Form Question

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til PHP!
Besvar
Crow
Rutineret
Rutineret
Indlæg:64
Tilmeldt:15. apr 2014, 11:24
Form Question

Indlæg af Crow » 25. jul 2014, 14:31

Jeg kan stadig ikke fuldt forstå Form request's og håber der er en der kan simplificere det :)

fks hvordan kan man fra Website "A" og overføre det til website "B" som så eksekverer, fks. side A spurger efter et nummer som så sendes til side B som så eksekverer det i et script eller andet :/

har bøvlet med det i noget tid og kan få det til at hænge sammen hvis jeg kopy paster, men jeg vil gerne kunne forstå hvordan jeg selv kan skrive formerne fra start til slut.

ps. ville gerne vide om der er en måde at få data/infoen sendt og gemt et sted så det kan trækkes på senere igen ☺

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Form Question

Indlæg af cristian » 27. jul 2014, 23:42

Crow skrev:Jeg kan stadig ikke fuldt forstå Form request's og håber der er en der kan simplificere det :)

fks hvordan kan man fra Website "A" og overføre det til website "B" som så eksekverer, fks. side A spurger efter et nummer som så sendes til side B som så eksekverer det i et script eller andet :/

har bøvlet med det i noget tid og kan få det til at hænge sammen hvis jeg kopy paster, men jeg vil gerne kunne forstå hvordan jeg selv kan skrive formerne fra start til slut.

ps. ville gerne vide om der er en måde at få data/infoen sendt og gemt et sted så det kan trækkes på senere igen ☺
Prøver at besvare dit indlæg efter bedste evne som jeg forstår det.
Når du laver en form så kan du lave det som et POST eller GET, som begge kan sende informationer til en server bag en hjemmeside.
Over HTTP foregår dette igennem en TCP/IP anmodning for sikker data levering. Serveren tager imod anmodningen og sender et HTTP TCP/IP svar tilbage med data / informationer.
På nemprogrammering.dk styres dette primært igennem PHP, hvilket i grove træk er sådan web anmodninger og svar foregår.

Data kan gemmes og hentes hvis du har en sequel service på din server, på nemprogrammering.dk er MySQL populær.

Crow
Rutineret
Rutineret
Indlæg:64
Tilmeldt:15. apr 2014, 11:24

Re: Form Question

Indlæg af Crow » 28. jul 2014, 10:46

hvordan styrer i hvor i MYSQL informationen havner ? og hvor længe kan den information gemmes ? :D

uruloke
Begynder
Indlæg:9
Tilmeldt:9. maj 2014, 19:04

Re: Form Question

Indlæg af uruloke » 28. jul 2014, 11:37

Det er det din
action bestemmer.
Action er den del i din form som vælger hvor din data bliver sent til.

Du kan læse om det her:
http://www.w3schools.com/php/php_forms.asp
og her er der en der forklarer meget lidt dybere hvad der sker
http://www.simfatic.com/forms/help/v40/ ... work_.html

Brugeravatar
ThomasI
Grundlægger
Grundlægger
Indlæg:1528
Tilmeldt:28. dec 2010, 10:49

Re: Form Question

Indlæg af ThomasI » 28. jul 2014, 18:46

Informationen gemmes som sådan ikke... den sendes...

Altså fra den ene fil til den anden... Så snart filen som POST data sendes til er kørt, er den data du har brugt glemt og borte (medmindre du gemmer den i en database). Så det handler om at den fil du sender data til skal anvende dataen i det sekund du sender det til den via en forumlar. :)

Crow
Rutineret
Rutineret
Indlæg:64
Tilmeldt:15. apr 2014, 11:24

Re: Form Question

Indlæg af Crow » 1. aug 2014, 00:51

hvordan kan man sende infromationen til en database som fks. Mysql ? :)

Besvar