NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Hvis du selv har lavet en hjemmeside og gerne vil have lidt feedback på den, så smid et link i dette forum og beskriv din side - så skal vores brugere nok give deres ærlige mening! ;)
Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:
Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af scootergrisen » 31. mar 2014, 06:59

Den nye menu der står fast øverst på siden skygge for ind på hjemmesiden.
Hvis du hopper til et #link så står menuen over på så man skal scrolle lidt op.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af ThomasI » 31. mar 2014, 08:54

Hej Scootergrisen,

jeg er ikke helt med? Kan du yddybe og måske sende et sceenshot?

Mvh.

Thomas

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af scootergrisen » 31. mar 2014, 14:15

For eksempel når jeg får en email om at der er kommet svar herinde også jeg klikker på linket i email så ser det sådan her ud hvor menuen dækker over det første at du du har skrevet.

Hmm har du slået upload fra i forummet eller har man aldrig kunne uploade billeder herinde ?

Billede

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af scootergrisen » 31. mar 2014, 14:36

Når man er inde på en video og trykker på "Næste" for at se næste video så kunne du lave det så den automatisk afspiller næste video.
Man kan vel godt få ud fra at når folk trykke på næste for at se næste video at de så gerne vil have den afspiller.

Nu hvor MySQL extension er deprecated i PHP 5.5.0 ville det så ikke være bedre og fjerne eller flytte videoerne.
Ved godt at det er ærgeligt og lave noget arbejde for derefter at skulle slette det men det er vel bedre og fjerne istedet for at folk lærer det på den forkerte måde.
Også måske have en side med videoer der er udgået eller ligende du kan linke til fra MySQL siden hvis man virkelig gerne vil se dem også det står advarsel om at der er deprecated.

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af Daniel » 31. mar 2014, 21:46

Det har aldrig været muligt at uploade billeder herinde på forummet, eller det har i hvert fald aldrig været muligt i min tid. :D

Hvad angår MySQL, så er der mange ting der er meget magen til hvis man arbejder med MySQLi eller PDO, især hvis man ikke arbejder med MySQLi OOP, så synes det er bedre at der er de kurser, end slet ikke noget. For tror bestemt at Thomas har planer om at der kommer nogle nye videoer på et tidspunkt. :)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af ThomasI » 1. apr 2014, 09:54

Hej Daniel og Scootergrisen,

Angåegnde problemet med menubaren, så sker dette fordi at linket peger ind mod det specifikke nye indlæg i tråden, og da den øverste menubar er låst vil den jo følge med ned til det punkt og dermed dække for den første del. Dette sker self fordi phpbb ikke tager højde for at der vil være en manubar og derfor placerer dig lige der hvor indlægget starter.

og så til php og mysql(i) videoerne. Her lavede jeg faktisk en aftale igår som vil betyde, at der om 2-3 mdr vil komme følgende sprit nye og opdaterede serier:

PHP
PHP OOP
MySQLi
MySQLi OOP
PDO ( måske)

Såååå der er bestemt noget på vej :P

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af ThomasI » 1. apr 2014, 09:56

og tak for det meget fine og beskrivende billede scoortergris ;) - Det er desværre ikke muligt at uploade billeder, da jeg forsøger at begrænse serverforbruget lidt ;)

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af scootergrisen » 2. apr 2014, 10:33

Hvis man er på siden med den første eller sidste video i serien så burde den tomme "næste" "forrige" knap ikke være et link.
I HTML5 er det tilladt at undlade href attributten.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af ThomasI » 3. apr 2014, 19:06

scootergrisen skrev: Hvis man er på siden med den første eller sidste video i serien så burde den tomme "næste" "forrige" knap ikke være et link.
I HTML5 er det tilladt at undlade href attributten.
DONE :D

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af scootergrisen » 3. maj 2014, 13:34

Jeg syntes der mangle en liste over videoer også når der kommer nye videoer så tilføjes de øverst på listen så man bedre kan følge med i hvad for nye videoer der er kommet.

Besvar