Ny wp side i stedet for eksisterende wp side

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
Karin777
Begynder
Indlæg:1
Tilmeldt:20. jun 2017, 10:19
Ny wp side i stedet for eksisterende wp side

Indlæg af Karin777 » 20. jun 2017, 11:03

Hej

Jeg har overtaget en eksisterende WP side med woocommerce. Der skal ændres mere end jeg troede og får jeg nu det hele med. Så vil egentlig helst starte forfra og flytte den efterfølgende til samme url adresse. Har hørt at det er vigtigt så jeg ikke mister allerede optjent SEO. Er det muligt?

På forhånd tak! :)

Hilsen Karin

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Ny wp side i stedet for eksisterende wp side

Indlæg af cristian » 21. jun 2017, 15:54

Er det muligt?
Det ville jeg da på det kraftigste mene, men giv agt firmaer tager sig RRRIIIGGGTTTIIIGGG godt betalt for sådan arbejde.

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Ny wp side i stedet for eksisterende wp side

Indlæg af ThomasI » 25. jun 2017, 17:22

Hej Karin,

Det du skal være opmærksom på, når du ændrer/flytter din side, er at dine URL´er ikke må ændre sig. Det er faktisk det vigtigste.

Havde den gamle side f.eks. en side der hed:

domæne.dk/kontaktside

Så skal din nye side også have en side som hedder:

domæne.dk/kontaktside

Google husker nemlig URL´er og hvis nogen har linket til disse, så er det vigtigt at de bevares, så linkværdien forsvinder ud i en 404 sider, hvis du ikke får oprettet en side magentil.

Nu er det dog så heldigt at man i WordPress jo stort set bare ændrer temaet. Det betyder, at alt det grundlæggende på siden såsom url-struktur og indhold stadig vil være som det var før - det vil bare være pakket anderledes ind.

Så du kan roligt prøve at lave et nyt og bedre tema og lave rettelser heri og så skifte det på siden - det er først hvis du begynder at fjerne sider og ændre URL´s at det bliver kritisk for din SEO.

Besvar