ny hjemmeside

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
Mette2000
Begynder
Indlæg:1
Tilmeldt:9. jul 2016, 14:43
ny hjemmeside

Indlæg af Mette2000 » 9. jul 2016, 14:47

Hej
Jeg har været i gang med at se hjemmesidens video om hvordan man installerer wordpress og filezilla og herefter kobler webhotellet på. Når man har uploadet wordpress siges der i videoen at man nu skal gå tilbage til browseren og taste sin hjemmeide adresse og så guides man videre derfra, men når jeg forsøger dette, kommer hjemmesiden slet ikke frem - den skriver ugyldigt navn...

Spiller det en rolle at wordpress mappen er en zip komprimeret fil både før og efter flytningen til webhotellet...

Kan nogen hjælpe?

Vh Mette

abekat
Begynder
Indlæg:7
Tilmeldt:3. sep 2015, 19:20

Re: ny hjemmeside

Indlæg af abekat » 11. jul 2016, 10:43

uden at jeg skal kunne sige det helt præcis . :) men jeg tror ikke at filen må være zip komprimeret . hvis jeg var dig ville jeg prøve at pakke fil ude og så prøve at lave wordpress mappe til en alm mappe.. men jeg har ikke arbejdet så meget i wordpress :ugeek:

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: ny hjemmeside

Indlæg af jepperask » 11. jul 2016, 13:40

Du skal unzippe mappen og flytte INDHOLDET til serveren. Dvs mapperne wp-admin, wp-content, wp-includes og de andre filer i mappen. :-)

Brugeravatar
aphandersen
Begynder
Indlæg:10
Tilmeldt:19. jan 2015, 07:49
Kontakt:

Re: ny hjemmeside

Indlæg af aphandersen » 17. jul 2016, 22:39

Ja, først skal du udpakke indholdet. Så fører du alle mapper og filer inde fra zip-filen over med FTP. Herefter kan du køre installationen af WordPress.

Besvar