Drupal

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til andre typer CMS!
Besvar
Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:
Drupal

Indlæg af Daniel » 29. jul 2011, 22:04

Hejsa kære alle sammen. :)

Jeg ville gerne høre om der ikke var en eller anden som kunne lave en video med hvordan man bruger Drupal, har nogle ting jeg godt kunne tænke mig at prøve med det men kan slet ikke se mig ud af det, så håber der er en eller anden der kan hjælpe mig inden for den næste tid. :)

Brugeravatar
webudvikleren
Rutineret
Rutineret
Indlæg:80
Tilmeldt:13. jun 2011, 21:11
Geografisk sted:Esbjerg
Kontakt:

Re: Drupal

Indlæg af webudvikleren » 29. jul 2011, 22:41

Hej Daniel.

Nu er Drupal ikke lige et af de mindre CM Systemer på markedet. Så jeg tror det vil være godt hvis du kunne uddybe hvilke områder du ønsker mere viden omkring. Fx Sider, Moduler, Tema, Installation etc... :)

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Drupal

Indlæg af Daniel » 29. jul 2011, 22:56

Hej Lasse. :)

Du har selvfølgelig ret i det du siger der, det jeg gerne vil lave er en firma hjemmeside for sjov hvor jeg kan sidde og lege lidt med det og blive klogere på det så det er mest hvordan man opretter en side, omdøber siden laver en fane hvordan man får et tema, hvordan laver man et kontaktsystem og sådan grundprincipperne i det, kan selv installere det, men mangler lige resten af hjælpen til at kunne lære mere selv. :)

Brugeravatar
webudvikleren
Rutineret
Rutineret
Indlæg:80
Tilmeldt:13. jun 2011, 21:11
Geografisk sted:Esbjerg
Kontakt:

Re: Drupal

Indlæg af webudvikleren » 29. jul 2011, 23:52

Det slet ikke en dårlig idé! Jeg vil gerne støtte op omkring dit forslag! :) Pssssstttt Thomas (admin)! ;)

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Drupal

Indlæg af ThomasI » 30. jul 2011, 10:15

Hej alle

I har ret, det lyder som en super god ide... Faktisk får jeg rigtig mange henvendelser omkring nye videoer, og også et par om Drupal - Desværre er sagen den har jeg simpelthen ikke kan nå at lave alle de videoer der bliver forslået, og jeg må derfor nok også skuffe denne gang, og melde ud at Drupal videoer nok ikke komme lige foreløbig...

Håber i har forståelse...

Thomas

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Drupal

Indlæg af Daniel » 30. jul 2011, 10:21

Mange tak Lasse. :)

Det er helt i orden Thomas, du gør i forvejen et rigtig godt arbejde med dette her, og det skal du have stor ros for, og vi er da kun mennesker så vi kan jo ikke være overalt. ;)
Men måske kommer der et andet medlem som kan hjælpe lidt der også. :)
Men vi må lade tiden se for os. :)

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Drupal

Indlæg af cristian » 26. sep 2011, 21:37

Bare nysgerrig, men hvorfor lige drupal?
Der er også Joomla og WordPress. Dog ville jeg sige at Joomla af de to er mindst brugervenlig og lidt mere ugennemskuelig.
Selv har jeg brugt WordPress en del. Blandt andet til min sidste hjemmeside, og fandt det ok. Selvom at der er nogle ting der er helt ude i hegnet. Men man kan lave nogle fede ting med det.

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Drupal

Indlæg af Daniel » 27. sep 2011, 11:21

Ja kender godt de andre af dem også, og har også set lidt videoer med det, men som der også blev sagt i et andet emne herinde så kan Drupal nogle lidt mere avancerede funktioner end f.eks. WordPress. :)

jakky11
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:17. jan 2012, 11:17

Drupal

Indlæg af jakky11 » 18. jan 2012, 13:20

Drupal is open source software maintained and developed by a community.


<-- Grundet spam og black-hat linkbuilding er denne bruger nu blevet bannet fra forum :!: -->

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Drupal

Indlæg af cristian » 19. jan 2012, 00:53

Ja kender godt de andre af dem også, og har også set lidt videoer med det, men som der også blev sagt i et andet emne herinde så kan Drupal nogle lidt mere avancerede funktioner end f.eks. WordPress.
Hvad er det for nogle mere "avanceret" funktioner som du søger?
Funktioner / funktionalitet kan jo som sådan på Linux (Ja alle dem som køber webhoteller som ikke har ASP.NET, kører linux) laves med PHP og Windows C# (ASP.NET).

I øjeblikket bruger jeg selv ASP.NET og det er jeg meget glad for. Har også fået lavet min hjemmeside med det,
hvor jeg kan lave så avanceret løsninger / funktioner i C# som jeg kan tænke mig til.

shukbob
Rutineret
Rutineret
Indlæg:60
Tilmeldt:1. mar 2012, 06:37

Re: Drupal

Indlæg af shukbob » 1. mar 2012, 06:45

Jeg kan godt optage en Video med det dsv. er min MIC fucked

tornadosax
Begynder
Indlæg:4
Tilmeldt:5. nov 2013, 15:18

Re: Drupal

Indlæg af tornadosax » 5. nov 2013, 15:57

Selv om dette indlæg er gammelt, vil jeg godt gøre opmærksom på svenskeren Johan Falk, som har lagt over 500 videoer på nettet vedr. Drupal. De fleste er på engelsk og giver en rigtig god og grundig indføring i Drupal 6 og 7.

Jeg downloadede 577 videoer fra Vimeo for ca. 1 år siden og har dem stadig liggende lokalt.

De kan anbefales!

MrLundholm
Rutineret
Rutineret
Indlæg:50
Tilmeldt:20. sep 2013, 15:33
Kontakt:

Re: Drupal

Indlæg af MrLundholm » 5. nov 2013, 18:36

Eftersom jeg kan se at i ikke har fået lavet Drupal videoer på siden endnu, så kunne jeg da overvejer at lave nogle videoer til jer? :)

Besvar