Kan ikke uploade mine egne billeder

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til WordPress!
Besvar
carstenkonge
Begynder
Indlæg:4
Tilmeldt:28. jul 2012, 19:33
Kan ikke uploade mine egne billeder

Indlæg af carstenkonge » 28. jul 2012, 19:37

Hej NP.

Jeg kan ikke uploade billeder i wordpress, den melder følgende fejl.

“background.png” blev ikke uploadet på grund af en fejl
Kunne ikke oprette mappen /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/wordpress-1/wp-content/uploads/2012/07. Er modermappen skrivbar for serveren?

kan nogen hjælpe?

mvh.

Carsten

chr10
Entusiast
Entusiast
Indlæg:38
Tilmeldt:29. sep 2011, 17:13

Re: Kan ikke uploade mine egne billeder

Indlæg af chr10 » 28. jul 2012, 20:52

Prøvat tjek at mappen findes vis den ikke gør så opret den vis den gør skriv til wordpress support eller måske kan jeg evt. prøve at google fejlen for dig men tjek lige om mappen findes først

carstenkonge
Begynder
Indlæg:4
Tilmeldt:28. jul 2012, 19:33

Re: Kan ikke uploade mine egne billeder

Indlæg af carstenkonge » 28. jul 2012, 21:05

Det har jeg gjort nu og nu kommer den med følgende melding:

Den uploadede fil kunne ikke flyttes til /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/wordpress-1/wp-content/uploads/2012/07.

chr10
Entusiast
Entusiast
Indlæg:38
Tilmeldt:29. sep 2011, 17:13

Re: Kan ikke uploade mine egne billeder

Indlæg af chr10 » 28. jul 2012, 21:16

Nu har jeg ikke kørt så meget med wordpress men er du sikker på at man kan uploade png filer

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Kan ikke uploade mine egne billeder

Indlæg af Daniel » 28. jul 2012, 21:16

Det kan godt se ud til at det er fordi den mappe Xampp ligger i kræver Administrator rettigheder for at tilgå, så derfor kan WordPress ikke selv oprette eller lægge nogle filer i de mapper den skal.

Hvis du går ind og finder din xampp mappe, og så går ind og højreklikker på htdocs mappen, og vælger Egenskaber. Så skal du ind under fanen Sikkerhed og trykke på Rediger.
Uden at være helt sikker så mener jeg det er den der hedder Brugere der skal have tilladelse til Fuld Adgang.

Det er ikke helt sikkert at dette er problemet men højst sandsynligt. :)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Kan ikke uploade mine egne billeder

Indlæg af ThomasI » 29. jul 2012, 17:53

Det har som Daniel også er inde på sandsynligvis noget at gøre med rettighederne til dine mapper...

Ligger din side på en online server? altså hos et hosting firma?

Hvis ja, så skal du sørge for at dine mapper har skrive og læse rettigheder (777), således at php kan få lov at flytte rund på tingene. HVis du ikke ved hvordan du skal gøre det så kontakt din udbyder eller google det ;)

HVis du sidder på din egen pc med det så skal du have lavet sådan at dine mapper er skrivbare og ikke låst

Se også her:

http://wp-danmark.dk/forum/topic/upload

carstenkonge
Begynder
Indlæg:4
Tilmeldt:28. jul 2012, 19:33

Re: Kan ikke uploade mine egne billeder

Indlæg af carstenkonge » 29. jul 2012, 20:46

Tak for den foregående hjælp, men det virker stadig ikke.

Jeg har forsøgt at gøre de ting i har sagt.

Jeg har gjort mappen fra skrivebeskyttet til skrive og læse (har macbook air)

udover det, har jeg fjernet det flueben ved år/dato-mapper som den anden supportside fortalte

den får nu meldingen:

Kunne ikke gemme mediefil (når jeg vil uploade den under mediebiblioteket)

Et andet spørgsmål:
Hvis jeg nu vil hente temaer, spørg den mig om nogle oplysninger fra en udbyder, som jeg jo ikke har når jeg arbejder på computeren.


Forbindelsesinformation
For at udføre den handling, du har anmodet om, skal WordPress have adgang til din webserver. Indtast venligst dine FTP-adgangsoplysninger for at fortsætte. Kan du ikke huske dine adgangsoplysninger, bør du kontakte din udbyder.

Værtsnavn
FTP brugernavn
FTP kodeord
Forbindelsestype: Forbindelsestype: FTP FTPS (SSL)

???

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Kan ikke uploade mine egne billeder

Indlæg af ThomasI » 30. jul 2012, 00:45

hmmm...synes tit vi støder på disse problemer med Mac - og jeg må indrømme at jeg ikke er ekspert på området. Ved dog at Cristian og Josefine her på forumet har haft ligende problemer, og de kan måske hjælpe... Når jeg installere temaer lokalt her på min win pc, skal jeg ikke oplyse disse ting, så er ikke sikker på hvad du skal gøre...

Måske er der andre der byder ind...

