JWPlayer

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til JavaScript!
Besvar
KHIT
Entusiast
Entusiast
Indlæg:28
Tilmeldt:16. sep 2011, 18:34
JWPlayer

Indlæg af KHIT » 18. sep 2011, 14:32

Hej
Jeg er i gang med at integrere en flash/html5 afspiller på min hjemmeside, men kan ikke få det til at virke.
Player jeg forsøger at bruge er JWPlayer 5, og koden i min PHP-fil er herunder. Denne fil er lavet med understøttelse af HTML5 i Dreamweaver CS5. Har også prøvet med PHP-fil der kører med Dreamweavers standard opsætning, mener at det er XHTML 1.01, og det virkede heller ikke. Prøvede både IE9, Firefox 6 og Google Chrome.
Lagde både HTML5 og Flash udgaven ind i filen til browsertesten, samt prøvet kun at åbne flashudgaven, men det virkede heller ikke. Har prøvet videofiler fra både relative og absolute destinationer/kilder(src).

Kode: Vælg alt

<!DOCTYPE HTML>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<title>Untitled Document</title>
<script type="text/javascript" src="/jwplayer/jwplayer.js"></script>
</head>

<body>
<div id="container">Loading the player ...</div>
<script type="text/javascript">
jwplayer("container").setup({
	 flashplayer: "/jwplayer/player.swf", 
	 file: "/videos/coherence1.mov",
	  height: 270, 
	  width: 480 }); 
	  skin: "/skins/glow.zip"
</script>
<br /><br />
<video src="http://dl.dropbox.com/u/36022188/Tutorials/coherence1.mov" height="270" id="container" poster="" width="480"> </video> <script type="text/javascript"> jwplayer("container").setup({ flashplayer: "/jwplayer/player.swf" }); </script>
<br><br>
</script>
</body>
</html>
Er der nogen der har haft held med at installere denne version af JWPlayer på sit site?

Brugeravatar
webudvikleren
Rutineret
Rutineret
Indlæg:80
Tilmeldt:13. jun 2011, 21:11
Geografisk sted:Esbjerg
Kontakt:

Re: JWPlayer

Indlæg af webudvikleren » 18. sep 2011, 19:52

Det er muligt du skal linke til jQuery før det vil virke. Indsæt følgende linje før du linker til jwplayer.js:

Kode: Vælg alt

<script type="text/javascript" src="http://code.jquery.com/jquery-1.4.2.min.js"></script>

KHIT
Entusiast
Entusiast
Indlæg:28
Tilmeldt:16. sep 2011, 18:34

Re: JWPlayer

Indlæg af KHIT » 19. sep 2011, 15:50

Hej
Det virker desværre heller ikke :(
Hvis du kender en anden flash baseret, gerne med understøttelse af HTML5, vil jeg da gerne vide det, da jeg jo altid kan bruge en anden player, hvis jeg ikke får JWPlayer til at virke

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: JWPlayer

Indlæg af ThomasI » 19. sep 2011, 16:10

Hey

Jeg har ikke det store kendskab til JWplayer, men kan se at din film ligger på Dropbox... Uden at vide så kunne jeg forestille mig at du ikke kan streame film fra dropbox?

SKAL filmen være i flash? - hvad med at omdanne den til mp4 eller avi, og så lægge den på youtube eller vimeo og å bare embed den i din side... Eller evt bruge en anden afspiller ( media player ) til at vise den på siden...

KHIT
Entusiast
Entusiast
Indlæg:28
Tilmeldt:16. sep 2011, 18:34

Re: JWPlayer

Indlæg af KHIT » 19. sep 2011, 19:04

Det er korrekt at min fil ligger på dropbox, men har også prøvet at have den liggende i en mappe på mit site, hvor resultatet var det samme.

Besvar