Lidt Div problemer.

Her kan du stille og svare på spørgsmål omkring HTML. Du kan altså med andre ord finde en masse hjælp til HTML og HTML5 på dette forum
Brugeravatar
Pennywise
Entusiast
Entusiast
Indlæg:43
Tilmeldt:25. okt 2013, 17:35
Re: Lidt Div problemer.

Indlæg af Pennywise » 25. nov 2013, 20:26

Har nu rettet koden til og skal da love for du ikke er vild med mine røde fine borders men de er meget bevidst så har valgt at beholde dem de fleste steder. Fjernede den dog fra banneren.

Og tak for oprydningen. De koder der kunne jeg super nemt forstå og det er rart at se det hele forenklet og det kan jeg helt sikker bruge igen.

Mangler dog stadig at sætte min content ind argh.. Har ingen anelse om hvordan lige pludseligt men prøver mig lidt frem.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Lidt Div problemer.

Indlæg af cristian » 25. nov 2013, 21:33

Wow så blev jeg rettet lol..
Hehe det var ikke meningen :) Prøver kun at hjælpe så godt jeg kan.

Kan man se den rettede kode på det samme site du linkede før? Så prøver jeg gerne at hjælpe mere.

Med hensyn til dine borders så kan jeg rigtig godt lide dem, det er sådan jeg selv gør. Mine borders er bare opacity=100% hvis du kikker på http://www.mnrb.dk

Kode: Vælg alt

div {
border: 1px solid red;
}
Overstående viser en border for samtlige divs :) Så jeg kan godt lide dine borders. Bare ikke at de er 2 pixels og at de står under hvert element.
Når du kan gøre som overstående :)

Brugeravatar
Pennywise
Entusiast
Entusiast
Indlæg:43
Tilmeldt:25. okt 2013, 17:35

Re: Lidt Div problemer.

Indlæg af Pennywise » 25. nov 2013, 22:14

Hehe det var skam kun for sjov.. Syntes det er skønt med alt den hjælp. Især den sidste gang koder var lige mig.

Og ja den ligge på samme sted. Det er selve domainet så der vil den altid komme til at ligge umildbart.

Og har set din side før.. Og undskyld jeg siger det men med alle dine egenskaber så set den her lidt ny ud.. Ingen kritik havde bare forventet noget helt andet umildbart med din kæmpe viden på alle områder.

Og så har du et broken link forresten til din anden side ;) (danicait.dk)

Og kigger lige på mine borders igen.. Har overvejet lidt om de kun skal være 1px så måske det bliver det endelige resultat.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Lidt Div problemer.

Indlæg af cristian » 26. nov 2013, 11:09

Og har set din side før.. Og undskyld jeg siger det men med alle dine egenskaber så set den her lidt ny ud.. Ingen kritik havde bare forventet noget helt andet umildbart med din kæmpe viden på alle områder.

Og så har du et broken link forresten til din anden side ;) (danicait.dk)
Det var pænt sagt.

Linket ved jeg godt ikke virker, men tak for feedback det er altid mere end velkommen.
Men har ikke noget hastværk med at fikse det. mnrb.dk er lidt min test / pjatte / arbejd-på-når-jeg-lyster-side.

Og så ved jeg endnu ikke rigtig hvad den skal ende med at blive.

Men prøv at indsætte en div efter dine bokse og før din footer som er din content div.
Samt giv den en margin på begge sider der er bredden på dine bokse + borders og se hvor den ender.

Brugeravatar
Pennywise
Entusiast
Entusiast
Indlæg:43
Tilmeldt:25. okt 2013, 17:35

Re: Lidt Div problemer.

Indlæg af Pennywise » 26. nov 2013, 23:21

Det var positivt ment så håber da du tog det sådan. Du har da sindsyge evner og altid svar når man spørger. Gid det var mig.

