ikke adgang til lokal host

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
bmj
Begynder
Indlæg:5
Tilmeldt:23. jan 2017, 14:01
ikke adgang til lokal host

Indlæg af bmj » 23. jan 2017, 14:09

jeg kan ikke få adgang til min local host - når jeg skriver localhost/wordpress/wp-admin/ ændrer det sig til http://localhost/wordpress/wp-admin/

og jeg får følgende fejlmelding:

"Object not found!

The requested URL was not found on this server. If you entered the URL manually please check your spelling and try again.

If you think this is a server error, please contact the webmaster.

Error 404

localhost
Apache/2.4.23 (Win32) OpenSSL/1.0.2h PHP/5.6.28"

Jeg har fulgt videovejledningen for installation af wordpress på egen computer, hvor alt fungerede som det skulle :D

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: ikke adgang til lokal host

Indlæg af jepperask » 24. jan 2017, 16:11

Benytter du XAMPP? Tjek at du har en mappe der hedder "wordpress" i din "htdocs" mappe eller hvor du har konfigureret din rod til at ligge.

bmj
Begynder
Indlæg:5
Tilmeldt:23. jan 2017, 14:01

Re: ikke adgang til lokal host

Indlæg af bmj » 25. jan 2017, 09:22

ja - det gør jeg, og der ligger en fil, der hedder wordpress i htdocs mappen :-)
hilsen Birgit

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: ikke adgang til lokal host

Indlæg af jepperask » 25. jan 2017, 11:32

Hvilken fil ligger der? En .zip med WP i?

I htdocs skal du oprette en mappe, med det navn som du vil kalde din lokale hjemmeside. Så hvis du kalder mappen 'MinSide', vil du kunne tilgå den på localhost/MinSide

I mappen du opretter, skal wordpress-filerne ligge indeni. Der skulle gerne være 3 mapper og en masse filer. Hvis du har en zip-fil, skal du udpakke den og lægge indholdet i mappen (den mappe du opretter inde i htdocs).

bmj
Begynder
Indlæg:5
Tilmeldt:23. jan 2017, 14:01

Re: ikke adgang til lokal host

Indlæg af bmj » 25. jan 2017, 17:19

Hej Jeppe!
Jeg har fulgt "i videoen installer WordPress på din egen computer med XAMPP" og her er wordpressfilen pakket ud med de foldere og en række filer. Mit problem er, at jeg kommer ud i en søgning på hele nettet, når jeg ønsker at logge på 'localhost/wordpress/wp-admin/', sådan som det er vist i videoen:-)

hilsen Birgit

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: ikke adgang til lokal host

Indlæg af jepperask » 25. jan 2017, 18:33

Jeg har ikke set videoen, men at den tilføjer http:// foran URL'en, betyder ikke noget for om det er lokalt eller på nettet. HTTP er blot en protocol - den samme protocol som XAMPP (Apache) forventer.

localhost er blot alias for 127.0.0.1, hvilket er en reserveret IP-adresse til lokalt brug, så bare rolig, den efterspørger ikke noget på nettet.

Fejlmeddelesen du modtager, "Object not found!", bliver også leveret af din lokale Apache-server. Du kan bekræfte dette ved at åbne XAMPP og trykke "Stop" ved Apache - genbesøg siden, og den burde i stedet give dig en helt standard fejl-side (uden Apache).

Kan du bekræfte at du i C:\xampp\htdocs (eller hvor du har placeret din installation), har mappen ved navn "wordpress" som indeholder mapperne: wp-admin, wp-content, wp-includes og andre filer?

bmj
Begynder
Indlæg:5
Tilmeldt:23. jan 2017, 14:01

Re: ikke adgang til lokal host

Indlæg af bmj » 25. jan 2017, 19:29

Kære Jeppe!
Ja - jeg kan bekræfte, at i C:\xampp\htdocs, har mappen ved navn "wordpress" som indeholder mapperne: wp-admin, wp-content, wp-includes og andre filer.

Til gengæld ved jeg ikke, hvordan jeg åbner XAMMP, som du skriver, at jeg skal :-)

hilsen
Birgit

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: ikke adgang til lokal host

Indlæg af cristian » 25. jan 2017, 20:31

Hej BMJ

Må jeg spørge hvorfor du gerne vil bruge XAMPP til at starte med?

