WAMP tilgang fra internet

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
hhartvig
Begynder
Indlæg:1
Tilmeldt:12. feb 2019, 23:24
WAMP tilgang fra internet

Indlæg af hhartvig » 12. feb 2019, 23:40

Jeg har et fuldt fungerende setup med WAMP som server og WordPress 5.0.3 og jeg kan på LAN tilgå både sitet og administrationen fra alle andre computere i huset.

Jeg har lavet port 80 forwarding på min Tilgin 2381 router fra Eniig med fast IP oprettet.

Men så stopper festen :-(

Hvis jeg forsøger at taste den offentlige IP adresse 85.191.xxx.xxx:80 fra en PC med en anden Internet opkobling (anden udbyder) rammer jeg WampServer hovedsiden i stedet selve WordPress siden - ØV

Det er helt sikkert den aktive WAMP server jeg rammer (det har jeg testes ved at slukke den) så der må være hul igennem routeren. Windows firewall er slået fra og der er ikke andre firewall installeret.

Er der nogen som kan hjælpe med at opklare det mysterium?

Jeg kan naturligvis give den fulde udvendige IP adresse på f.eks. SMS jeg ønsker bare ikke at dele den i tråden.

/Henrik (frustreret)

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: WAMP tilgang fra internet

Indlæg af cristian » 13. feb 2019, 15:22

Jeg kan naturligvis give den fulde udvendige IP adresse på f.eks. SMS jeg ønsker bare ikke at dele den i tråden.
Lad vær med det.
Hvis jeg forsøger at taste den offentlige IP adresse 85.191.xxx.xxx:80 fra en PC med en anden Internet opkobling (anden udbyder) rammer jeg WampServer hovedsiden i stedet selve WordPress siden - ØV
Jeg kender ikke WAMP og jeg vil sige at når du når til et punkt hvor du vil have en offentlig side, så lav en Linux server med de rigtige funktioner. Jeg har før lavet et helt image med en Ubuntu server der klarede dette ud af boksen som jeg gav links til her på nemprogrammering.dk helt gratis.

Det der sker er formentlig at WAMP ikke ved hvilken WordPress side du vil tilgå, du skriver
xxx.xxx.xxx.xxx:80 men :80 kan være hvad som helst.

Du skal derfor skrive xxx.xxx.xxx.xxx:80/minside.
'minside' er hvad din wordpress side hedder, på mine servere når jeg tester lokalt er dette f.eks.
xxx.xxx.xxx.xxx:port/projekt1/index.jsp
I stedet for .jsp bruger du sikkert .html eller .php i WordPress.

Så det du skal gøre er at du skal fortælle WAMP hvilket WordPress projekt den skal vise udover :80

Også hvis ikke du har godt styr på firewalls og IT sikkerhed, så slå din firewall til igen. Den forhindre ikke :80 trafik.

Besvar