Og prøver lidt.. prøvede en helt masse i går men kan bare ikke få det til at være som jeg vil. Uanset hvad jeg gør rykker det boks 3 og 4 ned hvis content endelig kommer til at sidde hvor den skal. Men på den igen :)

Edit:

Forstår ikke helt hvad du mener faktisk.. Mener du en ekstra div som min content div skal være i..? Jeg mener min content er jo allerede en div i sig selv.

Edit igen:

Holy crap det lykkedes.. Fjernede min float left og nu sidden den hvor den skal. Mangler bare lige at rette størrelsen til da rundt omkring da mine borders nu kun er 1px. Men i Dreamweaver ser det mærkeligt ud. Der er meget mere plads ved siden af min content end der er "live" Tænke tænke tænke.

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Lidt Div problemer.

Indlæg af cristian » 27. nov 2013, 11:45

Så kom det sku til at virke ;)

Brugeravatar
Pennywise
Entusiast
Entusiast
Indlæg:43
Tilmeldt:25. okt 2013, 17:35

Re: Lidt Div problemer.

Indlæg af Pennywise » 27. nov 2013, 15:56

Endelig endelig endelig.. Og dog lol.. Er lidt bekymret over det ser sær ud i Dreamweaver lige pludseligt.

Tager lige et screenshot og smider op her så folk kan se hvad jeg mener.

Men når jeg indtaster adressen i både FireFox - Chrome og Internet Exlorer ser det ud som det skal.. Og det er vel det vigtigste går jeg ud fra. Nu skal der bare rettes pixels til rundt omkring og laves en masse ændringer med farver og fonts osv.

Edit: Her er forhåbentligt et thumbnail til et screenshot hvis jeg har laver det rigtigt :lol:

Billede

Jamen dog.. Der er jo potentiale i knægten ligefrem 8-)

Kan dog ikke få det til at åbne i nyt vindue men som i kan se har jeg lige pludseligt en masse plads imellem mine bokse og mit content.. Skal jeg være bekymret over det..?

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Lidt Div problemer.

Indlæg af cristian » 27. nov 2013, 21:42

Jeg ville ikke vælge at bruge den funktion der er bygget ind i DW med at få vist siden.
Jeg ville vælge at bruge en rigtig browser hvis jeg var dig.

Brugeravatar
Pennywise
Entusiast
Entusiast
Indlæg:43
Tilmeldt:25. okt 2013, 17:35

Re: Lidt Div problemer.

Indlæg af Pennywise » 27. nov 2013, 23:30

cristian skrev:Jeg ville ikke vælge at bruge den funktion der er bygget ind i DW med at få vist siden.
Jeg ville vælge at bruge en rigtig browser hvis jeg var dig.
Det var også det jeg gjorde her 8-) "Men når jeg indtaster adressen i både FireFox - Chrome og Internet Exlorer ser det ud som det skal.."

Men undre mig stadig over den ekstra plads der kom bare fordi jeg fjernede float.

Brugeravatar
Pennywise
Entusiast
Entusiast
Indlæg:43
Tilmeldt:25. okt 2013, 17:35

Re: Lidt Div problemer.

Indlæg af Pennywise » 4. dec 2013, 15:46

Så er den sørme galt med mig igen..

Har nu endnu engang brugt flere døgn på google og kan ikke se en løsning på mit problem. Problemet består i at jeg vil have mine links til at åbne i min "content" div men har kun fundet en masse svar på at det kan man ikke.

Har skam fundet masser af andre forslag som.. Lav siden i PHP - brug en iframe - jQuery og så videre.

Men kan det virkeligt passe at man ikke kan åbne links i en div..? Har også læst at søgemaskiner har problemer med at læse ting i en div.

Hvad ville umildbart være den korekte løsning på mit problem her..? Hvis jeg skal lære PHP så lærer jeg PHP ;)

Har overvejet det lidt om jeg skal lave hele siden i PHP da man jo kan bruge Html i PHP men ikke omvendt og jeg vil få brug for PHP når jeg skal lave en "contactform" senere.

Er mere elller mindre tilfreds med størrelsen af siden efterhånden og de forskellige bokse men er nødt til at få løst det her problem inden jeg kan gå videre.

