Hjemme helt fra Start for en der har lavet 10 hjemmesider

Hvis du selv har lavet en hjemmeside og gerne vil have lidt feedback på den, så smid et link i dette forum og beskriv din side - så skal vores brugere nok give deres ærlige mening! ;)
Besvar
Urup
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:24. jul 2016, 17:59
Hjemme helt fra Start for en der har lavet 10 hjemmesider

Indlæg af Urup » 24. jul 2016, 18:07

Hej

Håber på lidt hjælp her.

Skal lave en hjemmeside hvor der vil være en del bruger på, med personlig login som på siden her.

Inde på selve hjemme siden vil jeg gerne have noget nemt og godt programmering hvor der kommer en del data udefra ( kender ikke til hvilke program det kommer fra men fx data fra en tankstation på de forskellige stander.
Jeg skal også kan genne data en program som fx noget regneark ligende med diagrammer og sådan

Hvor skal jeg starter ???
vi siger der er 10.000 bruger

Allan Urup

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Hjemme helt fra Start for en der har lavet 10 hjemmesider

Indlæg af jepperask » 25. jul 2016, 00:43

Med 10.000 brugere ville jeg overveje at få det lavet af et professionelt firma - men udover det, og uanset om du laver det selv eller får det lavet, så vil jeg anbefale dig at lave en kravspecifikation, og få 100% styr på de ting du har nævnt.

- "hvor der kommer en del data udefra"
Find ud af præcis hvilke data der er tale om, hvilket format de sendes med, hvornår og under hvilke omstændigheder de sendes, og hvad der skal ske med dataene når de modtages, mm. Den teknisk ansvarlige hos afsenderen bør kunne give dig svar på dette.

- "genne data en program som fx noget regneark ligende med diagrammer"
Igen, find ud af præcis hvad det er du vil have. Skal dataene kunne eksporteres til f.eks Excel, eller skal data/diagrammer vises online på siden?

Så jeg vil mene det er de her ting du skal 'starte' med, inden du overhovedet begynder at overveje programmeringsdelen.. :)

Urup
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:24. jul 2016, 17:59

Re: Hjemme helt fra Start for en der har lavet 10 hjemmesider

Indlæg af Urup » 26. jul 2016, 03:53

Hej Jeppe

Tak for svar.

Jeg er helt med på det du skriver og arbejde på det .

Det er jo altid svært at finde ud af hvor skal man starte.
Jeg har en god ide jeg vil føre ud i livet og har måske brug for at kunne vise lidt layout hvad der sker ved forskellige data input.
Kunne være dejlig hvis dette kunne være mulig ??
Hvordan kan jeg få et regne akr til at behandler forskellige data og vise løsning på en hjemme side ( efter login ) ??

Hvordan finder man en billig programør som ikke løber med iden ???

Allan Urup

Besvar