Knapper i php

Her kan du få hjælp og stille spørgsmål til PHP!
Besvar
JulleKrolle
Begynder
Indlæg:23
Tilmeldt:24. apr 2014, 10:03
Knapper i php

Indlæg af JulleKrolle » 12. aug 2014, 10:30

Hej Nemprogrammering :)

Jeg sidder og arbejder lidt med et simpelt, hjemmelavet forum i php og jeg skulle gerne bruge et par forskellige knapper.

Jeg har 5 felter med hhv. Navn, E_mail, en besked, Adresse og mobil nr.
Og under de felter kunne jeg godt tænke mig 5 forskellige knapper,

En der gemmer informationen og udskriver en bekræftelses tekst hvor der står: Data added.
En der resetter aktuelle felter
En der sletter alt der ligger i din "fil", og som derefter udskriver: Data deleted
En der læser alle gemte data fra din "fil"
Og en der logger dig ud og sender dig tilbage til log-in siden :)


Håber i forstod hvad jeg mente med det, ellers må i lige sige til :)

Mvh Julian

seerex
Entusiast
Entusiast
Indlæg:37
Tilmeldt:17. apr 2014, 17:23

Re: Knapper i php

Indlæg af seerex » 23. aug 2014, 07:55

Hej JulleKroelle,

Spændende projekt. Et forum er en god læringsoplevelse at udvikle, men kan blive mere eller mindre kompliceret ;)

At lave knapper er ikke noget du laver i PHP som sådan. Det er HTML. Du kan outputte HTML via PHP, men det er stadig HTML som vil være dine knapper.

Så jeg anbefaler at du kigger på <form> tagget i HTML, og lærer om dens funktion. Så burde du kunne omdanne den viden til at dække over dit behov for knapper.

Du nævner at du ønsker den kommer og siger "Data added" når man for eksempel trykker på en knap. Dette er muligt, men så skal siden reloades (noget der sker default når man trykker på en knap). Ønsker du at det sker dynamisk, uden at siden reloades, så skal du kigge på noget Javascript.

Men jeg anbefaler at du til start (medmindre du har erfaring med JS), bare bruger <form> tagget og reloader siden med informationer og håndterer det på den måde først. Man kan altid forbedre og udbygge med JS senere :)

Håber det hjælper dig på vej, ellers siger du bare til.
Held og lykke med projektet.

JulleKrolle
Begynder
Indlæg:23
Tilmeldt:24. apr 2014, 10:03

Re: Knapper i php

Indlæg af JulleKrolle » 23. aug 2014, 12:43

Hej Seerex :)

Mange tak for dit svar!
Det giver helt klart hjælp til at bygge videre på det, har dog fået alle mine knapper til at virke og forummet kører som det skal :)
Har udeladt at den skal skrive "data added" for nu, men nu ved jeg hvad jeg skal kigge efter for at ordne det :)

Igen, tak for svaret :)

cristian
Moderator
Moderator
Indlæg:882
Tilmeldt:26. sep 2011, 21:31
Kontakt:

Re: Knapper i php

Indlæg af cristian » 23. aug 2014, 17:56


Besvar