Siden kan ses her http://ptcthatpays.com/ og lige nu er det de 2 tests i min boks 1 jeg tænker på. Vil også have mine links i min menu til at åbne i "content" men får jeg løst problemet i boks 1 kan jeg jo bare bruge den løsning på alle mine links i fremtiden.

Edit:

Må hellere lige forklare bedre hvad jeg mener med at mine links skal åbne i min "content" div.

Min ide var at lave små sider med samme dimensioner som min div og så få dem vist der. Som f.eks test.html med en bestemt bredde på 580-590px ( min div er 590px ) men med scroll funktion til lodret som så blev vist i min div.

Brugeravatar
Pennywise
Entusiast
Entusiast
Indlæg:43
Tilmeldt:25. okt 2013, 17:35

Re: Lidt Div problemer.

Indlæg af Pennywise » 10. dec 2013, 16:25

Det var desværre ikke mange svar der kom der så er gået lidt vide og har fjernet min Div "content" helt og lavet en iframe istederfor. Er det mere korrekt..?

Men uanset hvad jeg gør kan jeg ikke få mine links til at åbne i den iframe. Har simpelthen ingen anelse om hvad jeg gør forkert.

Det her burde da være rigtigt burde det ikke..?

Kode: Vælg alt

<td><a href="http://google.com" target="iFrame" >Test 1</a></td>
Navnet er rigtigt men kan ikke se fejlen.

CSS:

Kode: Vælg alt

#iFrame  {
	width:570px;
	margin-left:auto;
	margin-right:auto;
	height: 542px;
	padding-top: 10px;
	padding-left: 10px;
	padding-left: 10px;
	padding-bottom: 10px;
	border: 1px solid rgb(255,0,0);
	margin-top: 10px;
}
Html:

Kode: Vælg alt

  <div id="Boks3">Content for  id "Boks3" Goes Here</div>
  <div id="Boks4">Content for  id "Boks4" Goes Here</div>
  <div id="iFrame">Testing Index</div>
  <div id="footer">Content for  id "footer" Goes Here</div>
Har en ide om det måske er stedet jeg sætter den ind eller fordi det har et id men ved ikke hvad den ellers skal kaldes.

Hvis i vil se direkte på koden kan i se siden her: http://www.ptcthatpays.com

Brugeravatar
Pennywise
Entusiast
Entusiast
Indlæg:43
Tilmeldt:25. okt 2013, 17:35

Re: Lidt Div problemer.

Indlæg af Pennywise » 12. dec 2013, 01:27

Er alle gået på juleferie :?

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Lidt Div problemer.

Indlæg af cristian » 19. dec 2013, 08:45

Pennywise skrev:Er alle gået på juleferie :?
Det et godt spørgsmål :D Selv har jeg været mega syg, så har været væk fra forummet i en rum tid.

Så vidt jeg forstår, så ville du gerne kunne åbne en X.html side inde i din div?
Hvor du så læser indholdet af X.html og ligger det ind i den div du åbner linket fra.

Det ikke fordi det ikke kan lade sig gøre, bare jeg forstår spørgsmålet rigtigt.

Brugeravatar
Pennywise
Entusiast
Entusiast
Indlæg:43
Tilmeldt:25. okt 2013, 17:35

Re: Lidt Div problemer.

Indlæg af Pennywise » 22. dec 2013, 01:46

Og nu forsvandt jeg selv i et par dage :lol:

Men ja du har forstået det fundstændig rigtigt.

Ønsker mere eller mindre at alt hvad der bliver klikket på af links på min side åbner i den samme Div som jeg kaldte "content" før.

Lige nu er det en Div jeg har kaldt "iFrame" da jeg prøver at lave netop en iframe der da google og andre søgemaskiner jo ikke kan læse ting i en div.

Så pt. er det stadig en Div men det er mere for at have størrelsen og placering som iframen skal have når jeg finder ud af det. Regner med at jeg bare kan erstatte min Div med en iFrame når det er.

Og velkommen tilbage selvfølgelig og håber du har det bedre :)

Besvar