NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Hvis du selv har lavet en hjemmeside og gerne vil have lidt feedback på den, så smid et link i dette forum og beskriv din side - så skal vores brugere nok give deres ærlige mening! ;)
Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49
NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af ThomasI » 5. mar 2014, 19:57

Hej Alle!

I har måske undret jer over at jeg ikke har været så aktiv på forum her på det sidste, men det er der en rigtig god grund til!

Jeg har nemlig her det seneste stykke tid arbejdet på en spritny version af NemProgrammering.dk sitet...

Og nu er tiden så kommet til at få noget feedback fra jer – Det er jo jer som jo skal bruge sitet!

Af nye tiltag/forbedringer finder i:

- Helt nyt layout og design
- 100% Responsive side.
- Forbedret navigation
- 30% hurtigere load-time
- 99% valid kode ifølge w3c ( kun 99%, da youtube video embeds bare ikke vil være valid ;) )
- Bedre sourcecode display

I kan besøge koncept-siden her: NemProgrammering.dk version 2.0 - Concept side

Når denne koncept-side er som den skal være ruller jeg det ud på hele sitet!

Kom gerne med al den feedback i har!

Og test den også gerne på jeres telefoner og tablets!

På forhånd tak!

Mvh.
Thomas

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af scootergrisen » 5. mar 2014, 21:37

Du skal vel bare fjerne frameborder attributten fra iframe elementet for at koden validere.
Personligt bruger jeg object elementet til at vise youtube videoer.

Jeg kan ikke så godt lide at menuen øverst og til venstre stå fast når man scroller. Men det ville nok være bedre og teste når hjemmesiden virker rigtigt.

Virker fint på min mobil.
Du kan eventuelt lave faviconet i forskellige størrelse så det ser endnu bedre ud når man har en genvej til hjemmesiden i stedet for den forstørre et på 16x16 så det ser pixeleret ud.

Syntes også du skulle fokusere en del for at få syntaxhighlightede koden så den står flot.

Det ser fedt ud med responsive CSS hvor det fylder hele bredden.

Reklamerne er ikke mig.

Jeg kunne godt tænke mig at forummet og resten af hjemmesiden var mere ens sådan at det ikke ligner man skifter hjemmeside når man kommer ind i forummet.

Også skulle der vel være en nyhedsside eller noget hvor man kan se hvad der er sket af nye ting.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af cristian » 6. mar 2014, 12:35

My 2 cents

Dræb søge funktionen oppe i højre hjørne :)

Teksten til venstre skal være STØRRE, og hover effekten må gerne være mørkere.

Youtube videoen i midten er alt for stor i min verden.
50% størrelse og teksten omkring videoen skal over div.well

Reklame er godt men den der er i midten af skærmen ved video information, væk.

Ellers har jeg ikke så meget i første omgang. Glæder mig til at se hvordan det kommer til at se ud når flere sider får layouten.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af ThomasI » 9. mar 2014, 17:58

Hej med jer,

Tusind tak for jeres feedback!

Jeg har taget en del af det til mig, og har nu følgende kommenterer:
cristian skrev:Teksten til venstre skal være STØRRE, og hover effekten må gerne være mørkere.
scootergrisen skrev:Jeg kan ikke så godt lide at menuen øverst og til venstre stå fast når man scroller.
Jeg har lavet hele venstre navigation om, og tilføjet en nyheds og downloads punkt. Derudover har jeg ændret hover effekten og størrelsen på links som efterspurgt. Venstre nav er nu heller ikke "fixed" mere...Det er nu kun top-nav der følger med ned på siden.

