Link til en div

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til JavaScript!
Besvar
Krabsen
Begynder
Indlæg:10
Tilmeldt:29. okt 2012, 22:36
Link til en div

Indlæg af Krabsen » 29. okt 2012, 22:53

Hej

Først lige, super fed side bruger den rigtig meget, men der er dog en ting jeg ikke kan finde:

Jeg har en menu i venstre side min hjemmeside, hvor jeg har en del links, som jeg gerne vil have vises i højre side, har læst på nettet at man skal/kan bruge javascript.

Menuen er i en div og så er der en anden div i højre side, kan ses på krabsen.net (dog ser den ikke helt sådan ud nu, men har ikke uploaded den nye endnu, da jeg ikke kan linke til højre side div)

Hilsen Krabsen

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Link til en div

Indlæg af Daniel » 30. okt 2012, 11:24

Hejsa. :)

Er ikke helt sikker på om jeg forstår hvad du gerne vil have lavet, men hvad jeg får ud af det er at du gerne vil have at når folk trykker i din menu skal indholdet komme op i din højre spalte?

Hvis det er sådan burde du kunne bruge noget lignende det her: http://www.nemprogrammering.dk/Tutorial ... d-load.php

Krabsen
Begynder
Indlæg:10
Tilmeldt:29. okt 2012, 22:36

Re: Link til en div

Indlæg af Krabsen » 30. okt 2012, 19:30

Tak

Ligner lige det jeg manglet, så er der lidt at lave i weekenden :)

Hilsen Krabsen

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Link til en div

Indlæg af ThomasI » 30. okt 2012, 21:18

Du kan sagtens bruge jQuery som Daniel linker til, men hvis du er nybegynder kan du jo også lave det på den "simple" måde og lave flere sider hvor menuen til venstre er ens, men hvor indholdet i div´en skifter...det er sådan man typisk starter ud med at lave en side...

Brugeravatar
Daniel
Admin
Admin
Indlæg:625
Tilmeldt:14. jun 2011, 09:27
Geografisk sted:Danmark, Fyn, Nørre Aaby
Kontakt:

Re: Link til en div

Indlæg af Daniel » 30. okt 2012, 22:26

Som Thomas siger kan man fint det, eventuelt brug PHP funktionen include til at få den samme menu idn nemt og simpelt, du kan se lidt om den her: http://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/PHP/T13PHP.php

Krabsen
Begynder
Indlæg:10
Tilmeldt:29. okt 2012, 22:36

Re: Link til en div

Indlæg af Krabsen » 31. okt 2012, 16:46

Tak igen

Thomas din ide var den første tanke jeg selv havde, man da jeg tit ændre i den ville det være træls at skulle gøre det på alle sider, men det kan jeg se at Daniel lige kom med løsningen på, så mange tak til jer begge, det vil jeg gøre, nu mangler jeg bare at finde ud af hvordan man får siden til at vise matematik på en ordelig måde :)

Og ja jeg er næsten lige started med at lave hjemmesider, og er lidt overrasket over hvor sjovt det er :)

Hilsen Krabsen

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Link til en div

Indlæg af ThomasI » 31. okt 2012, 19:45

Det er rigtig sjovt! - Når det virker ;)

Besvar