hej forum
Jeg har et spørgsmål omkring det at refresh en dropdownlist - hvor det er bedst at gør det og hvordan.
Tænkte Eksempel
På min parent side kan jeg oprette en ny bil, på denne nye bil kan jeg via en dropdownliste(DDL) tilføje en ejer til denne bil (for nemhedens skyld 1 bil 1 ejer).
Hvis ejer ikke eksistere i min DDL, så kan jeg via en knap oprette en ny, det resultere i at der kommer et popup window, hvor jeg kan oprette en ny ejer - dette fungere og min ejer bliver gemt i databasen, MEN jeg vil jo gerne at min DDL på parent site bliver opdateret, helst automatisk når man i trykker gem og luk i popup vinduet eller skal jeg sætte en knap på parent siden under min DDL, som så refresher DDL ved onclick ?
Håber det er forståeligt og nogen der vil hjælpe
Helt grøn i javascript
refresh af dropdownlist
Re: refresh af dropdownlist
Hmmm...
Tror det vil være nemmest, hvis du laver det på en ny side istedet for en pop-up.
Således at du trykker videre for at oprette en ny ejer så kommer du til en ny side. Når du så er færdig på den side og trykker submit, så trigger du at du bliver sendt tilbage til den forrige side, og den vil således automatisk blive "reloaded"
Du kan se her hvordan du kommer tilbage til foregående side med JavaScript:
http://www.nemprogrammering.dk/wp/tilba ... pt-el-php/
Tror det vil være nemmest, hvis du laver det på en ny side istedet for en pop-up.
Således at du trykker videre for at oprette en ny ejer så kommer du til en ny side. Når du så er færdig på den side og trykker submit, så trigger du at du bliver sendt tilbage til den forrige side, og den vil således automatisk blive "reloaded"
Du kan se her hvordan du kommer tilbage til foregående side med JavaScript:
http://www.nemprogrammering.dk/wp/tilba ... pt-el-php/
Re: refresh af dropdownlist
Jeg er helt lost lige nu
min asp button
har kontrolleret at jeg har scriptet sat ind på siden 
Min javascript - Det virker som om den ikke engang rende ind i den.
please help
min asp button
Kode: Vælg alt
<asp:Button runat="server" ID="savePatientBTN" Text="Gem" OnClientClick="savePatient();return false"/>

Kode: Vælg alt
function savePatient() {
var pageUrl = "Patient.aspx\savePatient";
var patient_CPR = $("input.patientCPRClass").val();
var patient_Gender = $(".dropdownlistpatient option:selected").val();
console.log(SelectedValue);
var params = "{'patientCPR' : '" + patient_CPR + "', 'patient_Gender' : '" + patient_Gender + "'}";
console.log(params);
$.ajax
({
type: "POST",
url: pageUrl,
data: params,
contentType: "application/json; charset=utf-8",
dataType: "json",
succes: function (result)
{
alert("SAVED");
},