Hjælp til hjemmeside.

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Besvar
andersen
Begynder
Indlæg:7
Tilmeldt:24. jul 2015, 23:43
Hjælp til hjemmeside.

Indlæg af andersen » 27. nov 2015, 16:29

Hej Alle, jeg har i et stykke tid gået og tænkt på at lave en hjemmeside og er efterhånden beslutter mig for det skal være en form for livescore side hvor man kan tjekke resultater og se dem undervejs live, men mit spørgsmål går på hvordan jeg skal kunne få de forskellig kampe til at vise resultaterne live, da jeg umuligt selv kan sidde og overvåge resultaterne i x antal kampe, det skal jo selv ske automatisk på siden? Jeg håber spørgsmålet er forståeligt :)

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Hjælp til hjemmeside.

Indlæg af cristian » 27. nov 2015, 22:40

Hvad er dit niveau i hjemmeside udvikling nu?

andersen
Begynder
Indlæg:7
Tilmeldt:24. jul 2015, 23:43

Re: Hjælp til hjemmeside.

Indlæg af andersen » 27. nov 2015, 23:00

Jeg vil mene der er middel :)

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Hjælp til hjemmeside.

Indlæg af jepperask » 28. nov 2015, 15:44

Først skal du finde ud af helt præcist hvad formålet med din side er, og hvilken funktionalitet der er krævet for at opnå dette.

Du skriver der skal være resultater m.m.. Hvor får du dem fra?

andersen
Begynder
Indlæg:7
Tilmeldt:24. jul 2015, 23:43

Re: Hjælp til hjemmeside.

Indlæg af andersen » 30. nov 2015, 18:49

Min side skal være en livescore side, hvor menneskere kan gå ind og se resultater på f.eks fodboldkampe imens de spilles.

Jeg kan komme med et eksempel: www.resultat.dk Min side skal være som denne mht til hvordan resultaterne vises, altså live.

Men spørgsmålet er findes der et program/service hvor jeg kan hente resultaterne frem imens kampene spilles på min side, for som jeg mener kan jeg jo ikke selv sidde og overvåge måske 100 kampe på samme tid, eller kræver det at jeg skal have personer til at overvåge kampene for mig?

jepperask
Geni
Geni
Indlæg:378
Tilmeldt:4. nov 2012, 17:57

Re: Hjælp til hjemmeside.

Indlæg af jepperask » 30. nov 2015, 18:58

andersen skrev:Min side skal være en livescore side, hvor menneskere kan gå ind og se resultater på f.eks fodboldkampe imens de spilles.

Jeg kan komme med et eksempel: www.resultat.dk Min side skal være som denne mht til hvordan resultaterne vises, altså live.

Men spørgsmålet er findes der et program/service hvor jeg kan hente resultaterne frem imens kampene spilles på min side, for som jeg mener kan jeg jo ikke selv sidde og overvåge måske 100 kampe på samme tid, eller kræver det at jeg skal have personer til at overvåge kampene for mig?
Men der er nogle der skal sidde og holde øje med de kampe for dig, og du skal så have lov til at bruge de data.
Dataene kan håndteres med et API, hvor du kan sende en forespørgsel, og få nogle data retur. Til fodbold, har jeg ved lidt googling f.eks fundet OPTA: http://www.optasports.com/services/medi ... rview.aspx

Besvar