Feedback på webshop

Hvis du selv har lavet en hjemmeside og gerne vil have lidt feedback på den, så smid et link i dette forum og beskriv din side - så skal vores brugere nok give deres ærlige mening! ;)
Besvar
webdepotet
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:11. nov 2014, 14:47
Feedback på webshop

Indlæg af webdepotet » 11. nov 2014, 14:51

Hej alle sammen.
I rigtig lang tid har jeg kodet og kodet og kodet en webshop sammen der ikke synes set i dag. Den er nytænkende i forhold til brugervenlighed.

Hvad synes du?
http://www.capking.dk/

Punkter:
1) Kan du finde ud af den?
2) Hvor hurtigt regner du ud hvordan siden fungerer?
3) Hvor nem synes du bestillingsflowet er, skal der være en popup boks der fe.k. spørger om du vil shoppe videre?
andre punkter?

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Feedback på webshop

Indlæg af cristian » 11. nov 2014, 22:48

Jeg bryder mig ikke om at når jeg ligger noget i kurven så bliver jeg tvunget til betaling.

Når jeg hover over en hatte type, så er der ikke noget der indikere hvor jeg hover musen.
f.eks. At hover effekt over elementet.

En hat i Navy blå bliver vist som sort på produkt billedet.

Når jeg går ned i bunden af siden for at se handlebetingelser så loader du flere produkt billeder,
som igen gør at jeg ikke kan se handlebetingelser. Det lidt irriterende.

W3C viser at du har 412 CSS og 6 HTML fejl på din hjemmeside.

I indkøbs kurven står der "empty cart" i stedet for tøm indkøbskurv. Samt der står "or" imellem opdater og fortsæt med at shoppe.

Info om produktet i indkøbskurven står skævt i forhold til hinanden og bliver for klemt i længden.

Ovre i subtotal skal du skrive varens pris + moms = total pris. I stedet skriver du subtotal varens pris + moms to gange.

Du har "gå til bestilling" lige ovre hinanden, det virker lidt underligt.

Teksten
"Levering & håndtering (GLS Pakkeshop - Levering til nærmeste GLS Pakkeshop baseret på din adresse) " -> GLS (ikke alt det andet det står der allerede lige oven for)

Automatisk klikker du "tilmeld nyhedsbrev" når man handler hos dig, dette tror jeg teknisk set er imod den nye lovgivning for webshops.
Hvilket har noget at gøre med at du ikke må auto af klikke felter for dine kunder.

"evt. firmanavn" -> Firmanavn (ikke noget evt).

"leveret til nærmeste GLS pakkeshop baseret på din adresse"... Her tænker jeg, hvor pokker er det så.

Tilføj en "afbryd betaling" knap.

Du bruger cookies, så skal du gøre dine kunder opmærksom på at du bruger cookies og du skal have deres accept, Hvis du ikke gør bryder du loven.
Samtidig sæt et link til cookie bekendtgørelsen for god ordens skyld.

Det er mine to cent i første omgang, ellers en fornuftig side.

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Feedback på webshop

Indlæg af scootergrisen » 12. nov 2014, 20:47

Antal stjerne ved "Hvad vores kunder siger:" passer ikke med antal stjerne på trustpilot.

Jeg kan ikke komme til at se hvad der er i bunden af siden, hver gang jeg ruller til bunden bliver der indlæst nyt indhold så bunden bliver skubbet ned. Kæmpe problem når kontakt information og menu er nederst på siden.

Gør jeg vinduet lidt smalt og forsøger at scrolle til bunden af siden så overtager din side min scrolling og springer til toppen. Hænger sikkert sammen med det jeg lige har nævnt hvor der automatisk bliver indlæst nye vare.

For mange farver.

Hvid tekst på gul baggrund virker ikke så godt.

Er det nødvendigt og vise samme cap model i alle farver ?
Ville være bedre flot at vise modellen en gang, også kan man klikke sig ind på den model for at se hvilke farver den model fås i.

Jeg ville bytte om på farve og størrelse, sådan at man vælge størrelse først, og derefter farve.

Der står noget på engelsk når man tilføjer varer

Telefonnummer er vel ikke en nødvendighed for at skulle bestille noget.

Gør tilmelding af nyhedsbreve og tilbud til et tilvalg ikke et fravalg.

Når der er vare i kurven gør kurvboksen ind under der hvor der står kundeservice øverst til højre på siden.

Der står desuden indkøbskurv men der er billede af en indkøbsvogn med hjul.

"Altid 1000 varer på lager" det passer vel ikke men også ligegyldig viden, ligegyldig info.

