Nye Produktbilleder - har brug for jeres mening

Hvis du selv har lavet en hjemmeside og gerne vil have lidt feedback på den, så smid et link i dette forum og beskriv din side - så skal vores brugere nok give deres ærlige mening! ;)
Besvar
Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49
Nye Produktbilleder - har brug for jeres mening

Indlæg af ThomasI » 18. okt 2015, 10:21

Hej Alle,

Jeg sad igår og hyggede mig lidt med PSD og fik lavet nogle (synes jeg selv) rigtig lækre produktbilleder til download-shop området.

Se dem her: http://www.nemprogrammering.dk/wp/butik/

Men indtil nu har jeg ikke brug dem andre steder end på shoppen. Overvejer dog, også at bruge dem på kursus-forsiderne altså f.eks:

Her: http://www.nemprogrammering.dk/Tutorial ... gratis.php

Hvor jeg ville indsætte excel produktbilledet istedet for det Excel logo der er der i forvejen.

Jeg har gjort det på vores WordPress kursus: http://www.nemprogrammering.dk/Tutorial ... kursus.php

Men synes i det fungere? Min tanke er lidt, at produktbilledet giver indtryk af et produkt og at det måske koster noget - men alle videoerne er jo gratis, så er bange for billedet giver det forkerte indtryk og folk bare forlader siden.

Hvad mener i?

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Nye Produktbilleder - har brug for jeres mening

Indlæg af Daniel » 18. okt 2015, 18:40

Først og fremmest så er de nye produktbilleder rigtig gode, der er måske lidt med billedet til Prestashop, der går den mørkeblå farve fra logoet helt i et med baggrunden.
Derudover så synes jeg sagtens at produktbillederne kan bruges på kursus siderne også, der står trods alt intet om betaling på billedet, så tvivler på at folk vil forbinde det med betaling.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Nye Produktbilleder - har brug for jeres mening

Indlæg af cristian » 18. okt 2015, 19:18

Fine billeder.

Er det meningen af fremtidens videoer skal koste penge at se?

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Nye Produktbilleder - har brug for jeres mening

Indlæg af ThomasI » 18. okt 2015, 20:56

Hej Drenge,

Tak for feedbacken! Jeg tror jeg får dem sat på alle kursus siderne så - på den måde giver det et mere ensartet udtryk på tværs af alle kurser, hvilket jeg synes er meget godt.

@Cristian - nej, kurserne kommer ikke til at koste noget fremover heller - det jeg linker til er siden, hvor man kan købe videoerne som download. Det er altså kun, hvis man vil have dem ned på computeren og med i sommerhuset, at det koster en smule :)

Mvh.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Nye Produktbilleder - har brug for jeres mening

Indlæg af cristian » 18. okt 2015, 21:39

ThomasI skrev:Hej Drenge,

Tak for feedbacken! Jeg tror jeg får dem sat på alle kursus siderne så - på den måde giver det et mere ensartet udtryk på tværs af alle kurser, hvilket jeg synes er meget godt.

@Cristian - nej, kurserne kommer ikke til at koste noget fremover heller - det jeg linker til er siden, hvor man kan købe videoerne som download. Det er altså kun, hvis man vil have dem ned på computeren og med i sommerhuset, at det koster en smule :)

Mvh.
I see. Men da det er en youtube video kan man jo bare download den direkte fra youtube. Stort set til hvilket som helst andet format.

Just saying

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Nye Produktbilleder - har brug for jeres mening

Indlæg af jepperask » 19. okt 2015, 08:52

Hvis de koster noget (alá download som du nævner), så synes jeg det fungerer godt. Mangler måske en forfatter og én sætning som præciserer hvad bogen handler om, inden for det givne sprog.

Hvis de bare er til at få et overblik over tutorials, så ville jeg i stedet gemme selve logoerne, og lave noget alá dét her:

https://laracasts.com/series

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Nye Produktbilleder - har brug for jeres mening

Indlæg af ThomasI » 19. okt 2015, 17:05

@Cristian - ja, jeg er godt klar over at man blot kan snuppe dem via YouTube. Det er heldigvis ikke alle der gør dette og til dem der ikke kan finde ud af det en ok løsning at kunne betale lidt for at få dem i en zip-fil. :) På et tidspunkt var nogle videoer hostet af mig selv via et RTMP stream, så alt ikke lå på Youtube og så man ikke kunne hente dem ned, men det var noget bøvl og vil egentlig hellere have at alle videoer var tilgængelige på youtube end at skjule 50% af dem :)

@Jeppe - tak for input. Der er ikke tale om bøger, men blot illustrationer til hver kursus side her på siden. Jeg har lavet dem for at få et ens udtryk på tværs af kurser, hvilket jeg egentlig synes der er nu...Se selv, har skiftet alle billeder ud på kursus sider, så det nu er de nye billeder der bliver brugt. :D

Besvar