Indlæg af tobrukdk » 10. aug 2014, 21:55

Hej

Jeg vil høre jeres mening omkring ordklar's nye hjemmeside,

det er sådan at jeg har brugt tid på at lave ordklar om og lave det helt nyt hvilke betyder at der er blevet meget mere langt på mobilen og computeren.

Derfor vil jeg meget gerne høre om du har noget RIS/ROS til design på siden??

Hjælp til ordblinde - støtte til med dysleksi/ordblinde - se side her

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Hele ny ordklar - Feedback

Indlæg af scootergrisen » 11. aug 2014, 00:19

Den blå linje under menuen øverst på siden er under forsiden altid selvom man skrifter side.
Også er det mærkeligt at der er en pil der pege ned når det ikke er en dropdown menu fordi det plejer og blive brugt til når der er en menu der kan folde sig ud.

Også syntes jeg du skal gøre indholdet tilgængeligt uden at man skal være logget ind.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Hele ny ordklar - Feedback

Indlæg af cristian » 11. aug 2014, 17:53

Haha okey jeg smider det bare derud.

Hvorfor er det du har en global.css fil på ikke mindre end 17.282 linjer?

Er det et JavaScript du bruger til at ændre dine "pi-icon-box" elementer fra horisontal til vertikal, når man går til mobil layout?
Jeg ville også bruge zebra stripes hvis det var mig, det flyder lige lidt for meget sammen til min smag.

Prøv at tjekke din side op mod denne
http://jigsaw.w3.org/css-validator/

Der er lige nogle småting jeg selv ville rette hvis det var mig.

Du har to input felte i toppen, det er meningen at jeg godt må se dem? :)
For de er næsten samme farve som baggrunden så hvis ikke jeg havde 10/10 syn, så ville jeg ikke se dem.
Den blå linje under menuen øverst på siden er under forsiden altid selvom man skrifter side.
Også er det mærkeligt at der er en pil der pege ned når det ikke er en dropdown menu fordi det plejer og blive brugt til når der er en menu der kan folde sig ud.
Faldt jeg også over.

Ellers er det en flot grafisk hjemmeside. Men syntes der mangler nogle tekniske elementer for at det rigtig giver mening.

tobrukdk
Nørd
Nørd
Indlæg:120
Tilmeldt:18. dec 2011, 00:40

Re: Hele ny ordklar - Feedback

Indlæg af tobrukdk » 11. aug 2014, 21:34

cristian skrev:Haha okey jeg smider det bare derud.

Hvorfor er det du har en global.css fil på ikke mindre end 17.282 linjer?

Er det et JavaScript du bruger til at ændre dine "pi-icon-box" elementer fra horisontal til vertikal, når man går til mobil layout?
Jeg ville også bruge zebra stripes hvis det var mig, det flyder lige lidt for meget sammen til min smag.

Prøv at tjekke din side op mod denne
http://jigsaw.w3.org/css-validator/

Der er lige nogle småting jeg selv ville rette hvis det var mig.

Du har to input felte i toppen, det er meningen at jeg godt må se dem? :)
For de er næsten samme farve som baggrunden så hvis ikke jeg havde 10/10 syn, så ville jeg ikke se dem.
Den blå linje under menuen øverst på siden er under forsiden altid selvom man skrifter side.
Også er det mærkeligt at der er en pil der pege ned når det ikke er en dropdown menu fordi det plejer og blive brugt til når der er en menu der kan folde sig ud.
Faldt jeg også over.

Ellers er det en flot grafisk hjemmeside. Men syntes der mangler nogle tekniske elementer for at det rigtig giver mening.

Det er hvad du synes og tænker, men jeg synes ting flader i god smag hos mig og mine besøgene da jeg har fået ros af dem

vdr toppen er det helt klart noget jeg vil kig på det da jeg godt kan se det når du siger det.

vdr menu så er det væk nu.
scootergrisen skrev:Den blå linje under menuen øverst på siden er under forsiden altid selvom man skrifter side.
Også er det mærkeligt at der er en pil der pege ned når det ikke er en dropdown menu fordi det plejer og blive brugt til når der er en menu der kan folde sig ud.

Også syntes jeg du skal gøre indholdet tilgængeligt uden at man skal være logget ind.
Der er grunden til at jeg har gjort sådan at man skal være log ind på siden.