Måske synes i det er bedre nu?
scootergrisen skrev:Du kan eventuelt lave faviconet i forskellige størrelse så det ser endnu bedre ud når man har en genvej til hjemmesiden i stedet for den forstørre et på 16x16 så det ser pixeleret ud.
God ide. Hermed done!
cristian skrev:Youtube videoen i midten er alt for stor i min verden.
Videoen er responsive, og vil automatisk tilpasse sig alle skærme. Derfor vil du opleve, at hvis du sidder på en meget stor skærm, så vil videoen være meget stor. Dog virker videoen ikke voldsomt stor på bærbare, ipads osv. Jeg beholder den derfor som den er, da det også er videoen der skal være i centrum, og det betyder måske også at brugere ikke behøver at køre fuld skærm for at se detaljerne når videoen i forvejen vises i stor størrelse.
cristian skrev:Reklame er godt men den der er i midten af skærmen ved video information, væk.
I nævner begge reklamerne. Jeg ville også ønske at de kunne fjernes helt. Det er dog reklamerne der betaler for nye serier, og for at holde siden kørende. Derfor kan de desværre ikke undværes.
scootergrisen skrev:Jeg kunne godt tænke mig at forummet og resten af hjemmesiden var mere ens
Jeg vil forsøge at integrere forumet så godt som muligt med det nye layout. Det er dog ikke helt let, da phpbb er konstrueret på sin helt egen måde. Det er noget jeg vil arbejde på at forbedre når alle "hoved" siderne er kommet på det nye layout.
cristian skrev:Dræb søge funktionen oppe i højre hjørne
Dette er jeg ikke helt enig i. Søge funktionen er en vigtig del af siden, der hjælper folk til at finde det de leder efter. Placeringen i nav-baren er et godt sted, da det ikke optager vigtig plads andre steder, og som sådan er søgefeltet også en navigations funktion.
scootergrisen skrev:Syntes også du skulle fokusere en del for at få syntaxhighlightede koden så den står flot.
Hvad synes du der mangler i forhold til sådan som den er nu? :)



Ellers kan jeg fortælle at siden nu validere 100%. Sidens farveskema er også blevet tilpasset de forbedrede farver i logoet.

Igen - tak for jeres feedback - kom gerne med mere her efter mine til rettelser! :D

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af scootergrisen » 9. mar 2014, 19:00

ThomasI skrev:Jeg har lavet hele venstre navigation om, og tilføjet en nyheds og downloads punkt. Derudover har jeg ændret hover effekten og størrelsen på links som efterspurgt. Venstre nav er nu heller ikke "fixed" mere...Det er nu kun top-nav der følger med ned på siden.
Når nyhederne skifter automatisk så kunne der være nogle cirkler eller noget sådan at man kan skifte mellem hver nyhed ligesom man ser i mange slides.
Den ene nyhed "Objective-C kursus!" står næsten ude af boksen, så hvis boksen har samme størrelse heletiden men indholdet er forskelligt så giver det måske et problem i fremtiden, måske der bare skulle stå den seneste nyhed ? Også måske et link til nyhedsside hvor man kan se ældre nyheder.


ThomasI skrev:God ide. Hermed done!
Det er stadig samme størrelse favicon på min telefon med Firefox OS. Du kan prøve og bruge.

Kode: Vælg alt

<link rel="icon" type="image/png" sizes="60x60" href="fil.png">
Jeg har ikke lige rodet så meget med det selv endnu.
https://www.mozilla.org/en-US/styleguid ... -os/icons/


ThomasI skrev:Søge funktionen er en vigtig del af siden...
Du kunne lave en submit knap så det er muligt at sende søge formularen uden at skulle bruge tastatur.
Det bruger jeg tit når jeg copy paster et ord ind i et søgefelt også er det irriterende at jeg skal op på tastaturet for at sende. Så kan jeg bedre lide og kunne klikke med musen.


ThomasI skrev:Hvad synes du der mangler i forhold til sådan som den er nu?
Den virker ikke som den skal her.
Når man dobbeltklikker på kodefeltet så er det meningen at textarea feltet som kommer skal stå på koden og ikke under.
Men nu er der også kun et lille eksempel. Vil være bedre og teste når man kan se noget forskelligt kode.
Også ville jeg fortrække hvis der tydeligt var angive hvad kode det er, ikke er det er nødvendigt men måske et ikon eller noget der viser hvad det er for kode.
Også ville det være godt med et "DEMO" link hvor man kan prøve koden på en side for sig selv hvor kun det minimalt nødvendige kode er med.
Altså for eksempel hvis du har en video som handler om at tegne et billede på canvas så kunne der være et DEMO link så man kan se det virke rigtigt i browseren.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af cristian » 9. mar 2014, 20:35

