Hjælp til hjemmeside-opgave.

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Besvar
AC2016
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:19. jun 2016, 10:17
Hjælp til hjemmeside-opgave.

Indlæg af AC2016 » 19. jun 2016, 10:23

Hejsa allesammen.

Jeg skal lave en stor hjemmeside opgave imorgen. Jeg går på uddannelsen Digital Media. Jeg har meget brug for hjælp - jeg har både opgave og opgavebeskrivelse + billeder af layoutet liggende.

Jeg søger en, som kan stå mig bi i dag, uden det skal koste noget. Ikke som i lav-lige-mine-lektier-stilen, men mere i at hjælpe med, hvilke koder man skal bruge, og hvad de gør, så jeg kan øve mig herhjemme. Vi må, selvfølgelig, ikke lave selve opgaven hjemmefra, men vi må gerne øve os i koderne.

Og jo, vi har haft intro og undervisning i både html og css, men for mig er det virkeligt, virkeligt svært at følge med i og huske. Jeg er meget bedre til animations/3D-delen.

Send gerne en privat-besked.

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Hjælp til hjemmeside-opgave.

Indlæg af scootergrisen » 19. jun 2016, 16:20

Skal du lave det fra bunden i HTML og CSS, osv. eller må du bruge programmer eller CMS som Wordpress til det?
Hvad går opgaven ud på?
Hvis du skal lave det fra bunden og du ikke kender HTML så må vi håbe opgaven er let ellers har du da ikke nogen chance for at skulle lærer det på en dag.

Men du kan starte med at kigge på en simpel HTML5 skabelon.
Så tilføjer du dit indhold i <body> og bestemmer udseendet med CSS i <style>.

AC2016
Begynder
Indlæg:2
Tilmeldt:19. jun 2016, 10:17

Re: Hjælp til hjemmeside-opgave.

Indlæg af AC2016 » 19. jun 2016, 17:15

Vi skal lave det fra bunden, og jeg kender en smule til både html og css, men som sagt, synes jeg generelt, at det er rigtig svært at følge med i og vi får også imorgen frem til kl. 15 til at lave det og jeg har lavet 3D-delen.

Vi har alle billeder og tekst, som bare skal kopieres ind.

Vi har fået et layout i hånden, hvor vi har fået beskrevet opgaven, samt fået et billede, hvor der står omkring størrelser osv. Jeg har taget billeder af det med mobilen, som jeg prøver at linke til her: http://computer.bazoom.com/dk/fotoalbum ... tml-og-css

Som I kan se, så skal første side være en lang forside. Derefter skal vi lave en side mere, som skal være galleriet. Her har vi også billederne til det.

Derudover må vi også skrive kommentarer i både html og css-dokumenterne til os selv, når vi skal op på tirsdag.

Jeg håber, at man nogenlunde kan fornemme det :)

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Hjælp til hjemmeside-opgave.

Indlæg af scootergrisen » 20. jun 2016, 10:36

Ser ikke ud til at albummet findes længere.

Brugeravatar
scootergrisen
Moderator
Moderator
Indlæg:709
Tilmeldt:21. jun 2012, 23:40
Kontakt:

Re: Hjælp til hjemmeside-opgave.

Indlæg af scootergrisen » 20. jun 2016, 15:59

Du kan eventuelt vise resultatet så kan jeg komme med forslag til fremtidig kode.

Besvar