localhost - siden findes ikke

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
Lene Monrad
Begynder
Indlæg:6
Tilmeldt:11. apr 2017, 13:44
localhost - siden findes ikke

Indlæg af Lene Monrad » 11. apr 2017, 13:52

Jeg installerede XAMPP og Wordpress - og alt gik godt. Så slukkede jeg PC-en og gik en tur.
Da jeg startede PC-en op igen og glad skulle tilgå localhost igen fik jeg beskeden "siden findes ikke".
Fandt ud af at Apache og MSQL ikke starter op automatisk. Fandt xampp-control.exe og startede Apache og MySQL manuelt.
Har ikke lige fantasi til hvordan jeg kan få dem til at starte op automatisk.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: localhost - siden findes ikke

Indlæg af ThomasI » 11. apr 2017, 16:19

Jeg kender desværre heller ikke en måde, hvorpå din virtuelle server automatisk skal starte op.
Dog ved jeg, at man i windows kan indstille hvilke programmer der skal køre ved startup, og her kunne du jo tilføje XAMPP. Du kommer nok bare ikke udenom at skulle trykke "run" på MySQL og Apache.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: localhost - siden findes ikke

Indlæg af cristian » 11. apr 2017, 16:29

Hvilken windows version har du?

Lene Monrad
Begynder
Indlæg:6
Tilmeldt:11. apr 2017, 13:44

Re: localhost - siden findes ikke

Indlæg af Lene Monrad » 11. apr 2017, 17:54

Jeg har windows 10

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: localhost - siden findes ikke

Indlæg af cristian » 11. apr 2017, 21:05


Lene Monrad
Begynder
Indlæg:6
Tilmeldt:11. apr 2017, 13:44

Re: localhost - siden findes ikke

Indlæg af Lene Monrad » 12. apr 2017, 11:45

Tak for link. Men jeg ønsker jo kun at starte de to services når jeg skal arbejde med wordpress.

Jeg er endt med at jeg vælge at fastgøre xampp's kontrol panel til processlinien.

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: localhost - siden findes ikke

Indlæg af jepperask » 12. apr 2017, 12:55

Åben XAMPP og tryk "Config" ude til højre. Under "Autostart of modules", vælg Apache og MySQL - nu burde du kunne tilføje et shortcut til XAMPP i Start, og det hele burde køre.

Alternativt, og lidt mere indviklet, så lav et bat-script, 'whatever.bat', lav et shortcut og læg det i start som den guide Cristian har linket siger.

I bat-scriptet skal du skrive linjerne:

Kode: Vælg alt

C:\xampp\mysql\bin\mysqld /B
C:\xampp\apache\bin\httpd -k restart
Hvis xampp ligger et andet sted end i roden af C:\, så ret det til så stien passer.

Det burde starte de 2 services. Der kan dog være noget med administrator-rettigheder. Hvis apache siger noget med manglende installation, så prøv at køre 'C:\xampp\apache\bin\httpd -k install' i din terminal. Det er ikke sikkert at xampp vil vise at de 2 services kører, men du kan teste det ved at forsøge og besøge dit lokale site. Det er et forsøg værd. :-P

Besvar