Niceee det hjalp virkelig på linksne til venstre :)
Søge funktionen er en vigtig del af siden...
Det kan du godt have ret i, men så forslår jeg at du fjerner din reklame fra toppen af din

Kode: Vælg alt

div class="gsc-control-wrapper-cse"
da jeg troede til at starte med at den kun hentede søge resultater fra internettet af, da de 3 første(ser jeg først nu) resultater i virkeligheden er en Google reklame for firmaer der formentlig har købt top placeringen af det søgeord du skriver ind.

Og det er kun anden gang det nu der går op for mig at resten af resultaterne er fra din egen side. Hvilket gjorde at jeg forlod din søge funktion i første omgang.
Dette kunne jeg godt forestille mig andre også ville tage fejl af.
I nævner begge reklamerne. Jeg ville også ønske at de kunne fjernes helt. Det er dog reklamerne der betaler for nye serier, og for at holde siden kørende. Derfor kan de desværre ikke undværes.
Siger ikke du skal fjerne alle dine reklamer. Men den i midten af skærmen som separerer titlen "information om denne video" og selve teksten
skader sidens image mere end den gavner hvis du spøger mig. Da det ødelægger øjnenes "flow" ned over siden.

Jeg ville også overveje at fjerne din "brug for hjælp til din hjemmeside", da du har ydelser oppe i toppen af siden og det giver en forkert "vibe" at den bliver kastet efter en.
Så hellere fremhæv ydelser ved at give den sin egen tekst farve, eller noget som gør at ens øjne naturligt ser den.
Videoen er responsive, og vil automatisk tilpasse sig alle skærme. Derfor vil du opleve, at hvis du sidder på en meget stor skærm, så vil videoen være meget stor. Dog virker videoen ikke voldsomt stor på bærbare, ipads osv. Jeg beholder den derfor som den er, da det også er videoen der skal være i centrum, og det betyder måske også at brugere ikke behøver at køre fuld skærm for at se detaljerne når videoen i forvejen vises i stor størrelse.
Personligt syntes jeg at den er meget voldsom og dominerer din side for meget. Det er jo ikke din video der er centrum men hele nemprogrammerings "oplevelsen".
Hvor man slet ikke ser de andre elementer som "information om videoen", "snup koden fra videoen" og kommentar feltet.

Videoens størrelse, "brug for hjælp til din hjemmeside" diven og reklamen i midten gør at siden efter min mening mister meget af sin naturlige skønhed.

Menuen i toppen af skærmen syntes jeg er for svær at læse. Jeg så gerne at den havde samme farve som linksne i venstre side af skærmen, eller andet
som gør det lettere at læse. Samt en baggrunds hover effekt.
Følg os på
Er fed, kan godt lide farven sort og blå. Men ser gerne en hover effekt når jeg hover over Facebook ikonet mm. Hvis ikonerne blev rød, orange og en Google farve så ville jeg formentlig
blive rigtig glad :)

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af scootergrisen » 9. mar 2014, 23:29

Der hvor der er kommentar kunne jeg godt tænke mig var anderledes.
Ville hellere have at navnet er med småt og navn og dato står nederst.
Sådan at selve beskeden står først som jo er det man gerne er interesseret i.
Også måske adskille "Skriv en kommentar!" så "Skriv en kommentar!" kun har formularen også lave "Kommentar" hvor der kun står kommentar i.

Ellers er det fint nok.
Der er lettere at komme med flere ideer til ændringer når alle links virker sådan at man rigtigt kan prøve det.

Jeg kunne ellers meget godt lide de billede der er i den gamle animerede menu.
Måske du kunne få dem med igen på en eller anden måde.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af ThomasI » 11. mar 2014, 18:09

Hej jer begge :)

Igen, tusind tak fordi har givet jer tid til at komme med jeres mening!

