Feedback til Netradio.nu

Hvis du selv har lavet en hjemmeside og gerne vil have lidt feedback på den, så smid et link i dette forum og beskriv din side - så skal vores brugere nok give deres ærlige mening! ;)
cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:
Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af cristian » 24. jun 2017, 18:26

Hvad vil muligheden være for en funktion til at download de seneste 2-3 sange afspillet, gemt i cache?

Det sker jo at jeg hører en god sang og tænker, must have.
Så kunne det være smart hvis netradio.nu cacher alle de seneste 2-3 sange for hver kanal
som man så nemt kan download hvis behovet opstår.

Man kan f.eks. Bruge ffmpeg

Jeg ved ikke hvad reglerne er for dette, men jeg går ud fra at alt der afspilles i radioen
må kopieres da det er det offentlige rum.

tsr1983
Begynder
Indlæg:14
Tilmeldt:28. maj 2017, 16:56

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af tsr1983 » 25. jun 2017, 09:39

cristian skrev:Hvad vil muligheden være for en funktion til at download de seneste 2-3 sange afspillet, gemt i cache?

Det sker jo at jeg hører en god sang og tænker, must have.
Så kunne det være smart hvis netradio.nu cacher alle de seneste 2-3 sange for hver kanal
som man så nemt kan download hvis behovet opstår.

Man kan f.eks. Bruge ffmpeg

Jeg ved ikke hvad reglerne er for dette, men jeg går ud fra at alt der afspilles i radioen
må kopieres da det er det offentlige rum.
Jeg har faktisk tænkt en del over denne funktion, og var på et tidspunkt også ved at eksperimentere lidt med hvordan det kunne laves. Dog fandt jeg aldrig en holdbar løsning, så gik lidt væk fra idéen igen.

Det er stadig en funktion jeg synes kunne være rigtig smart at tilbyde, så det er noget jeg vil prøve at kigge på igen på et tidspunkt, og måske kigge på det ffmpeg du nævner. Jeg er dog ikke klar over, om der kan være noget ulovligt i det, så det skal jeg have kigget på først.

Tak for forslaget :-)

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af cristian » 30. jun 2017, 22:54

Dog fandt jeg aldrig en holdbar løsning, så gik lidt væk fra idéen igen.
Jeg ved ingenting om radio men hvis ikke der sker noget i bitraden imellem reklamer / tale og musik som man kan måle på,
så tænker jeg at der er et sted man kan finde undertekster til alle sangene der kan afspilles på disse radioer gratis på nettet og så med lidt
software snilde kan man finde ud af hvad er en sang, hvornår startede den og hvornår sluttede den og så skære den del ud
og præsentere den del til brugeren.

Let me tell you now, jeg har ikke undersøgt hvordan andre ville tackle dette problem dette er bare hvad der umiddelbart falder mig ind.

tsr1983
Begynder
Indlæg:14
Tilmeldt:28. maj 2017, 16:56

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af tsr1983 » 30. jun 2017, 23:23

cristian skrev:
Dog fandt jeg aldrig en holdbar løsning, så gik lidt væk fra idéen igen.
Jeg ved ingenting om radio men hvis ikke der sker noget i bitraden imellem reklamer / tale og musik som man kan måle på,
så tænker jeg at der er et sted man kan finde undertekster til alle sangene der kan afspilles på disse radioer gratis på nettet og så med lidt
software snilde kan man finde ud af hvad er en sang, hvornår startede den og hvornår sluttede den og så skære den del ud
og præsentere den del til brugeren.

Let me tell you now, jeg har ikke undersøgt hvordan andre ville tackle dette problem dette er bare hvad der umiddelbart falder mig ind.
Hvis det er fordi du tænker på, det skal være muligt kun at downloade præcis den sang man lige har hørt ved at identificere den ud fra teksten, og så bagefter hente den fra nettet (f.eks. via en service/et API), så tror jeg det bliver vanskeligt, men nok ikke umuligt.

Jeg har dog eksperimenteret lidt med nogle løsninger, og har fundet en løsning hvor det er muligt at starte download direkte fra en station med et enkelt klik, ved at tvinge browseren til at downloade indholdet fra steaming URL'en i stedet for kun at streame. Den downloder dog alt fra radioen, og ikke kun sangene. Det kræver lige et par små omveje for at gemme filen permanent, men det er super simpelt og tager ingen tid at udføre, og kan sagtens forestille mig det kan blive en populær funktion, f.eks. hvis man vil have offline adgang til et program fra en station som ikke lige findes som podcast eller lignende. Jeg regner med snart at opdatere siden med denne funktion.

tsr1983
Begynder
Indlæg:14
Tilmeldt:28. maj 2017, 16:56

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af tsr1983 » 3. jul 2017, 17:12

Så er der udgivet en ny opdatering til Netradio.nu, denne gang med den omdiskuterede download funktion.

- Download fra stationer implementeret. Klik på download logoet når en station spiller eller højreklik på en stations logo og vælg download. Husk at følge punkterne i vejledningen for at gemme din download korrekt!

- Download kan nu vælges som en handling under 'Påmindelser', hvilket betyder at du f.eks. kan få browseren til automatisk at starte download fra en station på et fastsat tidspunkt, hvis bare du har et vindue med Netradio.nu åben.

- Fejl rettet under 'Påmindelser', som gjorde det umuligt at slette påmindelser igen

- Oprydning og små optimeringer og fejlrettelser i koden

Mvh.
Thomas

tsr1983
Begynder
Indlæg:14
Tilmeldt:28. maj 2017, 16:56

Re: Feedback til Netradio.nu

Indlæg af tsr1983 » 24. jul 2017, 11:05

Så blev det igen tid til en lille opdatering:

- Forbedringer af det mobile design, bl.a. er der nu kommet et lille menu ikon som erstatning for højrekliksmenuen, som er synligt når du bruger siden på små enheder

- 3 nye stationer tilføjet (Din Radio Jylland, Fyn og Sjælland)

- Playlister tilføjet til følgende stationer: Classic FM, Den Tunge Radio, Party FM, Radio VLR, Radio Max og alle Din Radio stationer

Skriv endelig hvis du har feedback til opdateringen eller noget på siden generelt :-)

Besvar