Josefine
Geni
Geni
Indlæg:308
Tilmeldt:9. dec 2011, 16:46

Re: Kan ikke uploade mine egne billeder

Indlæg af Josefine » 30. jul 2012, 01:53

Må indrømme, at jeg ikke er helt sikker på, hvad det er, du skal have til at virke, og jeg aner INTET om Wordpress (jeg har aldrig arbejdet med det før), men jeg kan se, at du bruger XAMPP, og det undrer jeg mig lidt over, for det behøves jeg nemlig slet ikke.
Da jeg havde XAMPP fik jeg også alle mulige mærkelige fejlmeddelelser, og det virkede ikke og hold da helt op.
Og ja, skrivebeskyttede filer er da også en torn i øjet hos os Mac-brugere. Jeg fandt heller aldrig ud af dem.
Men hvad cristian hjalp mig med var at aktivere PHP på min Mac via terminal. Du kan hente scriptet her og åbne det med din terminal: http://www.nemprogrammering.dk/Linux/php_til_mac.php

Det du så gør er at køre scriptet, og så gemmer du simpelthen alle dine filer fra din editor i Macintosh HD -> Bibliotek -> WebServer -> Documents -> NetBeansProjects (er har jeg så simpelthen flyttet NetBeans projektmappe under Documents-mappen) -> NetBeansProjects (og så har jeg så efterfølgende oprettet mapper heri).

Nu ved jeg godt, at det nok ikke er PHP du skal aktivere eller noget, og jeg aner ærlig talt ikke en skid om WordPress, men hvis man på en eller anden måde skal gemme nogle WordPress filer, så prøv (efter at du har aktiveret PHP) at gemme dem heri og så teste dem i browseren.
Prøv at gem dine billeder heri og så uploade dem i WordPress derfra eller noget.

Jeg sidder lidt og gætter her, for ja.... WordPress = totalt ukendt land for mig, så du kan nok ikke bruge denne i øvrigt meget lange meddelelse til noget alligevel :lol:

carstenkonge
Begynder
Indlæg:4
Tilmeldt:28. jul 2012, 19:33

Re: Kan ikke uploade mine egne billeder

Indlæg af carstenkonge » 30. jul 2012, 11:23

Jeg har hentet min fine gamle toshiba fra med 60 tommer skærm. det hele spiller..

Jeg har nu hentet XAMPP til Windows og har installeret det og vil gerne åbne kontrolpanel som på videoen for at kunne bruge wordpress på computeren. MySQL vil gerne køre, men Apache vil ikke den melder stop:

11:17:15 [main] Initializing Control Panel
11:17:15 [main] Windows Version: Windows Vista Home Premium 32-bit
11:17:15 [main] XAMPP Version: 1.8.0
11:17:15 [main] Control Panel Version: 3.0.12 [ Compiled: June 24th 2012 ]
11:17:15 [main] You are not running with administrator rights! This will work for
11:17:15 [main] most application stuff but whenever you do something with services
11:17:15 [main] there will be a security dialogue or things will break! So think
11:17:15 [main] about running this application with administrator rights!
11:17:15 [main] XAMPP Installation Directory: "c:\xampp\"
11:17:15 [main] Initializing Modules
11:17:15 [apache] Possible problem detected!
11:17:15 [apache] Port 80 in use by "c:\program files\skype\phone\skype.exe"!
11:17:15 [apache] Possible problem detected!
11:17:15 [apache] Port 443 in use by "c:\program files\skype\phone\skype.exe"!
11:17:15 [mysql] Possible problem detected!
11:17:15 [mysql] Port 3306 in use by "mysqld.exe"!
11:17:15 [main] Control Panel Ready
11:17:20 [apache] Starting apache app...
11:17:21 [apache] Status change detected: running
11:17:22 [apache] Status change detected: stopped
11:17:24 [apache] Starting apache app...
11:17:24 [apache] Status change detected: running
11:17:26 [apache] Status change detected: stopped

Synes jeg er opstartsproblem-ramt!!!

er der flere venlige sjæle?

mvh.
Carsten

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Kan ikke uploade mine egne billeder

Indlæg af Daniel » 30. jul 2012, 12:36

11:17:15 [main] You are not running with administrator rights! This will work for
11:17:15 [main] most application stuff but whenever you do something with services
11:17:15 [main] there will be a security dialogue or things will break! So think
11:17:15 [main] about running this application with administrator rights!
Når du starter din computer så kan du højreklikke på Xampp og vælge "Start som Administrator", dette giver programmet nogle flere muligheder.
11:17:15 [apache] Port 80 in use by "c:\program files\skype\phone\skype.exe"!
11:17:15 [apache] Possible problem detected!
11:17:15 [apache] Port 443 in use by "c:\program files\skype\phone\skype.exe"!
11:17:15 [mysql] Possible problem detected!
Skype og Xampp bruger den samme port, derfor kan de ikke køre samtidig, dette kan du løse ved enten at lukke Skype mens du starter Xampp (du kan sagtens åbne Skype bagefter), eller gå ind i Skype -> Funktioner -> Indstillinger... -> Avanceret -> Forbindelse. Derinde skal du fjerne markeringen fra "Brug port 80 og 443 som alternativer til indkommende opkald".

Så skulle dine problemer gerne være løst. ;)

Besvar