Jeg har nu lavet følgende ændringer:

- fix nyhedslider
Denne er nu tilpasse i størrelsen så den passer til alle nyheder. Derudover har jeg noteret max antal karaktere den kan indeholde, så man aldrig overstiger dette. Link til videonyhedsbrev er nu også tilføjet.
- fix firefox logo
Done - måske virker det nu?
- syntax H - behold ( sig at du vil arbjede videre med den, men bootstrap ødelæger)
Kan godt se at den ikke fungerer optimalt. Problemet er dog at bootstrap CSS overruler SyntaxH CSS, og dermed fejler det. Jeg vil forsøge at rette op på dette når hele sitet er kommet over på V 2.0
- Lave hovereffekt på "følg os på"
I havde ret - der manglede noget hovereffekt på de sociale ikoner. Jeg synes dog at forskellige farver blev for meget, og det var ikke kompatibelt med alle browsere medmindre jeg brugte helt nye billeder på hover. Istedet har jeg tilføjet lidt CSS som skruper ikonerne ved hover. Dette giver lidt en "knap" effekt synes jeg.
- Html5 page layout
Siden udnytter nu nav, header, article, footer osv.

Ellers skal det jo nævnes at siden kan udvikles yderligere efter implementeringen. Det vigtigste lige nu er at få de vigtigste detaljer på plads, og jeg kan så derefter pudse de forskellige ting af :D

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af scootergrisen » 11. mar 2014, 19:17

Jeg syns stadig det er irriterende at nyheder skifter automatisk og man ikke kan læse det uden det skifter.

Logo i Firefox OS er i højere opløsning nu men det vises dog ikke rigtigt i Firefox OS endnu. Det nok bare Firefox OS der ikke viser det korrekt endnu så der kommer nok til at få noget tid før jeg kan sige om det ser helt rigtigt ud.

Hvad hvis du indlæser syntaxhighlighter CSS koden sidst bliver det så ikke den som gælder ?

Hvis du klikke på Kurser menuen så på det nederste punkt der ligner det der skal være noget afrundet grafik som mangler også er der i stedet en kant ind.

Som effekt kan du eventuelt bruge den her : http://netkoder.dk/netkoder/css_transit ... ition_demo
Det var en effekt jeg så på en hjemmeside hvor det blev brugt til socialemedier knapper hvor grafikken til at starte med var halvt gemt også ved hover kom den op så man kunne se det hele. Syntes det så meget sjov ud.

Også i stedet for at skrive "Alle vores kurser kan downloades her." hvor her er et link.
Så er det bedre at linkteksten i sig selv beskriver hvad man kommer til når man trykker.

Men det ser meget bedre ud end det gamle design så det kan vel næsten kun gå for langsomt med at skifte til det nye design selvom det jo nok er godt og gå det gennemtestet inden du skrifter.
Kan du lave en komplet hjemmeside hvor det er muligt at teste det hele igennem ?

Jeg kan specielt godt lide at for eksempel videoen er så højt oppe på siden i modsætning til det gamle hvor man skal scrolle ned. Ligesom på youtube at man kan se hele videoen når man komme ind på siden uden at man skal til at scrolle.

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af scootergrisen » 11. mar 2014, 20:34

Prøv og tilføj shCore.css før shThemeDefault.css.
Tror det er derfor den gjorde sådan med textarea under.

henrik_t7
Nørd
Nørd
Indlæg:102
Tilmeldt:26. jul 2011, 20:12

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af henrik_t7 » 14. mar 2014, 16:12

Hej.

Super flot side, men jeg har en stor skærm på 1920 x 1080 og på denne side står det rigtigt flot, lige i øjet.
Men hvis man har en lille skærm feks. minder end 1440 x 900 så skal man skyde vanret og det se ikke så godt ud.
Så computer med små skærme skal man jo skyde vanret og der er nogle folk som har en lille skærm størelse.
Ellers en rigtigt flot side.

Henrik :D :D

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af ThomasI » 16. mar 2014, 16:59

Igen, tak for jeres Feedback!

