Drop Down menu virker ikke på IPhone

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Besvar
jele
Begynder
Indlæg:4
Tilmeldt:21. apr 2015, 12:47
Drop Down menu virker ikke på IPhone

Indlæg af jele » 26. jan 2016, 10:15

Hej Forum - den drop down menu jeg har på lavet virker ikke på IPhones og IPads - på min Android Smartphone er det OK.
Her en del af hvordan jeg har skrevet:

<li class="sub">
<p align="left"><font style="font-size: 11pt">Formandsliste
</font>
<ul>
<li><i><font size="2">
<a target="main" style="text-decoration: none" href="Fredericia/fredericia-formandsliste.htm">Fredericia</a></font></i></li>
<li><i><font size="2">
<a target="main" style="text-decoration: none" href="Horsens/horsens-formandsliste.htm">Horsens</a></font></i></li>
<li><i><font size="2">
<a target="main" style="text-decoration: none" href="Odder/odder-formandsliste.htm">Odder</a></font></i></li>
<li><i><font size="2">
<a target="main" style="text-decoration: none" href="Skanderborg/skanderborg-formandsliste.htm">Skanderborg</a></font></i></li>
<li><i><font size="2">
<a target="main" style="text-decoration: none" href="Vejle/vejle-formandsliste.htm">Vejle</a></font></i></li>
<li class="sub"></li>
</ul>
</li>

Hvad skal jeg gøre for at få det til at fungere?

Mvh.
Jele

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Drop Down menu virker ikke på IPhone

Indlæg af ThomasI » 27. jan 2016, 16:41

Måske er det fordi du ikke har kopieret gele koden ind, men din liste starte med et list item <li> og det dur ikke... Slet
<li class="sub"> og det sidste </li> så kan de være at det virker, for eftersom det blot er en simpel liste, så burde det virke på apple devvices også.

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Drop Down menu virker ikke på IPhone

Indlæg af scootergrisen » 28. jan 2016, 17:35

Selve drop down-funktionen er i CSS-koden.
Den HTML-kode du skriver er forældet.
Kunne være du skulle finde en nyere kode.

Besvar