Det ser ikke helt godt ud på små skærme, når vinduet gøres smalt. Også står der "11", altså at jeg har 11 vare i kurven når siden er smal men det får jeg ikke når siden er stor.

Handelsvilkår burde kunne ses på en side for sig selv og eventuelt downloades.

Også er siden meget langsom når man ændre størrelse på vinduet og når man scrolle så den der fastemenu øverst slår til og fra.
Jeg har musik der afspiller i en anden tab og den begynder at hakke i musikken fordi din side bruger så mange resourcer når det sker.

mick
Entusiast
Entusiast
Indlæg:42
Tilmeldt:13. nov 2014, 10:00

Re: Feedback på webshop

Indlæg af mick » 13. nov 2014, 11:30

Fed side langt hen af vejen. Men nu har jeg ikke kigget det hele igennem. Da jeg desværre var ved at blive sindsyg over ikke at kunne komme ned til footeren. Lav det om eller drop helt at have noget i bunden.

Området over i hjørnet hvor der er betalingskort kunne godt være bedre. Syntes at de står utrolig tæt på den gule streng i bunden.

Men godt sagt noget er sku fedt 80% men de sidste 20 % skal gøres bedre, ud fra en kort gennemgang

webdepotet
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:11. nov 2014, 14:47

Re: Feedback på webshop

Indlæg af webdepotet » 14. nov 2014, 22:46

cristian skrev:Jeg bryder mig ikke om at når jeg ligger noget i kurven så bliver jeg tvunget til betaling.

Når jeg hover over en hatte type, så er der ikke noget der indikere hvor jeg hover musen.
f.eks. At hover effekt over elementet.

En hat i Navy blå bliver vist som sort på produkt billedet.

Når jeg går ned i bunden af siden for at se handlebetingelser så loader du flere produkt billeder,
som igen gør at jeg ikke kan se handlebetingelser. Det lidt irriterende.

W3C viser at du har 412 CSS og 6 HTML fejl på din hjemmeside.

I indkøbs kurven står der "empty cart" i stedet for tøm indkøbskurv. Samt der står "or" imellem opdater og fortsæt med at shoppe.

Info om produktet i indkøbskurven står skævt i forhold til hinanden og bliver for klemt i længden.

Ovre i subtotal skal du skrive varens pris + moms = total pris. I stedet skriver du subtotal varens pris + moms to gange.

Du har "gå til bestilling" lige ovre hinanden, det virker lidt underligt.

Teksten
"Levering & håndtering (GLS Pakkeshop - Levering til nærmeste GLS Pakkeshop baseret på din adresse) " -> GLS (ikke alt det andet det står der allerede lige oven for)

Automatisk klikker du "tilmeld nyhedsbrev" når man handler hos dig, dette tror jeg teknisk set er imod den nye lovgivning for webshops.
Hvilket har noget at gøre med at du ikke må auto af klikke felter for dine kunder.

"evt. firmanavn" -> Firmanavn (ikke noget evt).

"leveret til nærmeste GLS pakkeshop baseret på din adresse"... Her tænker jeg, hvor pokker er det så.

Tilføj en "afbryd betaling" knap.

Du bruger cookies, så skal du gøre dine kunder opmærksom på at du bruger cookies og du skal have deres accept, Hvis du ikke gør bryder du loven.
Samtidig sæt et link til cookie bekendtgørelsen for god ordens skyld.

Det er mine to cent i første omgang, ellers en fornuftig side.
Hej Christian, tak for feedback
"I indkøbs kurven står der "empty cart" i stedet for tøm indkøbskurv. Samt der står "or" imellem opdater og fortsæt med at shoppe."

Hvilken browser, etc bruger du?

webdepotet
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:11. nov 2014, 14:47

Re: Feedback på webshop

Indlæg af webdepotet » 14. nov 2014, 22:48

mick skrev:Fed side langt hen af vejen. Men nu har jeg ikke kigget det hele igennem. Da jeg desværre var ved at blive sindsyg over ikke at kunne komme ned til footeren. Lav det om eller drop helt at have noget i bunden.

Området over i hjørnet hvor der er betalingskort kunne godt være bedre. Syntes at de står utrolig tæt på den gule streng i bunden.

Men godt sagt noget er sku fedt 80% men de sidste 20 % skal gøres bedre, ud fra en kort gennemgang

Tak for feedback, jeg havde håbet på folk kunne gå ind på produktsiden, hvorefter bunden vil være fri tilgængelig..
Jeg skal gennemtænke dette igen!

Besvar