Planen er at implementere den yse side som den er nu - og så arbejdede videre med de ting i også nævner fremadrettet :D

Glæder mig til at kunne præsentere det nye sit for jer, og forhåbentlig vil i få glæde af det :D

MrLundholm
Rutineret
Rutineret
Indlæg:50
Tilmeldt:20. sep 2013, 15:33
Kontakt:

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af MrLundholm » 17. mar 2014, 14:14

Hej Thomas.

Har lige hurtigt prøvet at lavet et hurtigt udkast til hvordan det kunne se ud i stedet for, da jeg ærlig talt ikke synes om det andet.
Jeg forbeholder mig alle rettighederne til designet, og du bedes kontakte mig på min mail, mads@madslundholm.dk, for at få et uforpligtede billigt tilbud.

Du kan se mit udkast her: http://imgur.com/RAdK9Fa

Håber du kan lide det og vil kontakte mig.

Mvh. Mads!

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af scootergrisen » 17. mar 2014, 16:23

Du kunne lave "Forrige" og "Næste" knapperne som så det kun er billeder og eventuelt så de skifter når markøren er over ligesom her : http://netkoder.dk/test/test0250.html også have quickmenuen i midten.

Folk forstår godt det med pile uden at der er tekst på tror jeg.

Også i stedet for der står quickmenu så kunne du lave sådan at der stod hvad video man så nu så man ved hvor man er i listen.

DVF
Begynder
Indlæg:1
Tilmeldt:20. mar 2014, 23:04

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af DVF » 20. mar 2014, 23:13

Hej.

Jeg er ny på siden, men jeg syntes bestemt ikke om at I benytter phpBB standard theme indover jeres ellers fine website.

Ku man måske forestille sig at lave sit eget forum, fremfor det her blah?

Jeg må indrømme at jeg er skuffet, omend hvis man ikke selv kan - så betale fremfor at bruge phpBB - det er så gammeldags og så dårligt, det skriger i maven over at folk og deres website som har potentiale .. at de vælger phpBB.

Som Thomas reklamerer på andre hjemmesider med at man skal lave videoer til xx priser, hvorfor har man så ikke råd til at give brugerne et ordentligt forum?

Det forstår jeg virkelig ikke.... Men thumbs up for fedt initiativ .. jeg gad godt lave nogle videoer, men det ville jo absolut ikke blive det gamle mysql api .. så ville jeg jo køre PDO stilen eller mysqli ..

Anyways, skift jeres forum fordi det er til at få kvalme over .. standard phpbb er ligesom folk der vælger twelve eller thirteen på deres wordpress blog .. ahmen come on ..

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af Daniel » 21. mar 2014, 08:15

Hej DVF.

Først og fremmest så velkommen til NemProgrammering.dk! :)
Hvad er det du synes der er så dårligt ved phpBB forums?
At lave noget, hvor du har tilsvarende load tider og samme muligheder som bruger og administrator, ville tage meget lang tid og faktisk har jeg ikke før hørt nogen klage over phpBB, det er hurtigt, stabilt og funktionelt. Skal man finde noget der er lige så stabilt som phpBB, så skal man over i noget som vBulletin, og efter at have arbejdet med vBulletin i 1 år, så vil jeg personligt stadig foretrække phpBB.

Men kom da gerne med en forklaring på hvad der er så skidt ved phpBB. :)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: NemProgrammering.dk Version 2.0 - Kom med feedback!

Indlæg af ThomasI » 21. mar 2014, 12:57

Og det er rent faktisk ikke default tema vi bruger... det er "subsilver2" ;)

Da NemProgrammering.dk havde jeg ikke tid til at udvikle et forum fra bunde selv, og så var phpBN bu et meget godt alternativ.

Du kan have ret i at det måske ikke er så smart og moderne som man måske kunne tænke sig. men som Daniel siger, så virker det og det er pålideligt....

I forbindelse med opdateringen af hele sitet skal jeg også ahve gjort noget ved forum stylingen - måske kan det peppe det hele lidt op... :)

Besvar