Er målet at du gerne vil lave en wordpress side, og se denne lokalt inden du ligger den online et sted?

Andet mål?

Mvh

bmj
Begynder
Indlæg:5
Tilmeldt:23. jan 2017, 14:01

Re: ikke adgang til lokal host

Indlæg af bmj » 25. jan 2017, 22:00

Hej Christian!

ja - det er første gang jeg arbejder med at lave en hjemmeside, så derfor vil jeg gerne prøve kræfter med at lave siden, inden jeg går online:-)

hilsen Birgit

Allan Knudsen
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:26. feb 2017, 17:23

Re: ikke adgang til lokal host

Indlæg af Allan Knudsen » 26. feb 2017, 19:38

Jeg kan heller ikke logge ind på WordPress på egen computer med XAMPP. Fordi jeg har samme problemer som bmj kobler jeg mig på denne tråd.

Jeg har installeret WordPress på min egen computer med XAMPP, som vejledt i video 2.2. fra Nemprogrammering.dk
Installationen foregik OK, og jeg har oprettet mit sidenavn/domænenavn, bruger og password. Alt fungerede. Jeg var også inde på de forskellige menuer i kontrolpanelet.

Senere på dagen skulle jeg igen prøve at logge på:
http://localhost/wordpress/wp-admin/
men det kan jeg ikke.
Fejlmelding:
Der kan ikke oprettes forbindelse til dette website
localhost nægtede at oprette forbindelse.
Søg efter localhost wordpress admin på Google
ERR_CONNECTION_REFUSED

Filen:
‪C:\xampp\htdocs\wordpress\wp-config-sample.php
er rettet som anført til:
// ** MySQL settings - You can get this info from your web host ** //
/** The name of the database for WordPress */
define('DB_NAME', 'Wordpress');

/** MySQL database username */
define('DB_USER', 'root');

Er der en speciel måde jeg skal logge ind på?
Jeg benytter Crome browser. Har også forsøgt med Edge, men også uden held.
Hjælp, HVAD GØR JEG FORKERT? På forhånd tak for hjælp.
Vh.
Nybegynder/Allan Knudsen

Allan Knudsen
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:26. feb 2017, 17:23

Re: ikke adgang til lokal host

Indlæg af Allan Knudsen » 26. feb 2017, 19:57

Nu har jeg fundet en metode til at komme ind i kontrolpanelet.

Start filen: ‪C:\xampp\xampp_start.exe
fra stifinder.
Log herefter på med:
localhost/wordpress/wp-admin/

Men der må være en anden udvej. Det kan ikke være meningen, at XAMPP skal startes forinden på denne måde.

vh.
Allan Knudsen

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: ikke adgang til lokal host

Indlæg af jepperask » 26. feb 2017, 20:49

Allan Knudsen skrev:Nu har jeg fundet en metode til at komme ind i kontrolpanelet.

Start filen: ‪C:\xampp\xampp_start.exe
fra stifinder.
Log herefter på med:
localhost/wordpress/wp-admin/

Men der må være en anden udvej. Det kan ikke være meningen, at XAMPP skal startes forinden på denne måde.

vh.
Allan Knudsen
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener. xampp_start.exe er så vidt jeg ved blot en CMD-version.

Når jeg 'starter' op, åbner jeg xampp-control.exe som administrator og starter Apache/MySQL. Er det dét du mener?
Birgit får en fejlmeddelse, leveret af Apache, så det må være kørende. Er det også tilfældet ved dig?

Allan Knudsen
Begynder
Indlæg:3
Tilmeldt:26. feb 2017, 17:23

Re: ikke adgang til lokal host

Indlæg af Allan Knudsen » 27. feb 2017, 08:15

Hej Jeppe.

Nu blev jeg meget klogere. Jeg vidste ikke, at der eksisterer et programikon på XAMPP, som jeg skal aktivere samt aktivere Apache og MySQL inden jeg kan komme ind på localhost. Det gør jeg nu og det virker.
I mit forrige indlæg skriver jeg, at jeg via stifinder har benyttet *.exe filen for at aktivere XAMPP, men det er jo en besværlig vej.
I videoen fra Nemprogrammering er det ikke nævnt, at XAMPP skal aktiveres forinden localhost kan benyttes, men det ved jeg nu.

Tak for dit indlæg.
vh.
Allan

Besvar