Installation af plugin

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
Lone
Begynder
Indlæg:7
Tilmeldt:13. jan 2012, 17:47
Installation af plugin

Indlæg af Lone » 13. jan 2012, 18:12

Mit problem er at når jeg vil installerer en plugin bliver jeg spurgt om hostname, FTP username og FTP password, har prøvet med lidt forskelligt men det vil ikke lykkedes.

Jeg har via tutorials her på siden og XAMP installeret WordPress på min egen PC, og er vel så min egen web host. Jeg regner med at hostname er = localhost, men hvor kan jeg finde mine FTP oplysninger?

Mvh. Lone

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Installation af plugin

Indlæg af cristian » 14. jan 2012, 00:24

Hej Lone. Hvordan prøver du at installere dit plugin? Og den fil du prøver at installere (som er plugin filen) hvor ligger den. På din computer? Hvis ja. Hvor på din computer?

Lone
Begynder
Indlæg:7
Tilmeldt:13. jan 2012, 17:47

Re: Installation af plugin

Indlæg af Lone » 14. jan 2012, 10:38

Hej Christian, tak for din respons.

Jeg prøver at hente mit plugin direkte fra min WordpressAdministration, så de vejledninger jeg har set beskriver det bare som lige ud af landevejen.
Jeg har prøvet med to forskellige "Wazala" og "All in one SEO pack" de ser ud til at være i orden.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Installation af plugin

Indlæg af ThomasI » 14. jan 2012, 11:40

Hej Lone, og velkommen til!

FTP username og FTP password skulle din hosting udbyder gerne kunne oplyse dig om - Hvem bruger du?

Lyder mærkeligt at du hver gang skal angive disse oplysninger, men kan måske godt være at din udbyder at sat noget specielt sikkerhed osv. på

Hvor langt kommer du i processen - får du lov at downloade det eller er det allerede her den beklager sig? ;)

Lone
Begynder
Indlæg:7
Tilmeldt:13. jan 2012, 17:47

Re: Installation af plugin

Indlæg af Lone » 14. jan 2012, 12:18

Tak Thomas

Det er inden jeg downloader, den første opgave jeg får efter jeg har klikket Install.

Jeg har ikke nogen hosting udbyder fordi jeg er min egen host ved hjælp af XAMPP.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Installation af plugin

Indlæg af ThomasI » 14. jan 2012, 13:01

Ah undskyld, Jeg misforstod dit spørgsmål...

Hmmm...jeg har aldrig oplevet før at man skal angive FTP oplysninger når man sidder lokalt... Bruger du windows eller mac?

Prøv evt i din wp-config.php fil at indsætte dette:

Kode: Vælg alt

define(‘FTP_HOST’, ‘host’);
define(‘FTP_USER’, ‘user’);
define(‘FTP_PASS’, ‘pass’);
Hvor du selfølgelig angiver hvad de forskellige skal være istedet for "pass" og "user" osv....

Lone
Begynder
Indlæg:7
Tilmeldt:13. jan 2012, 17:47

Re: Installation af plugin

Indlæg af Lone » 14. jan 2012, 14:05

uff jeg har jo aldrig haft med PHP at gøre før.
Den kode du har sendt skal jeg pakke den ind i // og ** eller kan jeg bare copy paste den ind hvor jeg vil?

Det eneste sted jeg syntes jeg har afviget fra tutorials er at jeg har undladt passwords hvor jeg kunne komme til det. Det vil sige i mit MySQL database password og XAMPP pasword, har tænkt på om det kan have betydning, men kan ikke finde ud af at ændre XAMPP pasword og får problemer med WordPress hvis jeg går ind og opretter et DB_password nu.
Og jo så sidder jeg jo ved en MAC det kan vel også være anderledes

Lone
Begynder
Indlæg:7
Tilmeldt:13. jan 2012, 17:47

Re: Installation af plugin

Indlæg af Lone » 14. jan 2012, 21:14

Har fået koden sat ind nu, men det virker stadig ikke :-(

Lone
Begynder
Indlæg:7
Tilmeldt:13. jan 2012, 17:47

Re: Installation af plugin

Indlæg af Lone » 14. jan 2012, 22:35

Jeg har omgået problemet og installeret det hos en ekstern host og nu virker det :-)

Tak for en god side.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Installation af plugin

Indlæg af ThomasI » 15. jan 2012, 10:10

Hej Lone,

Godt du fandt ud af det! - bare ærgeligt det ikke virkede første gang som det skulle...

Hvis du stadig har mod på at køre lokalt, så se den her artikel:

http://zenverse.net/wordpress-ftp-login ... localhost/

Den virker til at beskrive en løsning på dit problem i henhold til mac ;)

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Installation af plugin

Indlæg af cristian » 15. jan 2012, 13:09

Hej Lone. Lyder som om du har fået lavet dig et "patch" til din løsning.
Men selve problemet er ikke løst.

Dit problem lyser mystisk og jeg kan i første omgang ikke lige gennemskue det da du sidder lokalt.
Men hvis du har mod på at få dit problem løst, så kan du download teamviewer. Og så kan vi kikke på det.
http://www.teamviewer.com/da/download/index.aspx

Det jeg så skal bruge er det ID og kodeord som bliver lavet til din computer når du har installeret teamviewer og startet det.

Hvad teamviewer gør er at det giver mig "kontrol" over din computer. Dvs jeg kan gøre alt hvad du kan gøre på din pc.
Jeg hjalp vores kære Josefine her på forummet på samme måde, dog med et andet problem.

Men du må lige sige til, hvis det er noget du kunne tænke dig.

Vh

Lone
Begynder
Indlæg:7
Tilmeldt:13. jan 2012, 17:47

Re: Installation af plugin

Indlæg af Lone » 16. jan 2012, 11:52

Hej

Thomas: Tak for linket, det er spændende at se hvad det har handlet om når jeg nu har siddet og stirret på det så længe.

Christian: Det var ikke der jeg sigtede til en start, men det passer mig nu meget godt, ville bare udsætte en opgave med at finde et webhotel. Men tak for tilbudet.

"Rigtig fin oplevelse for en novice ud i brug af forums"

Besvar