Vil ikke oversætte til dansk

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til PrestaShop!
Besvar
Brianl
Begynder
Indlæg:1
Tilmeldt:4. mar 2015, 20:40
Vil ikke oversætte til dansk

Indlæg af Brianl » 4. mar 2015, 21:09

Har lige installeret prestashop v1.6.0.13 på min egen computer og har brugt xampp, alt dette er også gået fint.
Har hentet den danske sprog pakke, går i back office, og så ind i localization - translations og vælger (type of transmission) back.office-translation og vælger sproget dansk og klikker på modify.
Så kommer den med denne fejl meddelse.

Advarsel: Din PHP Konfiguration begrænser det maksimale antal af felter i en formular 1000 for max_input_vars.
Anmod venligst dit webhotel om at øge denne begræsning til 5193 at least, or you will have to edit the translation files.

Har så efter følgende prøvet dette for at løse problemet men uden held:
Åbner xampp controlpanel, klikker på config og åbner PHP (php.ini) den åbner så i notesblok, har så ændret følgende linje
Fra max_input_vars = 1000 Til max_input_vars = 10000 gemt det, lukket det hele ned og genstartet, men nej.
Håber der er nogen der kan hjælpe med dette.
Mvh Brian

mick
Entusiast
Entusiast
Indlæg:42
Tilmeldt:13. nov 2014, 10:00

Re: Vil ikke oversætte til dansk

Indlæg af mick » 8. sep 2015, 12:24

Hej Brian

Det er godt nok et gammelt indlæg. Men jeg har måske løsningen, og så ligger den her jo til andre, der kommer i det samme problem.

Når man køre localhost, så inde i sin Htdocs mappe. kommer prestashoppen til at ligge. Det er vist født med navnet prestashop (kan laves om)

1 åben den. inde i den ligger der en fil, som måske er skjult * den hedder .htaccess, den skal du åbne.

2 når du har åbnet .htaccess (du skal åbne den i det program du normalt lavet html koder i) gå helt ned i bunden og sæt denne kode ind:
php_value max_input_vars 5255
php_value suhosin.get.max_vars 5255
php_value suhosin.post.max_vars 5255
php_value suhosin.request.max_vars 5255

3 Gem nu din kode og du er klar til at kunne oversætte. Husk at opdater :-)

* Nogle filer er skjulte. er den der ikke og sidder du på Mac, så skal du ind i Terminalen og skrive en kode. Men det må du lige Google dig til hvordan. Jeg ved ikke hvordan man får skjulte filer frem på alm Pc.

mick
Entusiast
Entusiast
Indlæg:42
Tilmeldt:13. nov 2014, 10:00

Re: Vil ikke oversætte til dansk

Indlæg af mick » 8. sep 2015, 12:47

Nåh ja


Brian hvis du ser dette her. Vil du så ikke sige om den kode jeg kom med, virkede for dig? :-)

Besvar