Pre-Load site

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til JavaScript!
Besvar
Crow
Rutineret
Rutineret
Pre-Load site

Indlæg af Crow » 15. apr 2014, 13:22

Hej

jeg ville høre om der findes en metode til at Pre-loade et link før det åbne's og om man kan arrangere det sådan at det først begynder efter og helst X antal sekunder efter det aktuelle site er loadet, sådan at et evt. støre site åbnes som om det intet krævede og var klar fra starten, kunne evt. være brugbart som en lille funktion til folk der har noget langsommere net hvor de sider og ser billede for billede igennem hvor hvert billede linker til det næste eller eksempel visning af løsninger lavet i flash animation så den næste site allerede starter med at loade's men's vedkommende sider på en anden.

jeg kan godt se dette vil ligge sig i rammen, hvilket ikke er et problem i den tid vi lever i men tænker på at bygge en funktion som enabler/disabler dette for dem der har behov :)

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Re: Pre-Load site

Indlæg af cristian » 15. apr 2014, 14:50

Kender ikke PHP. Men JSP og ASP.NET har en funktion hvor du kan pre-load dele af et site som er relevant at pre-load og herefter vise det med JavaScript.

Dette kunne f.eks. Være en webshop hvor du har 1.000 vare. Men du viser 30 vare af gangen.
Så du downloader de første 30 vare, og imens kunden kikker dem igennem pre-loader du de næste 30 og så videre.

Crow
Rutineret
Rutineret

Indlæg af Crow » 15. apr 2014, 15:48

hvad kalde's disse funktioner ? så vil jeg evt. søge efter JS eller PHP's alternativer til dette :)

cristian
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af cristian » 15. apr 2014, 21:17

Det kan jeg ikke lige huske på stående fod, det en større omgang.
Det heller ikke altid det kan betale sig at pre-load en side.

Men med HTML5 har du også mulighed for at cache statiske ting ved en side som ikke ændre sig.
F.eks et billede i en nav bar eller hvad det nu kunne være.

Dette mindsker også load tid.

Crow
Rutineret
Rutineret

Indlæg af Crow » 16. apr 2014, 00:35

hvordan benytter jeg mig af denne cache ? :)

har du et lille eksempel evt. ? :)

Besvar