Ændring af URL

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
Mari-Ann
Begynder
Indlæg:5
Tilmeldt:15. okt 2017, 21:26
Ændring af URL

Indlæg af Mari-Ann » 15. okt 2017, 21:30

Hej,

Jeg er ikke den største ørn inde for dette område, og jeg kom her den anden dag til at lave en fejl, som gør, at jeg nu ikke kan komme ind på hverken min hjemmeside eller min admin-side.
Jeg har via wordpress/elegant themes en hjemmeside (domæne gennem UnoEuro), men da jeg den anden dag tilkøbte et nyt domæne, og ændrede min URL inde på min hjemmeside-admin-side, gik det desværre galt...
Der er nu "ingen forbindelse til serveren" og jeg kan desværre ikke komme ind og ændre noget som helst... Hvordan løser jeg lige dette?

Jeg håber I har mulighed for at hjælpe mig hurtigst muligt, for jeg ved simpelthen ikke lige hvad jeg skal gøre..?

Mange hilsener
Mari-Ann

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Ændring af URL

Indlæg af jepperask » 15. okt 2017, 23:33

Unoeuro har nok sendt dig FTP-oplysningerne til domænet.

Hvis du henter klienten "FileZilla" og logger på med FTP-oplysningerne, kan du redigere wp-config eller hvis du ved hvilken anden fil det drejer sig om. Det kan også være det ligger i Databasen?

Kan du huske præcist hvad du ændrede?

Mari-Ann
Begynder
Indlæg:5
Tilmeldt:15. okt 2017, 21:26

Re: Ændring af URL

Indlæg af Mari-Ann » 16. okt 2017, 15:42

Tak for din besked Jeppe!
Okay.. Det er rimelig sort snak for mig, det du skriver med "FileZilla" ... Jeg kan ikke huske hvad jeg ændrede ud over at det var inde under generelle indstillinger i wordpress, hvor jeg ændrede min gamle URL til det der gerne skulle være min nye URL...

Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre... Og man kan hverken ringe til UnoEuro eller Wordpress, så det er lidt problematisk.

Mange hilsener
Mari-Ann

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Ændring af URL

Indlæg af jepperask » 17. okt 2017, 08:35

Okay, jeg har lige kigget på det, og kan se at værdien "WordPress-adresse (URL)" og "Webstedsadresse (URL)" ligger i databasen.

Derfor skal du logge ind på UnoEuro og vælge dit domæne.
Derefter skal du trykke "MySQL" ovre til venstre i menuen.
Tryk "Åbn MySQL web-administration" (gul knap).
Vælg ude til venstre din database.
Tryk på den tabel der hedder "wp_options".
Der skulle gerne komme en tabel frem med en masse data. De første 2 bør under kolonnen "option_name" have værdierne "siteurl" og "home". Lige til højre for dem burde stå 2 URL'er (dem du har opdateret). Hvis du dobbeltklikker på et felt, kan du få lov at ændre det.

Hvis du kan huske hvad værdien var før, kan du så her ændre den tilbage. Skriv hvis jeg skal gøre det for dig.

Mari-Ann
Begynder
Indlæg:5
Tilmeldt:15. okt 2017, 21:26

Re: Ændring af URL

Indlæg af Mari-Ann » 17. okt 2017, 09:03

Kære Jeppe,
1000 1000 1000 TAK for din hjælp! Jeg har fulgt dine punkter trin for trin og min hjemmeside fungerer nu igen! Kan ikke fortælle dig hvor stor en hjælp dette har været for mig! TAK!

Det sidste jeg nu skal have fundet ud af er så hvordan jeg ændrer min URL til den nye URL UDEN at tingene forsvinder for mig.. Men hovedsagen pt er at jeg kan komme ind og arbejde videre på hjemmesiden!

Rigtig go' dag til dig!

Mange hilsener
Mari-Ann

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Ændring af URL

Indlæg af jepperask » 17. okt 2017, 09:52

Jeg er glad for at det virkede - skriv hvis du skal have hjælp med at ændre din URL. :)

Mari-Ann
Begynder
Indlæg:5
Tilmeldt:15. okt 2017, 21:26

Re: Ændring af URL

Indlæg af Mari-Ann » 17. okt 2017, 10:07

Altså... Hvis du har tid til at forklare mig hvordan jeg gør det trin for trin (uden at min hjemmeside helt forsvinder igen... :D ) må du meget gerne skrive det! Det er nok også den eneste måde jeg lærer det på :-)

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Ændring af URL

Indlæg af jepperask » 17. okt 2017, 10:15

Altså nu hvor du ved hvordan du retter siden tilbage, kan du jo bare slå dig løs. Men hvilken URL er det du skal have ændret fra og til?

Mari-Ann
Begynder
Indlæg:5
Tilmeldt:15. okt 2017, 21:26

Re: Ændring af URL

Indlæg af Mari-Ann » 17. okt 2017, 11:08

Har du en privat mail? Så kan jeg lige skrive det derinde til dig :-)

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Ændring af URL

Indlæg af jepperask » 17. okt 2017, 11:13

Har sendt en besked til dig. :)

Besvar