Opdatering af WordPress

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
kapersj
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:12. nov 2018, 17:49
Opdatering af WordPress

Indlæg af kapersj » 12. nov 2018, 18:11

Hej

Jeg står med det problem at dem der hoster min webserver lukker for de webservere på deres Hostede Apache løsning, der kører PHP5 og MySQL 5, og alle websites på deres hostede Apache løsning flyttes over på PHP7. I samme forbindelse skal databaser på løsningen også migreres til MariaDB10.

Det betyder at min WordPress-installationen skal opgraderes til en nyere version for at sikre kompatibiliteten med den underliggende PHP7-platform. Derudover skal Wordpress-databasen (som indeholder indhold og konfiguration af websites) migreres til MariaDB10.

Jeg har idag version 4.3.17 og kan opdatere til 4.9.8.

Mit spg. er, hvis jeg opdatere, vil der så ske noget med hjemmesiden - temaer, farver etc, er der en måde jeg kan tjekke det?

Pft

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Opdatering af WordPress

Indlæg af Daniel » 12. nov 2018, 18:16

Hej Kasper,

Det bedste du kan gøre er at tage en backup af din side, og så prøve at opdatere den.
Måske/sandsynligvis er der ingen eller kun små problemer, men er der alt for mange problemer, så kan du altid gendanne din side ud fra din backup.

kapersj
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:12. nov 2018, 17:49

Re: Opdatering af WordPress

Indlæg af kapersj » 12. nov 2018, 18:19

Hej Daniel,

Tak for svar,

Så hvis jeg laver backup, kan jeg gendanne til den gamle version igen, efter jeg har opdateret

Tak

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Opdatering af WordPress

Indlæg af Daniel » 12. nov 2018, 18:24

Præcis :)
Bare husk at lave en backup af det hele, altså både dine filer og din database, så du er helt sikker på at kunne gå tilbage til hvor du var.

Besvar