Som der også står beskrevet på ordklar.dk

"hvor det primært handlede om at løse opgaver og tjene point sammen. En af grundene til at jeg laver denne side er for at skabe mere opmærksomhed omkring ordblindhed, og for at gøre mulighederne større for at få hjælp..Vores primære mål er at vores brugere undgår at betale dyre domme for undervisning, så derfor har Ordklar valgt at det skal være gratis hele tiden.

Ordklar vil gerne give ordblinde muligheden for at læse bedre eller bare forbedre sig. Denne side er lavet, fordi jeg selv er ordblind og samtidig gerne vil hjælpe andre ordblinde til at forbedre sig, så man ikke bliver holdt tilbage, bare fordi man ikke føler sig helt sikker på det man skriver. Dette er et unikt tilbud til ordblinde, som gerne vil have undervisning men samtidig ikke "tør" da de føler sig udenfor deres tryghedszone."

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Hele ny ordklar - Feedback

Indlæg af cristian » 12. aug 2014, 13:56

Det er hvad du synes og tænker, men jeg synes ting flader i god smag hos mig og mine besøgene da jeg har fået ros af dem
Øøøøøøøøøøøøø hvad svarer du på?

Det et noget aggressivt svar at give tilbage til nogle som hjælper dig gratis, just saying.

tobrukdk
Nørd
Nørd
Indlæg:120
Tilmeldt:18. dec 2011, 00:40

Re: Hele ny ordklar - Feedback

Indlæg af tobrukdk » 12. aug 2014, 14:28

cristian skrev:
Det er hvad du synes og tænker, men jeg synes ting flader i god smag hos mig og mine besøgene da jeg har fået ros af dem
Øøøøøøøøøøøøø hvad svarer du på?

Det et noget aggressivt svar at give tilbage til nogle som hjælper dig gratis, just saying.

Det var mig som læst forkert . Og havde forstå det som noget helt andet

"syntes der mangler nogle tekniske elementer for at det rigtig giver mening." da jeg læst det første gang ment jeg det var noget dårligt men da jeg læst det igen så forstår jeg det bedre .

Du må undskyld fra min side, da det ikke var mening!

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Hele ny ordklar - Feedback

Indlæg af cristian » 12. aug 2014, 22:02

Det går nok, har ikke brede skuldre for ingenting ;)

Det jeg mente med at der mangler nogle tekniske elementer, er at du gør nogle basale ting unødvendig indviklet for dig selv.
Og det ville gøre siden mere læsevenlig i forhold til at det ikke gnidre sammen.

Derudover er siden go ganske nydelig rent visuelt.

tobrukdk
Nørd
Nørd
Indlæg:120
Tilmeldt:18. dec 2011, 00:40

Re: Hele ny ordklar - Feedback

Indlæg af tobrukdk » 12. aug 2014, 22:07

cristian skrev:Det går nok, har ikke brede skuldre for ingenting ;)

Det jeg mente med at der mangler nogle tekniske elementer, er at du gør nogle basale ting unødvendig indviklet for dig selv.
Og det ville gøre siden mere læsevenlig i forhold til at det ikke gnidre sammen.

Derudover er siden go ganske nydelig rent visuelt.

Forstår ikke lige helt hvad du mener?, har du evt et?

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Hele ny ordklar - Feedback

Indlæg af cristian » 12. aug 2014, 22:47

har du evt et?
dit #pi-row element

Drop din tabel fremgangs måde og lav en flex-box.

Derefter ville jeg personligt sige

Kode: Vælg alt

#pi-row:nth-child(odd) {
background-color: hsl(173, 39%, 96%);
}

eller noget i den stil.

tobrukdk
Nørd
Nørd
Indlæg:120
Tilmeldt:18. dec 2011, 00:40

Re: Hele ny ordklar - Feedback

Indlæg af tobrukdk » 12. aug 2014, 23:04

cristian skrev:
har du evt et?
dit #pi-row element

Drop din tabel fremgangs måde og lav en flex-box.

Derefter ville jeg personligt sige

Kode: Vælg alt

#pi-row:nth-child(odd) {
background-color: hsl(173, 39%, 96%);
}

eller noget i den stil.

Jeg vil gå videre med det til min designer.

Besvar