Det er fantastisk

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til JavaScript!
Besvar
peterkroman
Begynder
Indlæg:1
Tilmeldt:18. mar 2018, 17:25
Det er fantastisk

Indlæg af peterkroman » 18. mar 2018, 17:56

Hej,

Jeg har lige opdaget nemprogrammering.dk - og er gået i gang med Java Script kurset.

Jeg er vildt begejstret :o :o

I en del år har jeg lavet hjemmesider, men jeg har aldrig lært det, så dybest set har jeg ikke rigtigt vidst hvorfor de ting jeg lavede virkede, og hvorfor de ikke virkede. Derfor besluttede jeg for relativt nyligt, at nu ville jeg lære mig kunsten at web-programmere rigtigt, og i forhold til best-practices således at jeg kunne få noget mere struktur på, og mere effektivitet i, mit arbejde. Jeg kan tilføje, at mine sider indeholder de fleste aspekter af både client- og serverside programmering.

Så jeg gik i gang med at afsøge nettet for muligheder for egnede kurser til dette formål. Det umiddelbart bedste fit jeg fandt var Codecademy (US based og på engelsk) som tilbyder en række Intensive Pro kurser for betaling (på dette tidspunkt fandt jeg, af en eller anden årsag, ikke noget om nemprogrammering.dk.)

Well- jeg købte et "Build Websites From Scratch Intensive Pro" kursus hos Codecademy. Jeg skal erkende, at dette kursus har givet mig rigtigt meget i forhold til hvilke konventioner og best practices der er gældende i relation til HTML og CSS. Det har jeg haft stor gavn af. Ligesom det har lært mig at arbejde med responsive CSS, hvilket også var en mangel i min værktøjskasse. Til gengæld var deres afsnit om Java Script og JQuery mildest talt elendige. Uden megen relation til noget virkeligt, uden særlige pædagogiske vinkler, og tilsyneladende konstrueret af en matematiker som har været særdeles begejstret for sit fag :)

Jeg er nu færdig med dette forløb ( løbetid fra midt januar til midt april 2018), og så ville jeg jo gerne videre, men var blevet lidt "skræmt", i forhold at forstætte på Codecademy, af dem meget ringe håndtering af andre emner end HTML og CSS.

Derfor checkede jeg lige nettet en gang mere og fandt så nemprogrammering.dk. Det så interessant ud, og jeg gik straks i gang med Java Script for Begyndere kurset.

Hold da ferie for en forskel. Her giver det hele god mening, det er let forståeligt, og det relaterer til noget der kan bruges i den virkelige verden. Der er herligt :D

Jeg kommer helt sikkert til at følge kurserne på JQuery, php, SQL og flere andre på nemprogrammering.dk også. Det er bare lavet så godt, at man - som en web-programmerings nørd - ikke kan lade være.

Tak for det!

Mange hilsener, og "Keep up the Good Work"
Peter Kroman

Besvar