Hvordan kan jeg få vist websted i XAMPP?

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
Amanita
Begynder
Indlæg:9
Tilmeldt:19. nov 2016, 14:03
Hvordan kan jeg få vist websted i XAMPP?

Indlæg af Amanita » 15. dec 2016, 02:45

Jeg prøver lige een gang til.
Jeg eksperimenterer med forskellige temaer i XAMPP, men jeg har nok ikke helt forstået, hvordan det fungerer, for jeg synes, jeg har lavet noget i kontrolpanelet, men når jeg trykker på "besøg websted" så får jeg bare vist startsiden som den så ud før jeg startede.
Det er ligesom om, at det, jeg lige har lavet slet ikke bliver registreret.
Hvad gør jeg forkert?
WordPress og alt, hvad dertil hører, ligger i mappen htdocs som det skal.
Vedhæftede filer
kontrolpanel_1.jpg
kontrolpanel_1.jpg (134.52KiB)Vist 4343 gange

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Hvordan kan jeg få vist websted i XAMPP?

Indlæg af ThomasI » 15. dec 2016, 21:44

Bruger du et cache plugin? I så fald husk at ryd din cache ellers husker din browser, hvordan din gamle side så ud.

Prøv at trykke ctrl+f5 ude på din side efter du har lave en ændring, så burde din browser cache blive slettet ihvertfald.

Amanita
Begynder
Indlæg:9
Tilmeldt:19. nov 2016, 14:03

Re: Hvordan kan jeg få vist websted i XAMPP?

Indlæg af Amanita » 17. dec 2016, 21:29

Firefox sletter min cache når jeg lukker den, men det hjælper ikke at slette den manuelt.
Jeg må nok se, om jeg kan finde en god vejledning til, hvordan man laver et galleri. Jeg har forsøgt mig med et plugin: WP Photo Album Plus, men det er ikke videre intuitivt, så jeg er overbevist om, at jeg gør noget forkert.
Jeg kunne tilføje et favicon, og det kom på med det samme. Det samme gjorde header billedet, men det blev knap så vellykket. Jeg havde ellers lavet det efter anbefalingen i temaet Caos - 1905x92 px, men blev nødt til at korte den kraftigt af vertikalt, da jeg ellers ikke kunne se noget logo.
Det lavede så noget andet rod, så jeg skal nok ikke bruge header på siden.
Det er mit indtryk, at WP ligesom Piwigo er mest beregnet til blogs med flere brugere, så måske derfor, at det er vanskeligt at finde ud af at lave et galleri. I sidste ende kan jeg blive nødt til at få proff. hjælp, da mine probs har varet siden foråret, og jeg har een daglig besøgende tilbage.
header.jpg
header.jpg (68.25KiB)Vist 4333 gange

Amanita
Begynder
Indlæg:9
Tilmeldt:19. nov 2016, 14:03

Re: Hvordan kan jeg få vist websted i XAMPP?

Indlæg af Amanita » 27. dec 2016, 19:28

Nu har jeg forsøgt at finde noget om, hvordan man indsætter et galleri i WP. Det var ikke meget, jeg fandt. Noget med at vælge nyt media, og indsætte billeder i et dokument. Det får man jo ikke et galleri af.
Jeg har installeret og aktiveret et plugin, WP Photo Album Plus, og jeg kan godt oprette et galleri i den, men det ser ikke ud til at der er forbindelse til WP. :(
Hvordan skaber jeg forbindelse mellem WP og plugin?

Besvar